Wat is het meest beschamende qua horlogerie wat je hebt gedaan

Zou zomaar kunnen dat ik dan die ene persoon was! Moet het wel even wat jaartjes verder terug zijn gelukkig :sweat_smile:

1 like

Als dat zo is, bedankt voor het iets hoger bieden :laughing:

Max zal het 4 jaar geleden zijn geweest. Weet niet eens meer welke site het was :upside_down_face:

1 like

Een Junghans J88 kopen met leren bund band en originele issued stalen flexovit band. Beide banden in de doos met horlogetroepjes gooien en een maand later die stalen band wegsmijten (met een paar andere) want onding. Was even vergeten dat het die van die J88 was.

2 likes

De eerste keer dat ik een SKX wilde kopen had ik de 009 besteld terwijl ik de 007 wilde. Wist ik veel. Zag de bezel inlay en gelijk retour…
daarna heeft het nog even geduurd voordat ik er overheen was en de goede kocht.

5 likes

Eindelijk weer eens een leuk topic, man waar moet ik beginnen:
-Heel voorzichtig een balansas afnemen om hem daarna in drie fasen op de grond te laten vallen en er een soort achtbaan van te maken.
-Minuutpijp terug zetten met kracht en de onderliggende steen compleet te verbrijzelen
-Bezelring afnemen, en pas na het servicen er achter komen dat ik hem zo krom heb gemaakt dat hij nooit meer teruggeplaatst kon worden
-Een caseknife in een monobloc kast zetten
-Trots zijn op een Omega van de rommelmarkt die knetter nep was
-Bij een handelaar de kroon van een Breitling afbreken, in my defense, het uurwerk zat vastgeroest
-Een veilinghuis mailen dat de AP die ze verkopen een nepper is:


(Audemars Piguet Huitime, en inderdaad gewoon wel echt, although spuuglelijk)

En dan vergeet ik alle horloges die ik heb laten vallen maar voor het gemak.

12 likes

En dat bleek dan geen neppert te zijn?

Ging even mis met copy pasten… nu gecorrigeerd.

1 like

Ik vind het een zeer begrijpelijk misverstand, die foto bekijkend.

1 like

Hihi you saved the best for last! :joy:

Had trouwens adhv de foto niét gedacht dat die AP écht was! :face_with_monocle:
Wat een goedkoop ogend hok! :see_no_evil:

1 like

Typisch kwartskrisishorloge; iedereen was wild om zich heen aan het slaan om de juiste weg te vinden. Overigens vind ik niet dat AP sindsdien heel veel beters geproduceerd heeft. :wink:

2 likes

Hulde.

1 like

Wat een prachtige verhalen:joy:
1 van mijn meest onbenullige acties is de oude Pontiac van mijn opa openmaken omdat deze niet liep, ik was 16 dus nog niet op het reparatie niveau van nu maar wat scheelt het:rofl:.
Mijn briljante geest had het euvel snel gevonden, dat wieltje die het veertje moet opwinden draait maar een stukje en stopt dan. Dus daarom loopt hij niet! Dus met een mooie schroevendraaier het wieltje met geweld door gedrukt tot de veer snaarstrak opgewonden was om het asje. Daar werd de balans ( want dat was het) niet beter van dus uiteindelijke enkeltje prullenbak.

3 likes

Was wel mijn lievelingautootje hoor!
Kwam wel voortaan altijd op tijd op school daarna.

2 likes

Was een matchbox, vergeet ik nooit meer.

Dat gebracht zou wel gecreëerd zijn in de donkere tijden van het merk.:grimacing:

Ik baalde omdat ik de kroon van mijn nieuw aangeschafte horloge maar niet uitgetrokken kreeg.

Bleek een schroefkroon te zijn; moest eerst even los worden gedraaid. :flushed::man_facepalming:

6 likes

Ik heb ooit een quartzhorloge gedragen, eentje met cijfers ipv wijzers.

4 likes

Doet me denken aan mijn blunder. In mn middelbare school tijd had n klasgenoot n nieuw horloge met dat krasvaste saffierglas.

Stoer demonstreert ie dat door met n passer over t glas te gaan.

Als n onnozel jongeling dacht ik dat mn dure Citizen v t ‘astronomische’ bedrag van 4 of 5 honderd guldens, diezelfde test probleemloos zou moeten kunnen overleven.

Not… er zat bij de eerste poging al n kras in t zeer waarschijnlijke mineraal glas :see_no_evil:

1 like

Je had de oude wijzers kunnen meenemen. Misschien was t nog te herstellen. Voor de service afdeling afgeschreven, voor n hobbyist misschien n uitdaging.

Ik heb de leverancier van een horloge opgebeld dat de kroon wat ver van de kast leek te staan. Deze schroefkroon bleek te moeten worden vastgedraaid…
En oh ja: aan een kroon zitten rukken en trekken die muurvast leek te zitten en niet zien dat het plasticje er nog tussen zat.

4 likes