Misschien nog niets…en voorlopig even met de geweldige Colt verder.
Haha ok dan! Mijn bescheiding mening: als je deze flippert, dan ben je echt niet te genezen
Haha…serial flipperaar.
Maar nee ben er nog zeker niet uit…is maar een gedachte die zo nu en dan weer eens boven komt drijven. Dat heb ik vaker…als 1-watch persoon. Kan moeilijk wennen aan meer dan 1
Nope. 11 over 5 op de 6e
'nough said inderdaad
Nice
Ik begrijp juist mechanische Grand Seiko minder goed, maar toe maar.
Dit dus; ik had zelf een topic aangemaakt om te kijken of ik moest doorsparen voor een Rolex Explorer I vs Black Bay 36. Kreeg een tip om naar Grand Seiko te kijken toen ik iemand uitlegde waar ik warm van werd qua horloges. En voor ik het wist was ik al aan het Googlen of Citizen, Orient en Casio ook dit soort dingen deden. En de quartz en Spring Drive tech vind ik heel mooi, ook bij Citizen’s Chronomaster.
Maar inderdaad, het mechanish spul denk ik: Waarom? Alleen die nieuwe 60th anniversary van 10K, de SLGH003 begint in de buurt te komen van het Zwitsers geweld. Als GS betaalbaardere modellen met dat uurwerk gaat uitrusten en zelfde mate van afwerking is het het waard extra kijkje te nemen.
Tja, those are fighting words, dus wat moet een mens dan?
Als ik zeg dat ik de aanschaf van Grand Seiko mechanische horloges minder begrijp dan de aanschaf van hun quartz en spring drive horloges dan refereer ik aan Grand Seiko zelf, en niet aan eventueel “Zwitsers geweld”.
Om ook maar enigszins in de buurt te komen van de maniakale afwerking van een Grand Seiko van 6K moet je minstens 10K aan JLC doekoe meenemen, in mijn optiek. Omega komt er in mijn ogen nipt niet en Rolexen worden dan weer minder fijn afgewerkt dan Omega’s.
Het Grand Seiko high-beat uurwerk is wellicht wat dikkig, maar het is wel een uurwerk wat sinds de Lord Marveltjes van de jaren 60 doorontwikkeld is. Dat ik mechanische horloges waar daadwerkelijk aandacht aan wordt besteed een 13 in een dozijn commodity vind, terwijl ik HAQ uurwerken van een bepaalde klasse veel zeldzamere fenomenen vind doet er niets aan af dat uurwerken zoals de 9S85 prachtig zijn.
Dus ja, ik vind HAQ en Spring Drive iets bijzonderder in de wereld van de horologie, maar dat laat onverlet dat ik “Zwitsers geweld” wat on par is met Grand Seiko pas vanaf JLC en hoger begin tegen te komen. En vrijwel al het “Zwitserse geweld” wordt in mijn ogen ook nog eens geklopt door mensen als Grönefeld en A Lange & Söhne.
Toegegeven, ik heb weinig Blancpain in handen gehad. Die zitten ook nog in de 5-10K range.
Ik bedoel meer de achterkant en afwerking van het uurwerk door het saffierglas aan de achterkant. De SLGH003 ziet er uit alsof ze daar (nog meer) moeite in hebben gestoken om het er mooi uit te laten zien. Mijn excuses voor het gebrek van mijn kant om dit verder toe te lichten. Qua wijzerplaat, wijzers, kast, etc. ben ik heel erg onder de indruk. Vind het jammer GS niet standaard op Quartz uurwerken open achterkant heeft, die vind ik heel mooi eruitzien. Alleen op de SBGV019G is een open achterkant voor zover ik creatief kon Googlen.
Eerlijk gezegd… Ergens vind ik het ook wel jammer, maar aan de andere kant draag ik de horloges waar ik op dat moment naar kijk, en kijk ik altijd naar de voorkant. Ik zit nooit achter m’n bureau te denken “goh, laat ik 'm eens afdoen om te loeren”.
Als ik al foto’s van de achterkant van m’n horloges maak is dat om jullie hier te plezieren.
Dus missen doe ik ze absoluut niet, die zichtbodems.
Precies dit. En de resterende 1% geeft er geen bal om.
Sinds 2017 is Grand Seiko onafhankelijk gegaan.
Nope.
Grand Seiko maakt nog steeds deel uit van de Seiko Holdings Corporation.
Bron:website van de Seiko Holdings Corporation
Als het niet correct was zou ik het bijna een circulair argument willen vinden.
Zelfde struik als Lexus bij Toyota toch?
Struik = truuk
Ja natuurlijk. Wat is onafhankelijk? Het is gewoon de merknaam die veranderd is, en misschien dat er ergens eens een landenorganisatie is opgesplitst. Maar een volledig losstaand horlogemerk dat jaarlijks 40.000 exemplaren verkoopt, zal niet de “in huis” technologieën tot zijn beschikking hebben die Grand Seiko nu heeft. Zoals MEMS, de eigen gegroeide quartz kristallen, Spring Drive, etc. Het is een onderdeel van Seiko, en daar moeten we blij mee zijn.