Wat is je standaard antwoord op "ik kan op mijn telefoon ook de tijd zien"?

Je kunt toch ook gewoon op de kerkklok kijken? Met je telefoon…

4 likes

Hoeveel keer per dag kijk ik wel niet op mijn horloge, maar eigenlijk nog steeds geen idee heb hoe laat het is.
Ik geniet van het moois dat om mijn pols zit.

3 likes

Nou…

Heb een AD gehad die tijdens de uitleg van het horloge mij vertelde dat wanneer je met zo een mooi Zwitserse schone om de pols loopt dat wanneer je de tijd wilt weten of als erom gevraagd wordt je gewoon even op je telefoon doet kijken… Gaat sneller en is handiger…

Het horloge is een sieraad waar je uren naar kan staren zonder ook maar 1sec te weten/zien hoe laat het is.
Totaal onbelangrijk, het is een sieraad.

Mijn zoon (18 ondertussen) heeft een mooie collectie opgebouwd en draagt met trots zijn horlogerie .
Hij zet NOOIT een horloge op tijd, om de pols ermee een paraderen maar.

Zelf, ja gebruik t horloge zeker om de tijd af te kunnen lezen .

2 likes

Ik ga nu heel hard huilen en me klem zuipen.

3 likes

Ik zeg altijd ik kijk niet hoe laat het is maar hoe mooi hij is.
En verder zeg ik maar dan kan ik kijken of mijn telefoon nog op tijd loopt.
Wat voor je het weet is hij gehackt !

2 likes

Tijd aflezen op mijn telefoon IPhone?
Ik doe niet aan die moderne fratsen.

3 likes

Ik heb die gelukkig nog nooit te horen gekregen. Meestal reageren mensen op m’n horloges omdat dit - denk ik - door hun ook gezien wordt als een sieraad. Of als een toevoeging aan m’n kledingstijl misschien…

2 likes

Heel veel is al gezegd. Het klopt dat je op je telefoon ook de tijd kan zien. Zelf zie ik de tijd liever op een horloge. De redenatie van tijd kijken op de telefoon kan ik in sommige situaties volgen. Ik vind tijd en tijdzones tijdens reizen belangrijk. Ik ben wel eens aan het oriënteren geweest voor bijv. een seiko astron. Maar tot nu toe de keuze gemaakt, een ander horloge, een automaat, en exacte tijden, atoomtijd, wereldtijden kan perfect gekeken worden op de telefoon. En de discussie, tijdkijken, prijzen vergelijken geldt ook voor goedkoop horloge in vergelijk met topsegment. Lekker doen wat je zelf wil want je betaald het ook zelf. En je hoeft niemand verantwoording af te leggen waarom.

3 likes

Dat klopt, maar die heb ik niet altijd bij (om/aan) de hand. Ik kan mijn telefoon niet aan mijn pols binden, een horloge wel.

Als er meer dan twee van zijn kun je ze verzamelen, maar ink vind telefoons niet interessant, horloges wèl…
:smiley_cat: :stuck_out_tongue_winking_eye: :thinking: :joy:

3 likes

Die luxe van zelf calibreren heb ik helaas niets. Moet het nog doen met een ouderwetse automaat:(

1 like

Ik zeg dan: klopt

Verder uitleggen is tijdsverspilling.

2 likes

Je kunt toch gewoon je schouders ophalen?

3 likes

Als ik iets heb geleerd is het wel dat ik de meest vervelende uiting die mensen hebben selectieve verontwaardiging is. Zonder al te veel af te dwalen met vele voorbeelden hou ik het bij horloges. Zelf heb ik ook met regelmaat de opmerking in de titel van dit topic aan moeten horen (twee weken terug nog). Of, wat en hoe ik antwoord hangt af van de situatie en de persoon, maar meestal leg ik wel kort uit wat er zoal komt kijken bij het dragen van een mechanisch horloge en de persoonlijke passie die ik er voor heb. En vervolgens laat ik zo’n opmerking voor wat het is.

2 likes

Ik vraag dan meestal hoe laat het is en dat het dan tijd is voor een horloge.

3 likes

Dat is sowieso in veel gevallen een verstandige levenshouding.

5 likes

Voor offline is die trilmotor inderdaad wat slapjes

@Mats1 Klopt, de enige opmerking die ik ooit van een vrouw kreeg over horloges was; wéér 1?

Het is hetzelfde niveau als een Lada brengt je ook naar je bestemming. Ik zeg dan ook meestal dat ze gelijk hebben, maar dat ik ze mooi vind

2 likes

Op de kerkklok ook :roll_eyes:

1 like

Owja joh? wat loop jij nou uit je nek te lullen met je designer zonnebril, een zonnebril van het Kruidvat helpt ook goed tegen de zon, dusssssssssss. :wink:

3 likes

Tijd?

1 like

Zo laat alweer?

1 like