Wat is jouw eerlijke verhaal?

Bij mij is het eigenlijk allemaal begonnen rond het jaar 98’. Plots kwam een collega met een Breitling chronomat in de winkel (werkte als verkoper in een telecomzaak in Antwerpen op de Meir). Aangezien ik in mijn eerste job zat en begin van de ladder was mijn loon ook begin van de ladder. Ambitie was geboren van ‘dat is mooi en wil ik ook’ tot ik de prijs wist natuurlijk… Dus 2 extra jobs.
Dan via ebay mijn eerste Colt gekocht. Die wat later verkocht en weer eentje etc etc tot ik die chronomat kon kopen. Een Vitesse. Daaruit is dan mijn eerste Rolex gekomen, een airking.
Ik kom niet uit een ondernemende familie maar zo heb ik geleerd te ondernemen. Dus horloges zijn voor mijn niet het uithangbord voor iemand anders maar vooral een flashback van waar ik kom en een reminder dat waar een wil, een weg is.
Mijn 3 ‘to go’ merken zijn Breitling (het begin), Rolex (yes you can do it) en AP (het ooit onbereikbare).

7 likes

Mooi verhaal en mooie collectie. Bewonderingswaardig…:+1:t2:

1 like

Hier heb ik ooit al een keer een topic voor gemaakt

Waarom toch die horloges

Om verder je vraag te beantwoorden.
Ik ben zelf iemand die meer word getrokken door de merken die een reputatie hebben van hoge prijs / kwaliteit verhouding. Denk aan Glashütte Original, Nomos, Christopher Ward en (Grand) Seiko.

Wat wel mee weegt in de bekende namen is een stuk reputatie van hun horloges. Tried and tested zal maar zeggen. Ook weet je van merken als Rolex dat ze ook behoorlijk waardevast zijn en dus geen gevaarlijke investeringen. Daar waar een Oris bijvoorbeeld goedkoper is maar wel 40% waarde afschrijft in een jaartje.

Ook het feit dat onderhoud goed gedaan kan worden en beschikbaarheid van onderdelen weegt mee.

Daarom denk ik dat ook mensen die echt van de techniek houden en de craftsmanship toch gaan voor een merk horloge. Tis een klap geld en bekend is vertrouwd.

3 likes