Dank je Ralph, dit horloge heb ik sinds december 1017 in gebruik, daarvoor heeft het bijna 38 jaar ongebruikt in een lade gelegen. Het horloge is in 1979 toen het nieuw was een paar weken gebruikt, toen is de kroon en het glas beschadigd en werd het niet meer gebruikt. In de zomer van 2017 kreeg ik het horloge en heb het toen meteen weggebracht om te laten repareren, in december 2017 was het gereed. Sindsdien heb ik alleen de datum versteld, de tijd heb ik niet versteld, het horloge loopt “griezelig” nauwkeurig😀.
Erg mooi op een stalen band, maar die doet wel ff pijn aan de portemonnee
Ik houd mijn mond voor niemand, en zeker niet voor jou. Grote mannen taal staat je niet, dus hou dat maar voor je.
Daarnaast weet waar ik het over heb, heb zelf de op 6 punten verstelbare sluiting voor de SMPc gekocht voor beduidend minder.
Dezelfde sluiting past ook op de band van een gewone Speedmaster, weet ik omdat andere forumleden deze er ook op hebben bevestigd. Het enige wat ik niet weet is of jij een andere soort speedmaster hebt. Maar dan nog mag ik de sluiting gewoon duur vinden.
Wat een heerlijk topic. Ik geloof dat een aantal mensen het best confronterend vond om bij hun uitgaven stil te staan.
Maar ik vind het allemaal wel meevallen. Een band bepaalt voor 50% de uitstraling van het horloge dus dat mag dan (uitgaande van een horloge <€1000) toch wel 5-10% van het aanschafbedrag kosten?
Ik heb geen echt dure bandjes. Meestal gewoon leer, zit ergens misschien nog een croco op. Misschien dat die Milanese bandje op mijn Junghans het meest spannende is.
Dat heet sociale controle maar in Nederland slaat dit gemakkelijk door naar onbeschaamde bemoeizucht.
Uiteraard altijd naar anderen danwel andermans (koop)gedrag, niet naar het eigen…
@Jaroen @Drebin
Van lekker Hf’en op de frisse morgen naar elkaar koppijn bezorgen.
Zullen we afspreken dat jullie allebei de grootste Omega vouwsluiting hebben? #doeslief
Pwoah zeg, het is helemaal geen lekkere frisse morgen. Wat mij betreft mag de wereld even op pauze zodat ik uit kan slapen.
Zeker eens.
Ook eens!
Mijn Peter Blake heeft een Zealande band juist omdat dit de beste is voor dit horloge. En meest kost “het beste” ook het meeste geld. Helaas
Eigenlijk pas ik het bandje aan bij het type horloge nu ik er over nadenk. Hoe duurder het horloge, hoe duurder de band. Precies wat @mafkees zegt dus
Net zoals @Mafkees pas ik het budget voor een band aan op de prijs van het horloge; mijn duurste horloge heeft ook de duurste band.
Een mooie glanzende alligator, kostte ongeveer 95 Euro.
Hi,
Absoluut mee eens - ik vind dat een band voor een belangrijk deel de uitstraling van het geheel bepaalt - daarom vind ik een redelijke investering in een band voor een (kostbaar) horloge gerechtvaardigd.
Moet bekennen daar pas sinds enkele maanden naar te handelen: ik probeer nu een set top banden te krijgen en ga afscheid nemen van de banden die ik zelf minder goed vind staan.
Vanmiddag komen mijn eerste Molequin banden binnen - ben heel benieuwd
Groet, Vincent
En een fraai stijltje het is…
God-zij-dank is het vandaag thuiswerkdag…
Wist je dat allerlei erg grote merken hun krokodillenleer uit Vietnam halen?
Daar was juist zoveel ophef van o.a. Peta over, omdat het op die farms niet ging zoals het hoort. Dus een duur merk is eigenlijk net zo slecht als iets anders.
De originele rubberen duikersband is nog een stuk duurder hoor.
Wel goede dingen over Zealande gehoord, maar (nog) geen in mijn bezit.
Klopt, daarom voor Zealande gegaan! 300 euro voor een origineel vind ik nog wel wat gortig