Wat is de succesformule van Invicta?

Ik twijfel of dit thuis hoort bij algemeen of off-topic. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar ik lees op verschillende plekken dat het betreft financiƫn goed gaat met Invicta. Afgelopen jaren hebben ze verschillende merken bemachtigt zoals Technomarine en Glycine. Ik hoor ook dat ze ieder jaar goede omzet hebben. Nu had ik via via ook gehoord dat ze aan het oriƫnteren zijn om nog een merk over te nemen (heb zelf geen idee wat, maar zou dit sowieso ook niet mogen delen als ik het wist). Wereldwijd worden er keer winkels geopend dan dat ze gesloten worden. Dit is met name opvallend, want waar je ook komt. Vrijwel alle winkeliers hebben het moeilijk met die nijpende concurrentie op de markt en met name online. Ik heb het dan nog niet een gehad over de cultus die eromheen hangt. Ieder jaar hebben ze een eigen cruise die tot de nok volgeboekt zit met fans.
Maar wat is nu de succesformule van dit merk? Is het die hippe marketing afdeling die met de ene gelikte plaatje naar de andere komt, zoals dit:

Of spelen die juist weer in op jonge mannen die vrouwelijk schoon kunnen waarderen (pas op alleen kijken wanneer je boven de 18 bent)

Of zijn het die massale kortingen die ze aanbieden. Denk maar aan dit horloge die oorspronkelijk tussen de 3000-4000 euro zou kosten en nu een fractie van dat is.

Of al die korting acties bij hun in de winkel. Koop 1 krijg de andere gratis of die extra kortingen die je online kunt krijgen?

Wat zorgt ervoor dat dit maar blijft groeien? Tjah ik zat hierover na te denken.

12 likes

ā€˜Kortingā€™ ā€¦

Sorry voor de inkopper maar: kom op, zeg :stuck_out_tongue:

5 likes

Sorry, welk succes?

13 likes

ik hou het op slim gebruik maken van de wansmaak van een groot deel van de bevolking

22 likes

Ouch!

@W.E en @Blauwbeer kom er maar in

Edit: welke flauwerik heeft de titel nu aangepast :joy:

Oh ja on topic: er zijn genoeg mensen met slechte smaak om zoā€™n horloge te kopen

1 like

Mafklappers die het blijven kopen.

Dode/failliete merken opnieuw leven inblazen. Meeliften op succesvolle modellen van andere merken. Gedrochten verkopen wat elk zichzelf respecterend merk niet zou aandurven. Blijkbaar is de Instagram generatie daar gevoelig voor.

Dat zegt overigens meer over de kopers dan over het merk Invicta.

4 likes

En waarom kopen die dat vervolgens? :crazy_face:

Dat voorbeeld van Bol.com, kan je die dan bij Watch2Day kopen voor ā‚¬ 200,- ?

Off Topic

na het lezen van de titel

1 like

Geen idee? Nog niet gezien. Maar ben bang dat je zoiets dus nog zelfs voor de helft kunt krijgen.

Zolang er Wendy Wansmaakā€™s rondlopen zal Invicta zegevieren.

14 likes

Ik zou me dat niet kunnen bedenken. Mogelijk komt dat omdat ik een vol verstand heb. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

2 likes

Succesformule is Ć©Ć©n woord. :face_with_monocle:

6 likes

Ik wil dit niet krijgen.

5 likes

Dit soort topics doet me afvragen wat ik hier doe.

Ik weet t: inkoppertje

3 likes

Omdat mafklappers dat doen.

1 like

Graag naar off topic. Doe je het zelf even?

1 like

Visuele handicap?

1 like

Kortingā€¦ Zo wil ik het niet noemen :joy: ik denk ook niet dat mensen daar in trappen en denken een topdeal op de kop te tikken. Mensen vinden het wellicht toch mooi of willen gewoon een lookalike rolex

3 likes