Wat staal betreft: 130 euro. Ik wilde op de Alpinist een two tone jubilee, dat had ik bij anderen gezien. Strapcode maakte ze speciaal voor de Alpinist. Kwam ook nog eens 25 euro verzendkosten bij. Ik lijk wel gek.
Wat leren banden betreft: 65 euro. Kippenpotenleer. Zag dit op de FB-pagina van Hoang Dat, in Vietnam. Ik vond dit een mooie band voor op donkerblauwe horloges. Ik dacht laat ik eens gek doen en 70 dollar plus 5 dollar verzendkosten paypallen. Amerikaanse dollars. Inmiddels heb ik mijn blauwe vijfje verkocht en onderstaande blauwe Cocktail Time overweeg ik in het blauwe (haha) gedeelte te zetten.
Dit is m’n duurste apart aangeschafte band, origineel Omega, deze leren band heb ik in december 2017 nieuw gekocht voor € 115,00 voor m’n Omega “International Collection uit 1979”. Wat de normale nieuwprijs is geweest weet ik niet, in ieder geval wel aardig wat meer denk ik.
Dit was in combinatie met service, reparatie, nieuwe kroon, stift en glas.
Da’s tenminste een hele nette -en redelijke- prijs. Ik vind het vaak onbeschoft wat er voor bandjes gevraagd wordt . Natuurlijk, je hoeft het niet te kopen.
Tja voor een echte alligator betaal je nu eenmaal wat. Wat ik pas echt onbeschoft vind is de prijzen dit veel grote horlogemerken hanteren voor een kalfslerenbandje met een croco print…
Dank je wel Wil, dit is m’n eerste Omega en deze is met z’n zilveren wijzerplaat idd. prachtig. Door dit horloge heb ik gemerkt dat zilveren wijzerplaten m’n voorkeur hebben en heeft er ook aan bijgedragen dat ik voor een Speedmaster met zilveren wijzerplaat heb gekozen.
Nou dat is in ieder geval redelijk goed nieuws; daarnaast vind ik het wel raar dat je anderen naar hun certificaat vraagt en vervolgens bij een weerwoord ook concludeert dat anderen blijkbaar geen waarde hechten aan de herkomst van product Soit. Ik had niet zo gepikeerd hoeven reageren.
Sorry maar dat heb ik nooit gezegd of beweert, althans dat was zeker niet mijn bedoeling. Wat ik tracht te zeggen is dat lang niet iedereen zich van de herkomst bewust is. Vandaar ook mijn vraag. Zit of zat geen verkeerde bedoeling bij.
Zonder al te veel af te dwalen denk ik dat het in deze moderne tijd sowieso goed is om naar de herkomst van producten te kijken (en waar ze na gebruik naar toe gaan).
Back on topic; deze glanzende alligator. Prijs denk ik liever niet meer aan terug