Helaas ben ik bang dat je het aan 't rechte eind heb…
En hoe goed is die prijskwaliteit,?
Audio ook. Eerst denk je dat alles net iets beter is dan het andere. Tot je echte smaak begint te ontwikkelen, en voorkeuren. En dan ben je tevreden omdat je snapt wat je hebt. Het heeft mij ongeveer 35 jaar gekost.
Tsja, ik ben bevooroordeeld voor wat betreft GS, maar dat mag duidelijk zijn gezien de vergelijkende topics, de NA’s, én vooral het “even” niet hebben van een GS in de collectie. Dat veroorzaakte kortsluiting.
Hoe het komt, wat de magie is? Ik weet het niet. Smaken verschillen, inderdaad, na verloop van tijd ontwikkel je een eigen stijl en smaak. Inderdaad, net als met wat @amusicar zegt over audio en @PhilippeN over de gastronomie. Overigens ook hele herkenbare zaken.
Maar, wat hierboven al vaak is aangegeven, op foto’s zijn ze echt niet te vatten. Heel veel horloges zijn prachtig, heel veel horloges zijn op foto’s prachtig, maar de sprankeling en het spelen met het licht van het polijst-/brushwerk is op de pols ongeevenaard.
Dat is één aspect wat voor mij meespeelt. De perfectie die aan kunst grenst en, als het om wijzerplaten gaat, kunst IS, die de Japanners ten toon spreiden bij het vervaardingen van een willekeurige GS.
De liefde voor perfectie (al dan niet dwangmatig opgelegd vanwege culturele zaken) zie je terug in de horloges.
Daarnaast speelt inderdaad een voorliefde voor de Japanse cultuur mee.
Voor wat betreft de saaiheid van sommige GS-sen, inderdaad, ga ze bekijken. De Snowflake hoef je echt jniet met een loepje te bekijken, maar op foto’s is hij leuk. Op de pols is de glijdende secondewijzer van het Springdrive uurwerk, in combinatie met die fantastische wijzerplaat én het uit ten treure bewerkte (zaratsu gepolijste) titanium mijns inziens echt een klasse appart. De magie.
Los van dat, soms zijn er ook dingen die je niet onder woorden kunt brengen, da’s een bepaald gevoel. Waarom zijn mensen verliefd op Oostenrijk als vakantieland, terwijl anderen helemaal verkikkerd zijn op Toscane. Geef het maar een naam.
Mijn 2 centen.
Helemaal mee eens, mooi omschreven.
Mooi omschreven man. Dat is ook wat ik voel met mijn Seiko Sarb033. idd beetje zweverig maarja soms i het lekker om jezelf erin te laten tuimelen in dat gevoel.
Was jij het die ooit zei: Grand Seiko is de schoonheid van de perfectie. Glashutte de perfectie van de schoonheid?
Ik ben aan het zoeken, inderdaad.
Ik had voor dit topic echt he-le-maal niets met GS, maar ben nu zover dat ik er toch maar eens een moet passen. De passie van velen spreekt boekdelen.
Welke winkel is aan te bevelen, mits corona het toestaat om weer eens langs te gaan?
Om te passen overal eigenlijk wel.
Qua kennis is de botique in Amsterdam een hit or mis. Maar net wie je daar treft. Dat is tenminste mijn ervaring
Het ontbreken van een sticker!
Toch?
Daarom.
Wel een lederen band kiezen, de stalen banden zijn niet zo Grand zeg maar…
Reijersen
Mwah…
Ah vertel eens
maar heel kort en dan terug naar Grand Seiko
Ken je het “show je audio” topic?
https://www.horlogeforum.nl/t/show-je-audio/200490/2104?u=amusicar
Precies! Weet je hoeveel moeite het kost om hier in Nederland dergelijk volgzaam personeel te vormen?? Nog geen knikje kan er van af. Daar worden ze al van jongs af aan zo geïndoctrineerd, ideale werknemers. Geef me er maar een buslading vol. Oh ja, niet te vergeten ook nog lekker nationalistisch (laten we het even heel netjes benoemen…). Echt een prettige cultuur om te aanbidden…
Nu laat je juist een heel a-typische GS zien
Je hoort ook genoeg andere geluiden. Het is erg kil en afstandelijk zeker in een metropool als Tokyo. Maar goed, het gras bij de buren is altijd groener