Wat is een overcomplete set?

En dan die catalogi… Die zijn toch ook gewoon gratis?

3 likes

Slechte alles :joy:

Anyway, iemand catalogi kopen? 5 euro de kilo.

1 like

Ja, normaal mag ik wel op edit drukken. Denk je dat een bakker nooit een broodje zal laten aanbakken? :wink:

1 like

Ik voel je TL-1-pijn :upside_down_face:

1 like

Is het dan nog wel een onderbroek?

1 like

Ik heb er 2 en1 ligt er in de weg,dus die mag vertrekken…

Ik denk dat we het verkeerd lezen. Een complete set, maar niet meer nodig. Overcompleet.

:point_up::point_up:

1 like

Koffie?

f6710000-d8ec-3a89-d61b-08d8fa6bb5d6

2 likes

Buisman. :slight_smile:

2 likes

Jij bent de enigste die op de vraag een duidelijk antwoord op kan geven.

TK: Squale 1521 Ocean polished, blijkbaar overcomplete set! Sla je slag.

1 like

Iemand nog een Grönefeld-petje kopen? Uit de eerste hand van Tim, wie biedt?
@drex bezwaar? Vlaggen maar!

vlag

1 like

Als je verder niets meer weet noem je het overcompleet :thinking:

1 like

Vreemd dat de meeste reacties hier er van getuigen dat men niet weet wat overcompleet betekent.
Overcompleet wil zeggen dat iets niet meer nodig is.
Iemand die in een organisatie overcompleet is krijgt meestal ontslag.
De meeste reacties zijn hier dus duidelijk overcompleet, ze zijn niet nodig.
Een overcompleet horloge heeft in dit geval voor de aanbieder geen functie meer. Kan voor een geïnteresseerde een gunstige transactie worden want de aanbieder wil het waarschijnlijk graag kwijt.

3 likes

De primaire betekenis voor mij is boven het complete. Als de set als overcompleet wordt verkocht vind ik dat er meer in de set zit dan de complete set.

Dat het horloge uit de set voor de verkoper overtollig, overbodig of redundant is last onverlet dat ik het in de context van de set zo interpreteer.

1 like

Als voorbeeld… Overcomplete set :point_down:t3:

Compleet was het de Omega met dozen; papieren en de mesh band… overcompleet doordat er bij verkoop een Isofrane, twee originele rubber Omega banden, extra vouwsluitingen (Omega) en pushpins bij zaten :ok_hand:t3:

5 likes

Het is triest maar waar, mijn poging tot uitleg mocht ook niet baten. Het zij zo.

2 likes

Je bent zelf overcompleet Drexosaurus

1 like

Je hebt gelijk Bamosaurus :grin:

1 like

Ik weet het wel.

Bijvoorbeeld, bij een nieuwe Rolex.

“De overcomplete set” heeft vaak de bezel protector, omdoos, witte hang tag. Als eventuele bonus nog de originele aankoop factuur.

De “full set” is vaak dus niet zo heel compleet. Zo missen vaak de drie boven genoemde zaken.

1 like