Wat is het meest beschamende qua horlogerie wat je hebt gedaan

Doet me denken aan n Nolex v mn vader. Die had ie v n collega met (zogenaamd?) geld gebrek overgenomen.

Jaaaaaren later ik er mee naar S&C. Ik had al aangegeven dat we niet zeker weten of t n echte was en of t daarmee de moeite waard was om t gebarsten plexi glaasje te vervangen… Not…

Beetje beschaamd de luxe tent verlaten en die barst maar laten… barsten.
Kreng doet t wel nog steeds wanneer je em heen en weer schud :see_no_evil:

3 likes

Meest beschamende? Ooit lid geworden van “een” Rolex forum, “ter oriëntatie”… Me snel gerealiseerd dat ik nooit zou kunnen tippen aan het niveau van snobisme dat daar heerste. IIRC dus nooit een berichtje gepost daaro. Ook nooit een R. gekocht.

6 likes

Ahh, onze Rolexsnob is dus niet alleen hier aanwezig :speak_no_evil:

3 likes

Het Rolex topic binnen HF vind ik wel gezellig, maar heb indd nooit de drang gehad om me op specifieke rolex forums aan te melden.

1 like

Ik juist wel. Ik was toen op zoek naar n Rolex, en zocht de hulp v lui die er ervaring in hebben.

Uiteindelijk meer bij hf blijven hangen, omdat ik de diversiteit hier prettiger vind.

4 likes

Beetje off topic, maar was even op mn mobieltje bezig op HF en Time.is. Leg mn smartphone tegen mn laptop scherm aan om mn horloge op tijd te zetten.
Vervolgens veeg ik over de touch pad om n disclaimer weg te willen klikken. Ik veeg nog n paar keer en vraag me af waar het muis pijltje is gebleven… :sweat_smile:

1 like

6 jaar geleden mijn eerste duurder horloge gekocht. Een longines hydroconquest. Ik wist totaal niet dat je normaal een leuke korting krijgt als je ernaar vraagt.

Een later voor mijn pa zijn 60ste een TH van ongeveer 3500 euro gekocht. Weer zonder korting te vragen. Daar had heel snel toch min 400 euro vanaf gekunnen.

3 likes

Nou vooruit dan, speciaal voor jou heb ik die la weer opengetrokken. Dit is hem.
Met die te korte shitwijzers. De oorspronkelijke wijzers waren strak rechthoekig en lang.

6 likes

Dit valt misschien wel te verhelpen toch? Misschien een typenummer posten in het gezocht-gedeelte van dit mooie forum.

1 like

Het is een IXXXI. Uit 2003 of zo. Die ga ik niet meer dragen en daar vind je ook niks meer van terug.

Omdenken…

Even de marketing afdeling aan het werk zetten met deze ‘First hands in Space’ edition.

Merk trouwens dat ik niet alleen de wijzers niet geniaal vind… met uw welnemen.

Groet, Vincent

1 like

Exact. Dit was een ander horlogeleven. Ik ga daar niet meer achteraan.

2 likes

Ik vond t vroeger zo gênant als mn vader ging afdingen bij wit- of bruingoed.

Nu weet ik niet beter :see_no_evil:

Van dat 1e kan ik niks over zeggen. Van t laatste denk ik dat n foto vh uurwerk sommigen gelijk zien oh dat is n Ronda quartz huppelepup, of n Miyota caliber zusenzo.
Bijpassende zouden zo toch gevonden kunnen worden.
Maar tja, bij dat 1e blijft t waarschijnlijk al steken…

1 like

Mooi verhaal, zo een paar jaar terug iemand waarvan zijn Panerai kapot was. Wat was er gebeurt.

Vaderlief mocht hem lenen,… stopte,… handopwinder. Opengemaakt en de haar proberen te verwijderen,… oooops!! :thinking:

5 likes

Heren heren. Ik heb die foto slechts geplaatst omdat heer koekoek er om vroeg. ik heb geen enkele intentie om die ixxxi van 15 jaar geleden nog te gaan dragen, laat staan een wild goose chase naar die wijzers te beginnen. Het horloge is weer terug in de lade en blijft daar.

7 likes

Goedemiddag heer Jasper,

Wellicht een late vraag inzake het topic, maar beter later dan ‘never’.
Een ‘goede tweede’ is namelijk, het stellen van deze - in mijn ogen - ‘tricky’ vraag,
met betrekking tot het ‘meest beschamende’ wat ik ooit deed, qua horlogerie …

De vraag is, of je misschien ook vindt, dat saffier door de hardheid wel mééstal beter is,
of dat je vindt, dat het gewoon áltijd beter is voor de levensduur van het horloge-glaasje ?

Mijn vraag komt in me op, omdat ikzelf niet álle horloges onder alle omstandigheden
hetzelfde zou behandelen in 't gebruik, mits ik méér dan 1 horloge zou hebben.

(B.v. niet alle horloges kunnen tegen golf, de bouw, etc.)
De saffier-hardheid zou dan nadelig kunnen zijn ?

Ik weet het zelf dus nog niet helemaal, vandaar …

Met vriendelijke groet,
Hans Rombouts

8 likes

Dit is voor mij de basis van mijn interesse in dit leuke forum.

2 likes

Hi Hans,
Saffier glas en plexi glas hebben beiden voordelen en nadelen.

Uiteraard is saffier glas harder, wil niet zeggen dat het niet krast. Als het krast kan je het er niet uitpolijsten en is een nieuw glas een stuk kostbaarder dan een plexi glaasje. Worst case scenario breekt het glas en dan versplintert saffier en kan het voor ernstige schade zorgen aan de wijzerplaat of zelfs het uurwerk als de splinters via datumvenster naar binnen komen. Tevens heeft saffierglas een hardere glans (wat ik zelf minder mooi vind) en je vingerafdruk blijft er op staan.

Als het gaat om onderwater is saffier wel de winnaar :slight_smile:

7 likes