Ik twijfel of dit thuis hoort bij algemeen of off-topic.
Maar ik lees op verschillende plekken dat het betreft financiƫn goed gaat met Invicta. Afgelopen jaren hebben ze verschillende merken bemachtigt zoals Technomarine en Glycine. Ik hoor ook dat ze ieder jaar goede omzet hebben. Nu had ik via via ook gehoord dat ze aan het oriƫnteren zijn om nog een merk over te nemen (heb zelf geen idee wat, maar zou dit sowieso ook niet mogen delen als ik het wist). Wereldwijd worden er keer winkels geopend dan dat ze gesloten worden. Dit is met name opvallend, want waar je ook komt. Vrijwel alle winkeliers hebben het moeilijk met die nijpende concurrentie op de markt en met name online. Ik heb het dan nog niet een gehad over de cultus die eromheen hangt. Ieder jaar hebben ze een eigen cruise die tot de nok volgeboekt zit met fans.
Maar wat is nu de succesformule van dit merk? Is het die hippe marketing afdeling die met de ene gelikte plaatje naar de andere komt, zoals dit:
Of zijn het die massale kortingen die ze aanbieden. Denk maar aan dit horloge die oorspronkelijk tussen de 3000-4000 euro zou kosten en nu een fractie van dat is.
Dode/failliete merken opnieuw leven inblazen. Meeliften op succesvolle modellen van andere merken. Gedrochten verkopen wat elk zichzelf respecterend merk niet zou aandurven. Blijkbaar is de Instagram generatie daar gevoelig voor.
Dat zegt overigens meer over de kopers dan over het merk Invicta.
Korting⦠Zo wil ik het niet noemen ik denk ook niet dat mensen daar in trappen en denken een topdeal op de kop te tikken. Mensen vinden het wellicht toch mooi of willen gewoon een lookalike rolex