Morgen zou hij moeten toekomen mag je zelf nog stickers verwijderen
Ik kijk er naar uit!!!
Hou me op de hoogte he
De magie van Grand Seiko is de obsessie met perfectie en precisie.
Nog niet zo lang geleden had ik een bord voor mijn kop en snapte ik Grand Seiko ook niet. Maar als je je erin gaat verdiepen dan besef je dat Grand Seiko veel verder gaat daar waar veel andere Zwitserse merken stoppen.
De horloges van Grand Seiko worden door zogehete Takumi (Master Watchmakers) tot op de micrometer perfect afgewerkt. Grand Seiko is een andere leerschool dan die van de Zwitserse horlogeindustrie. Eentje die je steeds meer gaat waarderen naar mate je je er meer in gaat verdiepen.
‘Grand Seiko offers Patek Philippe quality for Rolex money’. Een Grand Seiko koop je voor jezelf. Niet voor een ander. Grand Seiko is de ingetogen optie in het topsegment. Grand Seiko is (by figure of speech) de Volkswagen Phaeton in het top limousine segment waar men bij voorhand liever voor dat bedrag een Mercedes S-klasse, BMW 7 serie of Audi A8 zou aanschaffen. Maar waar bij de Phaeton stiekem de beste was.
Ik moet nog steeds zelf een keer een Grand Seiko bepotelen, maar ben bang dat dat wel eens een heel duur grapje kan worden.
Ja, 't is geen 319.
Nu al zo lyrisch terwijl je er nog nooit één van dicht bij gezien hebt?
Ai ai, we weten allemaal hoe dat gaat aflopen.
Maar geloof mij, het zal een ‘happy end’ zijn!
Het is niet alsof daar in Zwitserland allemaal koekenbakkers horloges zitten te maken en met de pet er naar gooien. Dat is allemaal ook een stukje marketing van GS natuurlijk.
Vergeleken met GS toch helaas wel hoor…
Heb een Marine Master 300 SLA021J. Is weliswaar geen Grand Seiko maar de Zaratsu polishing is gedaan door de Takumi van Grand Seiko.
Iemand vroeg hoe Grand Seiko afstak tegen andere merken, en ik geef daar antwoord op. Als je twee berichten terug gaat kom je de halve horloge industrie tegen in een soort van vergelijk.
Vandaar.
Zeker, ik snap je bericht
Magie? Denk ik niet. Ga gewoon eens kijken en passen. De afwerking is gewoon ongekend.
En je hebt het over saai. Als je liever geen saai horloge wilt, kun je beter Invicta of Hublot kopen.
Nah, waarom? GrandSeiko moet wel voor de elite blijven.
En dat collega’s of anderen het niet waarderen zegt meer over hen waarschijnlijk. Daar heb ik mijn horloges ook niet voor.
Citaat GrandSeiko moet wel voor de elite blijven.
Elke keer als ik dit lees wordt ik een beetje bang.
Van andere merken lees ik dit soort berichten nauwelijks, echt altijd GS.
Ik moet gelijk aan dit soort taferelen deken
Sarcasme wordt maar mondjesmaat opgepikt in geschreven berichten.
Ik zou zelfs zeggen dat GS haute horlogerie democratiseert: Voor betrekkelijk weinig geld krijg je horloges, die gewoon te koop zijn, zonder wachttijden, die afgewerkt zijn op een waanzinnig niveau.
Hoppa!
Gefeliciteerd man. Ik heb de mijne nog steeds niet terug. Zo jammer, dit alles. Maar dat laat onverlet dat ik hoop dat je er veel plezier van krijgt!
Zijn het van die pennetjes met zo’n seiko minisleeve in het midden? Klinkt namelijk alsof die ontbreken.