On topic:
Uit nieuwschierigheid en vooral die mooie glycine horloges liep ik vandaag een invicta winkel in New York binnen. Tussen de horloges van een kilo of 12 stond een verkoper en het eerste wat hij zei was “buy one, get one free”. Zegt me genoeg lijkt me…
De Invicta’s hebben (gelukkig) inmiddels het pand verlaten. We zijn allemaal jong en onbezonnen geweest.
Destijds was het mijn daily beater en een van mijn eerste automaten. Je moet ergens beginnen he😉
Goedkoop spul met nep prijzen… van €500 voor €99:)
En dat soort fratsen.
Heb er pas een op MP gekocht zo,n Rolex hommage, Liep verrassend accuraat, maar het horloge zelf voelde heel erg goedkoop aan.
Duurde ook nog best lang om het voor het aankoop bedrag van €50 weer te verkopen
Dat was de 2e hands prijs he, in de winkel was het zelfs nog €199
Met die prijs komt het idd een beetje lachwekkend over, maar als je het vergelijkt met de Seiko 5 versie die volgens mij € 160 koste is het echt een wereld van verschil
Toen was jij niet ‘jong’
Mijn antwoord op de topic titel:
- Veel replica modellen, vind ik persoonlijk een afknapper
- Swiss made terwijl ze uit het oosten komen. (Weet niet of dat nog zo is?!)
- Overal te koop met extreme kortingen, net of het een stuk speelgoed is.
Miss deels ten onrechte, maar krijg er gewoon een rommel gevoel bij.
De titanium uitvoering.Band gestraald,bubbel van het glas en mijn zoon is er best wel in zijn nopjes mee.
Ik heb persoonlijk geen problemen met hommages, maar de naam en de logo vind ik persoonlijk niet mooi. De logo lijkt voor mij te veel op breitling. Ik snap de appeal, maar “invicta” klinkt voor mij niet als een horloge merk. Hetzelfde geld voor mij ook voor bijvoorbeeld Squale, Hublot, Parnis, Glycine, Oris en anderen. Let wel dit is puur mijn mening en geen kritiek op de horloges.
Wanneer ‘klinkt’ iets dan wel als een horloge?
Ik voel een nieuw topic aankomen:
Woorden die klinken als “horloge”.
Hublot, Glycine en Oris zijn toch echt horlogemerken met een pedigree om het zo maar te zeggen.
Dus een “Volkswagen” is volgens jouw beredenering de enige echte auto.
groetjes Lenno
p.s. Citroen, Mercedes enz. klinkt dus ook niet als een automerk.