Zelfs Rolex heeft daar een enorm mooie lijn voor: de Cellini.
Al is 5000 euro dan wel wat aan de krappe kant.
Zou ik even een aantal weken mee wachten. De meesten zijn dicht momenteel…
Explorer 1 of Omega Aqua Terra staal.
Voordeel van de tweede: kan ook op leer.
Ik snap je punt heel goed. Ik ben alleen bang dat ik zelf ook hoor bij de mensen die bepaalde ideeën heeft over wat ik bij een bepaalde situatie wel of niet zou dragen haha.
Ik ga meteen opzoek
IWC noemde je zelf ook al, die met de blauwe wijzerplaat is mooi, en kan heel goed bij gekleed of sportiever en op leer.
foto credit iwc
Explorer of Globemaster. Aqua Terra als je die gestreepte dial leuk vindt.
Zoek niet verder: sportiever dan een Datejust en topkwaliteit. Al 4 jaar mijn meest gedragen horloge:
De Omega Aqua Terra is ook mooi, maar heeft geen fijnafstelling in de stalen band en is dikker. De Globemaster en Speedmaster idem.
Hoger is relatief.
drie haren op je hoofd is weinig, drie haren in je soep is veel.
Maar in TS zijn geval ging ik absoluut voor een Rolex OP 39 met witte plaat!
Goeie optie! Andere goeie mogelijkheden die al zijn genoemd zijn de Rolex Explorer en de OP39.
Als je liever een flieger wil is de IWC Pilot Mk18 misschien een alternatief. En als je een paar duizend euro in je zak wil houden een Sinn 556 of een Halio Seaforth (als die er nog op staal is).
Zeker iets om rekening mee te houden! Dan vallen de JLC en de Portugees dus af.
Succes!
DJ op leather is ook top hoor, geen probleem.
Moet er niet aan denken maar één horloge te hebben. Maar dit is wel de one piece voor mij. Sportief. niet te dik voor onder een pak. mooie maat.
BB36, Explorer (114270) of AT.
Zou dan kijken of er een nieuwere dj evt zonder d&p te krijgen zou zijn.
Maar Ik heb ook nog 2x tag heuer in de aanbieding. Heb je nog geld over. Opgelost
Grand Seiko heeft in deze categorie trouwens ook een paar mooie modellen. Wel allemaal met datum als je een stalen band wil…
Meerdere banden als mogelijkheid is een groot voordeel, maar zeker niet een reden om horloges die dit niet hebben niet te nemen. De JLC en Portugieser zijn dus absoluut opties, net als mogelijk deze:
Ohhhh jaaaaa!
Vooral glimmers… VEEL glimmers…
PCL’s…
Witgouden fluted bezel…
En een normale wijzerplaat?
… nee… een meteorite dial met NOG MEER GLIMMERS!!!
En ja OMG… behalve op de gesp en de wijzerplaat ook tig keer op de rehaut de MERKNAAM!!!
MAAK ME GEK!
Wat een feest van subtiliteit en fijnbesnaardheid!
Parelmoerwitte BMW X6, witte nieuwbouw twee onder één kap erbij… niks meer aan doen… helemaal af!
Vind ik een goed plan, delen we hem gewoon. Soort van wisseltrofee.