Inderdaad een geweldig van “daily to darkroom” horloge.
Je hebt smaak. deze kleinere Radiomir vind ik één van de mooiste van Panerai, wel ietwat aan de prijs alleen haha.
Kan je reactie hierboven wel begrijpen. Maar zover ik weet koop je een mooi klokje voor jezelf en niet voor iemand anders. Of dit nu een Seiko of een Patek is het gaat om het verhaal, de feeling en de geschiedenis van je klokje. Niet om wat andere mensen van je denken! Veel succes met het zoeken naar jouw perfecte horloge, en geniet ook vooral van de zoektocht.
Top klokje! Wat een collectie
Wellicht al tig keer aanbevolen.
De enige one piece collectie is een rolex datejust of explorer 1 of een day date (als je het geld er voor hebt)
Er is simpel weg niets beters tot 10 K.
Heb je meer te besteden. Patek philippe nautilus
Onzin. De Aqua Terra is een net zo goede optie.
Als ik zo je bericht en de reacties lees komen de volgende klokjes bij mij naar boven als beste keuze:
- Breitling Automatic 40 2019
-
Omega Speedmaster 42 op leren band
-
IWC Portofino line
-
Ulysse Nardin Diver (in jouw geval op leren band)
-
Zenith el primero
Genoeg GS’sen die de one watch roll kunnen vervullen.
Speedmaster, Longines, Tudor BB 36.
Meer dan genoeg opties
GS’en vind ik niet robuust genoeg voor een one watch. Met de Speedmaster kan je niet zwemmen, dus die valt ook al af…
Mmmm de SBGN003 is redelijk robuust.
Mijn beste advies. Koop wat je het mooiste vind ookal kan het niet elke rol vervullen
Ja oke, maar je gaat geen quartz kopen als je een one watch wilt.
Zit helaas zelf nog op het voor mij ultieme Breitling ontwerp te wachten. Heb ze maar een Photoshop ontwerp doorgestuurd in de trant van niet geschoten is altijd mis.
Exact. Een one-piece is van staal, geen edelmetaal, heeft een solide bracelet, schroefkroon. Rudimentair maar met flair. Nettere touches zoals witgouden randjes of indices en afwisselend geborstelde/gepolijste vlakken zorgen ervoor dat je ook in de boardroom niet uit de toon valt. Ook al blijft alles bescheiden, onder de radar, en onopvallend.
Het type horloge waar je niet oeverloos over praat, maar gewoon 50 jaar aan een stuk draagt. Op reis. Op kantoor. Op’t strand. Bij bier. Op bruiloften. Op begrafenissen.
Een submariner dus… … of een OP… of een DJ… of een goeie JLC.
Genoeg prachtige, tijdloze klassiekers om te kiezen
De ultieme modellen uit de 2019/2020 drop komen bij min wel dicht in de buurt
- RB0127121G1P1
- A17326211C1P1
- AB3521U01G1P1
- AAB201061C1A1
- AB0118/a21B1X2 (<- vooral deze super toffe re-edition)
Wat denk je?
Binnen je budget is er wel aan te komen denk ik, in zeer goede staat dan.
Voor een jonge vent van in de 20 is de Speedmaster toch wel een mooie hoor. Dat zou mijn keus geweest zijn. Rolex kan wel als je de 40 gepasseerd bent.
Veel succes met jou keuze.
Absoluut mee eens dat je het voor jezelf koopt. Misschien had ik het ook anders moeten verwoorden. Ik ben zelf absoluut geen aandachtszoeker, vandaar dat ik ook geen horloge hoef dat te veel te aandacht trekt. Net als dat ik een rode Ferrari kan waarderen, maar ik absoluut niet altijd nagekeken hoef te worden en er dus vermoedelijk nooit een zou aanschaffen. Eerder een Aston Martin in een rustige kleur bijvoorbeeld. Overigens schaar ik de Explorers/OP’s/DJ’s gelukkig zeker niet in de categorie vergelijkbaar met rode Ferrari’s.
Ach. Ieder zijn mening en smaak. Resell value verlies aqua terra van rolex.
En GS is te groot en lomp. Tenzij je dikke polsen heb