Wat is het beste horloge voor een 'One Watch Collection'?

Heb hem bij het schrollen nog niet voorbij zien komen. Dus.

Als ik denk aan 5k voor een allround horloge dat gedragen dient te worden dan denk ik aan een merkt. Breitling. Niet aan de hele dikke en zware modellen maar de volgende:

En nog een paar vergelijkbare modellen.
Ze zijn niet suit only en geen formele dress. Maar stralen wel klasse uit.

2 likes

Ja!

Moet je smaak zijn, maar de navi bevalt me echt goed.
Als enige horloge is ie wel flashy denk ik.

1 like

Er zijn al legio voorbeelden gegeven voor ontwerp dus ik gooi 't op een andere boeg: hoe zou je de band met die persoon omschrijven? Misschien is er een horlogemerk dat een historie of doel heeft dat reflecteert - betrouwbaarheid in sommige uurwerken, paraat staan voor elkaar en een field watch, liefde voor design en bauhaus, samen perfectionistisch zijn en een ultra accurate GS?

The beste one piece is al bijna 70 jaar een Day-Date.

5 likes

Hoewel ik het persoonlijk met je eens ben, denk ik dat de Datejust geschikter is voor die positie. Zelfs al is het alleen maar omdat goud kwetsbaarder is en afhankelijk van iemand’s beroep en hobby’s veel gemakkelijker kan beschadigen en anderzijds slijten. Desondanks zou ook ik de DD boven een DJ verkiezen als one piece. Puur op basis van emotie en gevoel.

2 likes

Dat denk jij verkeerd.

3 likes

3 likes

Cartier Santos. Weinig horloges die zo van karakter kunnen veranderen door de band, IMHO.

1 like

Ik zag hem laatst op de pols van Jeroen Krabbé in Krabbé zoekt Chagall. Uiterst stijlvol en karaktervol horloge.

1 like

3 likes

Ik zag hem al een paar keer voorbij komen, maar een beter horloge kan ik ook niet noemen.

6 likes

Helemaal mee eens!

11 likes

Jaeger LeCoultre Master Grande Taille.

Bij voorkeur de perpetual calendar.

:heart_eyes:

Da’s een dure cheesecake :open_mouth:

3 likes

Ik zou voor een datejust in een makkelijk te matchen kleur gaan, zoals bijv zwart of net als die van mij zilver. Kan zowel zakelijk als casual gedragen worden. In mijn ogen het beste “dagelijkse horloge”, en totaal ook niet patserig ofzo.

5 likes

Oei… ik kan me niet voorstellen dat ik maar 1 horloge hebben zou, maar binnnen mijn huidige collectie is de IWC 3717-01 Flieger Chronograph Al bijna tien jaar mijn alleskunner, onder een casual hemd, pak of polo kan hij prima!
https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/0/1/a/01a3181c773dd16209c2478f6a5308453f7e8d5d.jpeg

4 likes

Als je iets eigenzinnigs zoekt wat toch overal gedragen kan worden dan zou ik een Panerai 512 overwegen.

5 likes

Navitimer altijd al interessant gevonden, en met de nieuwe richting die Breitling vaart met deze en de nieuwe Premier-modellen zeker iets om eens te bekijken!

1 like