De magie van Grand Seiko?
De magie is dat dit alweer het 200e bericht is in dit topic. Dat zegt toch genoeg!
De magie van Grand Seiko?
De magie is dat dit alweer het 200e bericht is in dit topic. Dat zegt toch genoeg!
Dit horloge zou mij ook rust geven. …
Denk ik althans
Rust is relatief. Het houdt me in ieder geval vrij van de wens naar een volgend duur horloge. Weer lekker bezig met modjes, dat wel.
Komende van iemand met Jötun als nick weet ik niet of ik verrast moet zijn of niet. Want Vikingen waren dan wel rauwdouwers, in de huidige tijd is Scandinavië ook van de ingetogenheid. Hmmmm…
Yup.
Naar aanleiding van dit topic heb ik zin gekregen in een SBGX331 als hekkensluiter. Hmmmmmm.
Assume, and you’ll make an ass out of u and me, zoals een collega vroeger altijd riep.
Man man man man man.
Sorry, @Jotun.
Ik vind de ‘winter’ van @bordewolf ook schitterend.
Maar van die collectie vind ik deze er persoonlijk bovenuit steken. De ‘lente’ aka ‘Sakura’ naar de roze kersenbloesem die men op de eerste foto ziet
De magie van een GS: sinds een poosje kan ik persoonlijk ervaren dat deze horloges ’ iets doen’. En wat is dan iets en wat doet het dan. En is magie dan de verzamelnaam van dit?
Anyway de GS zijn mijn duurste horloges die ik heb gehad (max 2200).
Ik heb dus geen Rolex, Omega of Tudor ooit gehad of gezien op mijn pols. Ik wil ook wegblijven uit die discussie.
Terug naar de GS: het spelen van de indices met het licht (en het de Japanse cultuur daarachter), die messcherpe wijzers die onherroepelijk iedere seconde juist aanslaan. De Zaratsu polisch, de aansluiting band / kast. Het verhaal van de handarbeid, de kwaliteit die er vanaf SPAT.
Ik ben geen echte kenner maar weet wel wat echt mooi is (kijk naar mijn vrouw ;0).
Dus is er magie voor mij door / van GS. AB-SO-LUUT.
Heerlijk! Dit zou voor mij een reden kunnen zijn een GS te kopen. Net zoals die andere collega die over je Rolex vraagt “Sow! Is dat een echte?” … da’s toch mooi. Je zoekt de magie? Dit is het.
Ja makkelijk praten vanuit achter je schermpie vandaan.
Foto en de vleeskeuring kan van start gaan…
Is bizar mooi.
Datum venster blijft voor mij de storende factor bij het overgrote deel van de GS.
Bij de lichte platen is het te overzien, denk ik…
Nee man, roze is voor meisjes…
But seriously… mocht ik de keus gehad hebben dan zou deze misschien nog wel toffer geweest zijn. Maar… zeker tevreden met de winter
Volgens mij valt de roze gloed met deze wel mee.
Lijkt me geen op roze
€’s
Ik vind de blauwe secondewijzer op de ‘winter’ wel een plus. Maar ik zou ze ook eens naast elkaar IRL willen zien.
Daar wil ik wel even op reageren:
Verder heb ik niet zo veel gepast.
GS komt in mijn ogen vaak erg goed uit het vergelijk, zelfs met merken als JLC, maar zeker ook in vergelijk met IWC, Rolex en in mindere mate Omega. Eigenlijk zou ik Omega hoger hebben zitten dan Rolex qua afwerking. Ondanks m’n eigen ervaringen.
Of die sales-collega van me die niks met horloges heeft, maar wel een Rolex OP kocht omdat dat nu eenmaal bij een bonus hoorde… Zit ie de hele ochtend naar m’n pols te loeren, roept ie uiteindelijk “zoo, da’s een mooi horloge” (het was m’n SBGV239)… Dus ik gooi 'm dat horloge toe… hij kijkt. Hij kijkt nog eens…
“Oh. Da’s met een batterijtje”
Ik lach er twee jaar later nog om. Rare filistijn.
Dat dus.
De magie: kenmerkende kasten, bijzondere platen, prachtig polijstwerk en ongelooflijke uurwerken. Typisch verfijnd Japans dus.
En dan krijg je zoiets als dit:
Yes!
Vinden wij op zich niet heel erg
Helemaal eens, alleen de laatste 2 zinnen snap ik niet helemaal…
Nou, ik vind Omega’s onder macro-lenzen mooier afgewerkt dan Rolexen, ik vind de uurwerken zonder uitzondering mooier gedecoreerd, de techniek interessanter en de kastvormen dynamischer, en ik zeg dat ondanks m’n aanvaring met die Reduced. Kort en goed, vijf jaar forum hebben mij m’n mening doen bijschaven.
En ze hebben Constellations. En Seamaster boutique limiteds (de dress-sport horloges). Alzo ook Railmasters.
Eens, had ik al verteld van mijn ervaringen met de achterzijde van mijn bliksemschicht op mijn Milgauss
.
Maar is dat dan ter discussie? Rolex heeft goede (hele goede) horloges met een ongelofelijke uitstraling/aantrekkingskracht/waardevastheid maar afwerking en innovatie zijn toch niet kernmerken van ‘Rolex’?