Wat is je standaard antwoord op "ik kan op mijn telefoon ook de tijd zien"?

Nou ik ben het met ze eens want het klopt ook. Dat is ieder zijn link met horloges, de meeste hebben er niks mee. Waarom iemand overtuigen van jou interesse, geniet er gewoon van en accepteer dat 95% van de bevolking je interesse niet deelt.

En ook ik moet regelmatig op de telefoon kijken want heb er soms geen zin in om horloge op tijd te zetten! Het nadeel van meerdere horloges hebben. :grin::grin::grin:

2 likes

Gefeliciteerd. Je moet hem wel telkens uit je zak of tas halen. Tenzij je een zombie bent die het de hele tijd in zijn hand heeft.:joy::rofl:

1 like

Maar staat er ook Rolex op?

2 likes

Vaak is het iets in de strekking van;

ā€œKlopt als een bus.ā€

ā€œAlleen heb ik 0,0 passie voor wegwerp elektronica in mijn broekzak. Maar wel voor de horloges die ik, met wat onderhoud, een leven lang kan dragen.ā€

Of

ā€œMaar door mijn tic voor horloges, kan ik mijn autistische kant schaamteloos de ruimte geven om sociaal onverantwoord door te ratelen over sunburstdials, automatische uurwerken, lume, merkhistorie en meer. Mijn telefoon is maar een middel om dit te kunnen doen.ā€

Of

ā€œAlleen de lug to lug afstand van mijn Samsung is me te groot voor mijn luciferhoutjes.ā€

Of

ā€œAlleen zonder telefoon heb ik rust. Maar zonder horloge voel ik me naakt.ā€

4 likes

En dan zeg je daarna nog even ā€˜overigens heb ik en die horloges en die auto’s en huizen… gewoon, omdat het kanšŸ¤£ā€™

1 like

En dan vervolgens wakker worden met een stoeptegelvormige knik in je nek zeker, vriendelijk bedankt haha

1 like

Ja.

ā€œOkĆ© jij wintā€

1 like

Dat is correct. Een Casio van 20 ballen is de culminatie van 6000 jaar wetenschaps-geschiedenis. Ze zijn robuust, onderhoudsarm en accuraat. Bovendien hebben ze een volledig eigen smoel. Tot slot is de Casio Oceanus serie ook nog eens fantastisch afgewerkt. Ver boven z’n prijsklasse.

Kort en goed: Met iemand die Casio draagt kan ik praten.

Hoe dan? Begin jij soms te pas en te onpas over je horloge te leuteren of zo? Want ik bevind mij gewoon nooit in die situatie.

Evengoed, ik geef veel, veel te veel geld uit aan spiegeltjes en kraaltjes die geen enkele functie hebben. Het enige dure horloge wat ik voor mezelf zou kunnen verkopen is mijn Grand Seiko high-accuracy quartz, omdat dat de facto gewoon een beter horloge is dan alle andere horloges die ik heb, de Spring Drive incluis.

De rest? Overpriced spiegeltjes en kraaltjes met obscurantistische technologie waar geen weldenkend mens geld in zou steken.

Het komt er dus op neer dat je je gesprekspartner gewoon gelijk kunt geven en over kunt gaan tot de orde van de dag.

4 likes

Klopt

1 like

Nou ja, sommige vrienden zijn wel geĆÆnteresseerd in horloges en andere niet. Als 1 van ons erover begint gaat dat vrijwel vanzelf

1 like

Ik denk dat ik de mazzel heb dat wanneer ik in gezelschap van een liefhebber iets over een horloge roep, degenen om mij heen die daar geen interesse in hebben tactvol genoeg zijn om het niet af te kraken.

Wel hoor ik in m’n achterhoofd altijd de stem van m’n moeder ā€œach, m’n knaecht, jie koopt toch oahmael van die diere 'orloges, julder aeh heweun held teveej, eej?ā€

3 likes

Mijn vader is precies zo :sweat_smile:

1 like

Ik ga niet in discussie, indien men werkelijk interesse toont wil ik er wel over vertellen, zo niet, dan is het antwoord: ja.

Ik zeg gewoon, een mooi horloge geeft me een goed gevoel.
Niks aan gelogen, en de reden dat ik een horloge draag.

Simpel :man_shrugging:

2 likes

Waarom zou je op vakantie gaan als je ook Google Maps hebt?

5 likes

Of Netflix Animal aan kunt zetten.

2 likes

Als iemand dat zegt zeg ik :

Boeieeeeee.

1 like

Je kan ook in Lelystad, Maarsenbroek, Zoetermeer, Nieuwegein of een willekeurige Vinexlocatie wonen….

1 like

Voor deze opmerking heb ik een pb naar de mods gestuurd.

7 likes

Ik reageer absoluut niet. Als je op alle kortzichtige opmerkingen moet reageren verpest je tijd die je beter kunt besteden aan leuke bezigheden.
Hobby’s uitleggen is net zo nutteloos als een mop uitleggen.
Is ook niet leuk voor degene aan wie je dingen uit moet leggen, want deze persoon heeft duidelijk geen interesse in jouw hobby. Zou dat wel zo zijn dan hoefde je het niet uit te leggen…

1 like