Wat is het beste horloge voor een 'One Watch Collection'?

Denk bij veel mensen. Daarom is het geen verkoop topper.

1 like

Een Cartier Santos? Of een Zenith Defy Classic?

2 likes

Petit prince chrono

3 likes

Heb je gelijk in.

Maar dan is er maar een echte allrounder denk ik:

image

6 likes

Dat is een hele mooie, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Vooral de rubberen band staat hem top!

3 likes

Is ook een super horloge!

Rolex niet ( geen hater heb er zelf een maar mensen zien het en hebben een vooroordeel) dus Omega of Zenith valt niet op ( negatief of positief) wat je bij Cartier of Breitling wel hebt IWC is ook een optie denk dat voor je pols de portugieser te groot is, dan zou je hem moeten gaan passen en dat zou ik met elk horloge adviseren. Hoor net dat Girard Perregaux ook heel mooi is😁

Succes met het uitzoeken,

Groeten Jeroen

1 like

IWC houd ik als optie zeker open. Ook van een AD vernomen dat de Portugieser dit jaar uitkomt zonder Chrono functie, maar met small second (zoals de Portugieser Hand Wound maar in de meer gangbare 41mm), wat ook interessant kan zijn.
Hieronder pas ik de Chrono met witte plaat, vond ik zelf kwa omvang wel kunnen.

5 likes

Staat zeker goed op de pols👍

Submariner
Explorer I
Datejust
Oyster Perpetual
Aqua terra
Globemaster
Seamaster 300m
Sinn 556i

5 likes

Heel persoonlijk, hebt zelf een sub en speedy. Hoewel de sub op papier de betere allrounder is draag ik de Speedmaster veel vaker. Zou je persoonlijke top 5 passen en een keuze maken

1 like

(Heb problemen met foto’s uploaden…)

Hier (lelijke foto’s van) een explorer 1 en een AT (42mm volgens mij). De explorer draagt mijn inziens een stuk lekkerder en valt beter om de pols.

Qua look vind ik de explorer veel meer ingetogen, zakelijker en wat sjieker. De AT heeft een waanzinnige plaat die speelt met het licht.

De AT band heeft gepolijste stukken en in het zonnetje veel meer een eye-catcher dan de explorer.

De clasp en snelle verstelbaarheid van Rolex is superieur in mijn ogen.

Mijn conclusie: de AT is een eigenzinniger horloge. De Explorer zit lekkerder en is tijdlozer. (Sommigen noemen dit saai).

Explorer is overigens ook iets van 1000€ (?) duurder

Succes met je keuze! Ik koos de explorer als daily watch :slight_smile:

2 likes

daar is ie! och ik moest er laats weer aan denken wat een briljant mooi ding is t toch!

4 likes

De Aqua Terra 41mm heeft inderdaad een forse kast (13.6mm), waar z´n kleine broertje van 38mm een kastdikte van 12mm heeft, dezelfde maat als die van een Explorer 1 of OP 39.

1 like

Rolex Explorer I 39mm 214270 MKII wellicht?

Kan met z’n 39mm en ingetogen uiterlijk overal bij. Van zwembroek tot business suit. Daarnaast 100 meter water resistant met screw in crown en oorspronkelijk ontworpen om de Mount Everest te bestijgen.

3 likes

Verschilt per persoon maar als ik van mijn huidige collectie maar eentje mag houden ga ik voor deze:

6 likes

Als Speedmaster Fanboy zou ik die dan ook aanbevelen. Vooral ook omdat hij tijdloos is en niet te opvallend.

Mocht je dit niks vinden dan is een Iwc Flieger wellicht nog een optie? Type is afhankelijk van je polsdikte maar ik vind het mooie klokjes!

!

Alternatief gezien de prijsklasse:

5 likes

‘One Watch Collection’ is een contradictio in terminis en er is geen geldig antwoord mogelijk :wink:

4 likes

De Omega AT is een hele mooie en goede keuze voor je, ook het horloge wat je zelf voorstelde!
Doen dus.

1 like