Wat is een vakantiehorloge?

Ik ben al verschillende malen de term ‘vakantiehorloge’ tegengekomen. Het lijkt een horloge te zijn dat speciaal voor een vakantie wordt gekocht en daarna weer verkocht wordt?

2 likes

Voor mij is het een beater / alles kunner.
En fatsoenlijk waterdicht.

2 likes

Onbezorgd kunnen dragen op vakantie.

3 likes

Klopt :point_up_2:t2:
Topic kan dicht :grin:
.
.
.
.
Zonder gekheid een ‘vakantiehorloge’ kan voor ieder een andere betekenis hebben.
De mijne moet tegen een stootje kunnen en waterdicht zijn. Kliflopen / springen enz. Zwembad zonnebrand.

Binnenkort naar Israël, met mijn vader van 86 jaar. Mooie rondreis en herinneringen samen maken. Heb mijn keuze gemaakt uit de collectie, geschikt voor mijn doel. Niet te duur, worldtimer, kompas, temperatuur, wekker, ledlicht in de nacht ( erg mooi!) en waterdicht 10 atm.

11 likes

Prachtig land. :ok_hand:
Veel te doen en te zien, met heerlijk eten.

1 like

Dit vind ik ook typisch een horloge voor op vakantie, niet te duur en lekker veelzijdig.

1 like

En ja! Waarschijnlijk hierna, mits onbeschadigd, in het blauwe deel. Volgens mij de mooiste Edifice die er is. Plaatsmaken voor een hoger doel.

Ik nam twee ‘vakantiehorloges’ mee dit jaar, een Diver, de steinhart GMT, en heb er maar 1 keer mee gedoken, maar toch…
Tweede horloge was een solar versie met Atomic time van Casio, staat altijd op tijd en in de hitte van de vakantiebestemming lekker licht te dragen.

2 likes

De Steinhart is ook een erg mooi horloge: uitstekende prijs/kwaliteit. Wil die ook graag nog hebben.

1 like

Ligt er helemaal aan wat je gaat doen op vakantie Eef. En stemt daarop je keuze af. Of meerdere meenemen? Een doe/duik horloge en voor de avond een dresser? Tenzij je gaat survivallen?
Weinig te shinen dan op een boulevard…

1 like

Dank voor de antwoorden! Ik was niet zozeer op zoek naar suggesties, maar meer naar een verduidelijking van de term in het algemeen. En die heb ik nu :+1:

2 likes

Voor mij is een vakantiehorloge:

  • een horloge dat t.o.v. mijn totale budget geen hoge financiële waarde, niet uniek en tevens geen emotionele waarde heeft.

Verder moet het horloge robuust zijn en zeer waterdicht.

Samengevat een horloge dat je tijdens je vakantie niet af hoeft te doen en wat eventueel ernstig mag beschadigen of gestolen kan worden zonder dat je totale vakantie is verprutst.

De mijne is een SKX009 op een nato bandje.

Elke vakantie, licht, sterk, en nauwkeurig.

4 likes

Voor mij is het ook een horloge dat je onbezorgd kan dragen zoals hierboven wordt genoemd.

Het moet sowieso een goede waterdichtheid hebben, maar het moet ook niet het einde van de wereld zijn als er een krasje op komt. Dat vind ik overigens een groot voordeel van duikhorloges en met name duikhorloges met een vintage inspiratie. Door beschadigingen ziet je horloge er niet slecht uit. Het krijgt alleen wat meer een “worn look” :rofl:.

1 like

Precies wat al is gezegd: Geen tranen als je hem verliest en hij moet tegen een stootje kunnen:

Mijn SKX007 dus…

2 likes

Bij verlies van deze zou mijn vakantiegevoel toch wel een butsje oplopen :sweat_smile:

Afhankelijk van waar je naartoe gaat. Maar zo eentje boekt altijd succes.:+1:

[

3 likes

Ja bij mij ook:; “ruimschoots voldoende ergernis” om precies te zijn! :see_no_evil: :blush:

Inderdaad, niet te kwetsbaar, niet te duur, en comfortabel.

Ik had dit jaar een Orient Mako (met saffierglas) mee op vakantie, met een NATO.