Wat is jouw eerste aankoop in 2017?

Het heeft lang genoeg geduurd, maar deze komt ergens in januari in mijn Box. Padi turtle made in Japan. Ik denk dat 2017 weer een knal jaar wordt. Elk jaar lijkt mooier te worden … qua horloges dan :wink:

6 likes

Jongens doe die aanschaf nou in 2016… box 3, box 3, box 3 :wink:

6 likes

Deze Hamilton die ik vandaag in het vizier kreeg :slight_smile:

7 likes

Deze en hopelijk is dit de laatste voor een lange tijd!

4 likes

Deze.

. Ben er nog niet uit.

1 like

Kon niet wachten en net gereserveerd bij horloge.nl samen met de Jazzmaster ter vergelijking. Morgen langs!!

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/2/e/2eb781c7c0d1788a703de18511577203167eaa5c.jpg

Moeten we voor 2017 toch weer wat anders zoeken :smiley:

Mooi hoor.

Ik zou heel graag een Citizen AQ willen. Met een witte plaat.
De 21% BTW bij invoer houdt mij tegen.

en de invoerrechten en de inklaringskosten, dus eerder 25%…

2 likes

Kijk aan. Nog erger dus.

“Jongens doe die aanschaf nou in 2016… box 3, box 3, box 3 :wink:

Daar heeft niet iedereen hier “last” van :wink:

2 likes

First world problems
Enneuh let op die knipoog…

1 like

Zoals het er nu naar uitziet wordt mijn nieuwe aankoop een Bomberg

Ik heb eerder deze maand een horloge ingevoerd vanuit Japan. Het gaat om de Citizen CB0134-00e, een Japanese Domestic Market (JDM) klok.

In een aparte post zal ik een review geven van deze titanium Promaster Sky op Cordovan band.

Ik heb alle Europese sites afgezocht voor dit horloge, helaas zonder succes. Dan maar naar Global Rakuten. Daarmee heb ik goede ervaringen.

De waarde van het horloge is door de Douane vastgesteld op EUR 480. Daarboven moest ik EUR 0,80 invoerrechten betalen, EUR 100,97 aan BTW (over het horloge en de invoerrechten) en EUR 17,50 “afhandelingskosten”.

De invoerrechten voor een horloge bedragen 4,5% (minimaal EUR 0,30, maximaal EUR 0,80) per horloge.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/hoe_bereken_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen

Dit horloge werd kosteloos naar NL gestuurd. Als je verzendkosten betaalt, betaal je daarover ook weer BTW.

Voor de EUR 17,50 afhandelingskosten wordt het horloge ingeklaard en bij je thuis bezorgd. Vreemd genoeg moest ik de EUR 119,27 contant afrekenen. Pinnen bleek niet mogelijk, dus iets om rekening mee te houden.

Overigens is door de webshop in Japan EUR 473,-- afgeschreven voor het horloge dat ik kocht voor 56.700 JPY. Kennelijk hanteert de Douane een iets ongunstigere wisselkoers. Of is de wisselkoers intussen iets gewijzigd? Voor die EUR 7,-- geen reden om je druk te maken, maar als je voor een klok van EUR 25K in Japan gaat winkelen loont het natuurlijk wel om goed het verschil te monitoren :wink:

Kortom, in totaal komt er dus (afgerond) 25% bij zoals GTMplus1 terecht opmerkt!

4 likes

Was ie ook niet te koop op www.Dutyfreeisland.com ?

Nee daar hadden ze de CB0134 evenmin. De weblink die je eigenlijk bedoelt (denk ik :relieved:) is
http://www.dutyfreeislandshop.com/

Die van mij ook! Of misschien toch de zwarte… twijfel twijfel twijfel…

De blauwe, de zwarte heeft een vintage uitstraling, dat is niet mijn ding.

1 like

Mijn eerste aankoop van 2017 zal zoals het er nu uitziet een shark mesh band zijn.Moet van zeer goede kwaliteit zijn en lugmaat 19mm, gaat nog een hele zoektocht worden. :grin:

Niet moeilijker maken dan het is.:wink:
Gewoon een 20mm kopen en wat bij elkaar knijpen met een waterpomp tang.
Werkt prima bij een shark mesh, gaat maar om 1mm.
Heb ik al gedaan met 24mm naar 22mm gaat zonder problemen.

1 like

Ja klopt, die bedoel ik.