Wat is je standaard antwoord op "ik kan op mijn telefoon ook de tijd zien"?

Kreeg even een flashback naar vroegâgh
En hoor m’n moeder weer: wat moet je nou met andere wielen (red: sportvelgen) er zitten toch wielen onder die auto?
Zelfde verhaal met sportdempertje later…
Toen ik de vergelijking trok met zilveren kandelaars en volstrekt overbodige kraantjespotten werd het begrip niet heel veel groter… prachtige tijden…

Oh ja horloges… man het is bekant t enige sieraad voor n man op wellicht een ring, k@ntkralen of c#ckring na dan. Dan kijk je toch niet op je telefoon voor de tijd. Trouwens is er GSM forum?

3 likes

Dat vind ik nou een origineel en spitsvondig antwoord! :ok_hand::slightly_smiling_face:

5 likes

Klopt, een horloge is totaal overbodig maar ik zou niet zonder kunnen.

2 likes

:thinking:

Je zal die zin maar nodig moeten hebben om indruk te maken, dan ben je een echte baas.

5 likes

Ik geef dan aan dat ik voor de zekerheid 4 Rolexen heb voor de verschillende tijdzones.

4 likes

Ik kan niet digitaal klok kijken. Dit helpt me geweldig.

3 likes

Een horloge is een statement vindt ik, en uiteraard stukje hobby ik draag hem echt niet enkel voor de tijd.
Discussie wel eens gevoerd met vrienden, kom je niet echt uit. :grin:

1 like

Ik vind met je hand reiken naar je broekzak, graaien in je broekzak, telefoon er uit halen terwijl die nog half blijft hangen, hand met telefoon omhoog halen, op mijn scherm tikken om het scherm te ontwaken, tijd bekijken, arm met telefoon weer omlaag doen en proppen in je broekzak, terwijl de binnenzak er half uithangt (ik draag vaak wat strakkere broeken) iets meer moeite dan arm omhoog, tijd bekijken en weer arm omlaag.

6 likes

Komt vooral omdat ik met vrienden soms over horloges praat op feestjes etc. Dan vangt iemand dat gesprek op en mengen ze zich. Zoiets

1 like

Mijn eerste reactie is uit reflex een okkenoot en als ze dan nog wat zeggen een vlakke hand. Daarna zeg ik dat alle horloge liefhebbers zoals mij zijn, kijk ik op mijn horloge en wandel weg.

3 likes

Dit zijn mensen die ‘het’ niet snappen en krijgen van mij een ‘Klopt’’
Vervolgens loop ik weg als de situatie dit toelaat of vraag wat hij of zij gaat eten vanavond.

3 likes

Wanneer leken zich mengen in een gesprek gebeurt dat gewoon soms haha

1 like

Tja, het meeste is hier radio of GPS gestuurd, dus dat synchroniseert zichzelf elke nacht, dus bij quartz met 0,5 seconde per dag afwijking zit het er meestal wel redelijk tegenaan qua datum en tijd.

@JuKo:
Klinkt als het ritueel kijken op een zakhorloge, uit de zak vissen, klepje open, tijd bekijken, klepje dicht, beetje opwinden, terug in de zak, kettinkje of veter weer in positie brengen.
Wat dat betreft is een gsm/smartphone een voortzetting van het zakhorloge, maar dan met veel meer techniek.

6 likes

‘ik staar er graag na als ik strategisch nadenk, of als ik me verveel.’

En dan begin je naar je horloge te staren terwijl je wegloopt.

3 likes

Pols tellen is makkelijker met horloge dan met een telefoon die ik eerst van de beveiliging moet afhalen om vervolgens te gaan zoeken naar de stopwatch. Nu kan ik pols tellen en tegelijkertijd de bloeddrukmeter of zo klaar leggen.

7 likes

Ja en met mijn horloge kan ik niet telefoneren. :sunglasses:

1 like

Het is een sierraad…dat toevallig ook nog eens de tijd slecht bij kan houden.

1 like

Kan jouw telefoon dat ook in een MRI? Want daar kan ik wel de tijd aflezen :sunglasses:

1 like

De enige die ik dat ooit heb horen zeggen is m’n zwager, en uitgerekend die kreeg onlangs 9 tientjes boete toen hij ,op de fiets, op z’n telefoon keek hoe laat het was.

Zeg nooit meer dat er geen gerechtigheid is.

24 likes