Wat is jouw eerlijke verhaal?

Ja duh, eigenlijk wil iedereen toch een Invicta of nog mooier een Pagani om de pols. Vraag maar aan @Aurelius.87, o wacht die is er natuurlijk niet meer. Heeft hier rondgelopen toch :rofl:

2 likes

Als je dat niet sexy vindt heb je een zonnesteek :joy:

1 like

Arme meid, moet het met 1 horloge stellen.

3 likes

Welk horloge?

4 likes

Jij bent mijn vriend Brick​:+1::smile:

2 likes

Slijmjurk :zipper_mouth_face:

3 likes

Lastig focussen inderdaad. Wat hulp.

2 likes

zie ik nog geen pukkel van het horloge, rest is wel leuk om te zien :rofl:

1 like

Ik ben er nog steeds… leuke antwoorden van iedereen, dank!

Uiteraard bedoel ik dat ik lang lid ben geweest en sinds kort dus weer opnieuw.

2 likes

Ik draag geen horloges terwijl ik eigenlijk iets anders zou willen. Ik begrijp je niet zo goed, eerlijk gezegd. Waarom zou een Van der Klaauw je minder voldoening geven als je hem mooi vindt?

Omdat ik ze mooi vind, en omdat ze op de convergentie van techniek en ontwerp leven.

Ik vind dat het leuk is om een mooi horloge te dragen.

Soms kan alles makkelijk zijn.

Ik ben bereid en kies er voor om concessies te doen qua hoge kwaliteit en ga voor variatie, grappig, gek, sportief en netjes. Geen stress als er iets stuk gaat en leuk om iemand af en toe blij te maken zonder dat het twee zwevende ribben uit mijn lijf zijn.

3 likes

Ik koop (niet alles, @Kad) wat ik mooi vind.

1 like

Lang geleden dat je iets mooi vond!

Ok, ok, bij deze. Sinds april denk ik?
Ik wil eigenlijk nog steeds inkrimpen.

Bedenk me net, ik heb vandaag nog gevist, maar naast het net. Dus voor de juiste…

1 like

Herkenbaar, ik zat vroeger op het Nederlandse Rolex forum (weet niet of het nog bestaat :thinking:).

Maar daar hing een sfeer waar ik absoluut niet van hield, met dat in het achterhoofd, blijf ik dan ook liever weg van Rolex adepten.

Ben ook enige jaren Rolexloos geweest, maar in november vorig jaar er weer 1 aangeschaft en nu heb ik 3 :grin:

Maar houd me desondanks blijvend op de achtergrond mbt Rolex topics en discussies

3 likes

Had ik (vroeger) ook, maar onderhand zijn er toch diverse de collectie ingeslopen.

Te beginnen met 1 van een paar honderd euro, de laatste boven de 2k

Het zijn de uitzonderingen die regel bevestigen zeg maar, it has grown on me :sweat_smile:

1. Citizen EcoZilla (de ā€˜Hockypuck’)

2. Bulova Lunar Pilot (de verliezer van Omega in het Apollo project naar de Maan) heerlijk en legendarisch horloge vanwege de historie, een nummer 2 is de eerste verliezer

3. Bŕeitling B1 wat een details zitten er toch verwerkt!

4. Breitling Aerospace Avantage met UTC G-E-W-E-L-D-I’-G horloge!

Zie je maar dat met het verstrijken van de tijd en het ontwikkelen van je persoonlijke smaak je interesse verschuift/verruimd

1 like

De ā€˜jokkebrok’ :smile: :smile: :smile:

Ik had daar al van gehoord. Zou ik mij ook wel nog kunnen kopen. Het is een mooie horloge voor geen geld. En zo wat the underdog in het verhaal, wat ik dan ook weer leuk vind. Ik wist niet dat die enkel in Quartz te verkrijgen is :open_mouth:.

Ja die vind ik ook wel mooi. Ik zou me zelf wel nooit zo ver krijgen een bedrag boven de €500 te geven voor een Quartz :grinning:. De Moonswatch is de limiet :sweat_smile:. En ja ik weet het deze geeft zo veel meer en is niet van plastic. Maar sommige van de Moonswatchen vind ik gewoon echt leuk. De zwarte snoopy, mission to the super blue, Neptunus, Saturnus, mission on earth, Uranus enz.

Maar wat dan ook weer is, is dat ik nu die nieuwe automatische casio ook weer iets raar vind. Dan denk ik weer, blijven ze niet beter gewoon bij hun Quartz horloges :slightly_smiling_face:. Swatch heeft dat ook al langer. Ik vind dan dat ze iets proberen zijn dat het gewoon niet is. Een scheet in een fles, een kat in een zak :grinning:. Een automatische horloge koop ik voor het vakmanschap. Dat is een beetje de romantiek voor mij dat die ondanks mooi en geweldig complexe maar afgedankte technologie heeft moeten wijken voor iets zoals Quartz omdat het makkelijker is in massaproductie waardoor de prijs weer naar beneden kan. En die ideologie dat voed de wegwerp cultuur. Ik heb bvb thuis een krant van 1812 en kranten uit de eerste Wereldoorlog, tussen 1914 en 1918 dus. Dat papier van die krant uit 1812 is zo dik en veel beter gemaakt. Die is meer dan 200 jaar en perfect in orde buiten de verkleuring en de kantjes. Maar die kranten uit de eerste Wereldoorlog vallen soms bijna uit elkaar en zijn super broos. En heeft zijn pro’s en zijn con’s, maar op vlak van esthetica en de ambacht en sterkte vind ik het verdwijnen van die zaken wel spijtig. Of heb ik er bewondering voor.

Dat had niet zoveel te maken met de ā€œwegwerp cultuurā€ maar met de invloed van de oorlogseconomie. Papier moest op een goedkopere manier vervaardigd worden (met alternatieve grondstoffen) wat invloed had op de kwaliteit.

Door de oorlogseconomie en de blokkades werd de invoer van papier en de toelevering van grondstoffen beperkt.

Papierproductie en de toelevering van houtpulp werden beperkt ten gunste van de oorlogsindustrie, wat de beschikbare hoeveelheid papier verder verminderde.

Ok, laat ik het dan zo zeggen. Het papier van de krant uit 1812 die ik heb is dikker en van betere kwaliteit dan kranten die vandaag gemaakt worden. :grinning: