leuke vraag. een echt eindhorloge heb ik niet meer. die gedachte heb ik in de loop der jaren een beetje losgelaten. Nog wel een lijstje wat ik de komende paar jaar graag aan de verzameling zou willen toevoegen.
Heel moeilijk. Ik denk dat een âeindhorlogeâ niet per definitie je duurste stuk moet zijn. Bij mij tellen gebruiksgemak, draagcomfort, afleesbaarheid en brede inzetbaarheid sterk mee. En er veilig mee over straat kunnen.
Voor nu zeg ik:
Voor mij is er nix leuker dan wat spelen met nogal wat verschillende horloges.
Verschillende merken, stijlen, maten kleuren, banden, you name it.
Dat behelst voor mij de hobby, dus een eindhorloge zal er niet gauw komen.
Nee, dat denk ik dus ook niet.
Precies.
Diegene ik draag als ik neerval. Of hopelijl eerder op men nachtkastje aangezien dat een leukere dood is als slapend.
Ik hoop dat ik, mijn laatste nacht op aarde, met een grote grijns op mân smoel in slaap val, na een heel âgezellige nachtâ met een van bovengenoemde Heuer chronoâs op mân nachtkastje.
Dat is ook mijn âprobleemâ dit is mijn lijstje. Maar oei dat wijzigt ook!
Dus idd er is geen eindhorloge, ook niet als ik mijn laatste adem uitblaas. Want waarschijnlijk was dat niet het laatste horloge op mijn lijstje
Altijd iets te wensen overhouden, dan blijf je jong!
Nb. Serieuze noot:
Ik denk dat ik wel klaar ben met de nieuwe meuk. Misschien nog zo een black bay 54 van 37 mm maar niet om te houden.
Die airking is heerlijk
Eindhorloge hoeft voor mij niet per se de duurste te zijn.
Ik zou dan liever voor iets gaan wat niet elk merk maakt.
Voor mij is dat momenteel een regulator
Een eindhorloge bestaat voor mij niet. Merk dat ik meer een postzegelverzamelaar onder de horloge liefhebbers ben. Je kent ze wel. Amper iets weg kunnen doen en meerdere horloges hebben die erg veel op elkaar lijken.
ik verzamel meer en meer collecties, zonder perse naar de waarde te kijken. Althans, zo lijkt het. Het kan ook dat ik iets zoek, dat ik ânetâ niet vind in een bepaald model. Och, wat zou het ook.
Zo heb ik bijvoorbeeld drie King seikoâs met een 7000 kast. De no date hand opwinder heeft verschillen in de kast, maar ze zijn erg vergelijkbaar buiten de no date, date en day date complicaties.
Even snelle fotos van internet want heb ze niet bij de hand.
Hetzelfde geldt voor de gs 8000 kast en voor bijvoorbeeld mijn drie 6139 chronograven. Ik kan ze amper weg doen. Al staat er nu wel een vintage gs in het blauw.
Uploaden: IMG_20230401_113029.jpgâŠ
Mijn eind collectie kan ik niet overzien. Wel, ga ik niet meer voor het laag hangend fruit.
Ik weet steeds beter wat ik niet wil, maar nog lang niet wat wel. Dit evalueert met de tijd, met als mijn andere interesses.
Ik verwacht dat er nog wel een vintage Grand Seiko bij zal komen met een andere kast vorm.
Een âeindhorlogeâ ?
Dat moet wel waterdicht zijn, heb zelf gekozen voor een zeemansgraf
Zolang er meerdere horloges in de collectie zitten, weegt dit argument nog niet zwaar mee.
Maar als de collectie krimpt zal het zeker mee gaan spelenâŠ
En trouwens, misschien lieg ik wel; ik heb een horloge weggedaan omdat dit totaal niet draagbaar was voor mijn gevoelâŠ
Dus streep al het bovenstaande maar door. Je hebt gelijk Tom
Mooie te koop bij eon-horloges (voorheen r&ko watches)
Zo lang je blijft zoeken zal je het niet vinden.
Eindhorloge pffff daar denk ik nog niet aan, eerst maar eens nadenken over eind vrouw. Als je even geen zin hebt om naar je horloge te kijken leg je die in een lade, met een vrouw is dat iets moeilijker om die in een lade te proppen.
U zit in een wat lastige fase?
Sterkte!
Been there. Komt uiteindelijk weer goed!
Ik ben echt nog een leek wat dat betreft. En ik moet nog zoveel ontdekken ( qua horloges hĂšđ )
Maar een eindhorloge⊠weet ik nu nog niet. Ik weet dan ook nog niet welk merk het zou zijn. Maar het zou er een moeten zijn waar ik een âinstant klikâ mee heb. Op het moment dat ik er een paar seconden over moet nadenken, dan wordt het m niet.