Mem’s technologie zit ook in b.v. de mm300 en in een YouTube filmpje van Bruce Williams liet hij zien dat het uurwerk wat er in is prachtig is afgewerkt niet ongedecoreerd zoals een paar jaar terug.
Macro opnamen van een casio MR-G laten zien dat dit horloge ook even goed is afgewerkt als een GS.
Alle duurdere Japanse horloges zijn topafgewerkt.
Bekijk de link even en scrol naar 2017.
Er zijn nog wel meer Engelse berichten over te vinden.
Mede daarom verdween ook de naam Seiko van de wijzerplaat in 2017.
Dit is wat er staat:
“werd besloten om Grand Seiko als een volledig onafhankelijk merk te presenteren.”
Da’s dus marketingpraat, Grand Seiko blijft vziw gewoon deel uitmaken van de Seiko holding, en kan op die manier gebruik maken van alle voordelen (technologie, financiële slagkracht, distributie) die daarmee gepaard gaan.
Dat men het vanuit een marketingoogpunt opportuun vindt om de link tussen Seiko en GS in de ogen van de consument te verzwakken (i.e. “merkbeleving” te verhogen voor de snobs , voor de incrowd was het niet nodig, die weet allang dat GS op eenzame hoogte staat qua alle relevante kwaliteitsaspecten van horologie), da’s een heel andere zaak.
'k was nog aan het tikken
Belangrijkste stond er al.
bump (vanwege actueel)
Dat er geen fijnafstelling op de gesp zit …???
Nee als je ze droeg omdat ze populair waren dan hoefde je ze niet te dragen.
…dat zelfs een kind de designtaal herkent als afwijkend van alle rolex-lookalikes -mijn dochter tenminste wel.
Jammer alleen dat ze daarnaast tegenwoordig ook zoveel bling bling horloges maken, die uitbundiger zijn dan de jaren 70 citizen en niet- grand seiko’s…
die sport!
Tja, dat is nou eenmaal de Japanse Cultuur.
Ik had er nog nooit van gehoord. Even googlen leert mij dat de uurweren naar Piaget zijn gegaan.
Nu zit ik acht maanden later eens naar die video van die one hertz te kijken, en wat een belachelijk horloge is het eigenlijk ook. Ik had gemist dat er geeneens een minute track was. En hij is belachelijk groot.
Ik trek die keutel in, die rommel van Grönefeld is te druk, te lomp en te onpraktisch.
Sterker nog, als ik bedenk hoe ik tegen die King Seiko aan kijk die ik net gekocht heb, is ook de Eichi II m’n ding niet. Ik vrees dat mijn duurste grail watch die ik ooit zou willen kopen dus inderdaad de Grand Seiko SBGY007 Omiwatari is.
- Minute track
- Prachtige dial
- Minimaal aantal elementen op de plaat
- Gewoon op leertje te zetten
Alleen jammer van de 30m WR en de 19mm lugs. JLC reverso er bij, en ik ben klaar met horloges. Alles wat boven deze prijsrange komt te zitten is vaak belachelijk, dom, niet praktisch of navelstaarderig.
Hoe bedoel je?
Nou, je hebt die enorme secondenwijzer-subdial. Maar op de secundaire tijd-subdial zie je 12 indices staan, maar geen minute track. Je kunt dus maar eens per vijf minuten weten hoe laat het exact is, en je moet de tijd op exact een vijf minuten indice in willen stellen als je hem goed wilt zetten.
Tel daarbij op de maten en proporties: 43mm x 13mm die dan ook nog eens groot oogt door de smalle bezel, en je eindigt met een enorme monstrositeit die je voor 50.000 ballen niet eens fatsoenlijk af laat lezen hoe laat het is.
Grappig hoe 9 maanden je perceptie kunnen bijstellen.
Die mis ik niet. Vind die dial te klein om dan ook nog minute tracks aan te brengen. Dan wordt hij wel heel erg druk. Maar ik zou sowieso een Grönefeld anders om dragen. Die achterkant
Ga vlug je mond spoelen!
Misschien kun je overwegen om je naam te veranderen in ‘Opinion_Amenable_To_Change’
Mensen wiens meningen niet veranderen zijn eng.
Tja, ik kende het (sub)merk niet tot een paar weken geleden. Hier wat meegevolgd, maar ik word er niet warm van.
Wel puur Japans … zodanig uitgewerk in de details, dat ze precies de grote lijnen vergeten. Heb dat gevoel al nog gehad in Japan.