Top topic kick man.
En nu snel weer naar het groene gedeelte
Top topic kick man.
En nu snel weer naar het groene gedeelte
Dat is voor sommigen -waaronder ondergetekende- onderdeel van de charme. Niet veel horloge-beten kennen Grand Seiko, dus lekker onder de radar.
Made by hand for (only) those who value perfection.
Als je de vraag al moet stellen …
Navelstaarderig?
Leg het eens uit.
Hoe is dit de grote lijnen missen?
Tja, straalt voor mij geen passie/gevoel uit.
Mss te perfect, te schools, te klinisch …
Als het een troost mag wezen, van Rolex word ik ook niet warm.
Zelf al eens gedragen?
Noem 's een horloge(-merk) dat voor jou wel passie uitstraalt. Ben nieuwsgierig.
Waarschijnlijk een gevalletje van status, het moet Zwitsers zijn.
Seiko is “maar” Japans, echter net als met auto’s komt daar de hoogste kwaliteit vandaan en niet uit Europa…
Ik rij al meer dan 30jr auto’s uit de hoogste klasse, A8, BMW 7serie, S klasse en die drijven meer op status dan op kwaliteit…
Waarom blijf je er dan meer dan 30 jaar in rijden🙈
On topic.
Ik vind GS heel mooi gemaakt en zeker tof. Maar…
Voor mij ook te schoon, klinisch en geen echte klik mee.
Dat heeft overigens niks met status te maken óf kwaliteit.
Oh en voordat jullie het vragen…
Ja. Ik heb ze gepast en gedragen.
Is wel een hele mooie dial…
Ik heb een SKX … Dus gaat me niet over Zwitsers. Laatste aankoop was Duits. En nee, ik heb nog geen gedragen.
Merk dat passie uitstraalt. Panerai heeft dat je m’en fous gehalte. Klassieke omega’s stralen meer verfijndheid uit in de lijnen. Breitling Navitimer blinkt als de beste. Ze springen er uit, komen gedurfd over qua design.
Allemaal subjectief natuurlijk.
Ik moet ze zakelijk rijden…
Privé rijdt ik uiteraard wel in een Jap.
Vervelend zeg.
Mag een Lexus niet? Of is dat te weinig status
Vraag was niet aan mij gesteld, maar ik zal hem wel beantwoorden. Nee, nooit gedragen, maar kan me ook niet voorstellen dat dat zoveel verschil zou maken. Ik draag van alles, van goedkoop vintage tot Rolex, maar dat dragen nou zoveel verschil maakt? In mijn beleving in ieder geval niet.
Da’s dan weer minder relevant. Van sommige Rolexen word ik zeker warm, maar lang niet van alle, en zeker niet voor speculatieve prijzen.
Wat kan er nu meer passie uitstralen dan al meer dan zestig jaar perfectie najagen? Zo vind ik de ontstaansgeschiedenis van het Spring Drive uurwerk echt een verhaal van een passie-project:
Er was eens een ingenieur bij Seiko die vond dat mechanische horloges preciezer moesten kunnen zonder een batterij nodig te gaan hebben als krachtbron. Die man heeft met een team 27 jaar lang gewerkt aan die technologie zonder ook maar één horloge te produceren, laat staan verkopen. 27 jaar lang. Dit was het eerste prototype in 1982:
Hij stierf in 1998 voordat de eerste van de band rolde. Eén jaar later waren spring drive horloges een feit. En nu? Nu doen ze dit:
Dat ze daarbij in de leer zijn gegaan bij Philippe Dufour om de hand-afwerking van onder andere die bevels onder de knie te krijgen… Dat is toch wat.
Maar terugkomend op die ingenieur… Om die man en z’n doorzettingsvermogen te eren wil ik een Spring Drive hebben. En omdat die seconde die zo majestueus voort glijdt, natuurlijk.
Yoshikazu Akahane was z’n naam, trouwens.
Da’s eminent logisch. Da’s gewoon een persoonlijke voorkeur, da’s te respecteren.
Maar ik vraag me alleen af of @Kad vindt dat moderne Longines wel passie uitstraalt. Of Omega.
In mijn beleving straalt een merk als Tudor passie uit omdat ze van die rare dingen uit durven te brengen zoals de P01, de Ranger, de nieuwe fixed lug Pelagos en ga zo maar door. Zilveren duikers, kom op.
Maar of een merk als Omega passie uitstraalt? Zelfs bij JLC krijg ik de neiging om te denken dat het painting by numbers is geworden.
Dus ben ik nieuwsgierig.
OK. Ik begrijp wat je zegt. OK. Panerai. Kan ik inkomen. Al zullen veel mensen roepen dat dat een corporate shill is, ik ben het wel met je eens. Zo rechtlijnig zijn dat je maar vierkante kolossen uit blijft brengen is één ding, maar dat ze dan nog best lekker dragen ook… Ik mag Panerai wel.
Ja! Hulde aan deze man.