Wat is jouw 'eindhorloge'?

Lekker rustig rondkijken, af en toe wat kopen om uit te proberen, van genieten en weer 'ns wat verkopen. Gewoon de tijd voor nemen. Is een leuk proces. Geniet ervan!

2 likes

Is het niet gewoon een kwestie van ‘het moment’? Ik heb inmiddels een hoop horloges, van het ‘hogere’ segment, tot alles daar omheen. En op dit moment heb ik een Seiko 5 gmt om de pols. Bij lange na niet het beste, duurste, meest complexe, of best afgewerkte horloge dat ik heb. Maar wel een horloge waar ik op dit moment het meeste plezier aan beleef.

Dus wat is een eindhorloge…? Op het moment dat het genoeg is? Op het moment dat ik het gevoel heb dat dit mijn laatste horloge is? Wat mij betreft, is het goed zo. Maar ja, dat momentum kan zo maar veranderen wanneer ik weer iets moois zie :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ja, o.k… Het verandert bij mij ook nog wel 'ns. Maar als het gaat om het horloge dat er in ieder geval nog 'ns moet komen, dan kom ik toch steeds weer in dezelfde sfeer terecht, al een aantal jaren.

1 like

Ik heb mijn eindhorloge al gehad……… en het bleek toch niet helemaal mijn eindhorloge.

5 likes

O.k., kan betekenen dat dít dus gewoon nog niet je eindhorloge was of dat zoiets gewoon überhaubt niet bestaat. Ik hoop op het eerste. :sweat_smile: :wink:

Maar het is toch echt gewoon het tweede…… ik kwam erachter dat een Rolex ook gewoon maar een horloge is. bizar hè…… wie had dat gedacht :joy:. Ook die dingen hebben hun voor en nadelen, zitten soms toch niet helemaal lekker, etc,etc….

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de prijs echt geen rol speelt in de beleving. Momenteel draag ik mijn skx009 met net zoveel plezier als bijvoorbeeld mijn vertex of mijn seamaster……. Ze zijn gewoon allemaal vet, en de juiste maat, gewicht, looks, etc. Of het horloge nou 300 euro kost of 30000…… het maakt echt niet uit als het ding maar voldoende hokjes afvinkt en je er een glimlach van krijgt.

7 likes

Pfoe, even de term parkeren; eindhorloge. Dat klinkt alsof het eindig is en dat gaat hopelijk nog even niet gebeuren :rofl:

Met dit in het achterhoofd, daar kan ik wat meer mee. Dat horloge heb ik inmiddels ook wel gevonden namelijk.

Lange tijd kocht ik van alles in het goedkope segment. Seiko’s met name, maar ook wat Chinees spul. Daarnaast deed ik grif mee met de flipper it forwards, ook een leuke kans om iets te proberen.

Toen 2 jaar geleden ik nog wat geld van mijn moeder kreeg uit de erfenis van mijn vader heb ik teee horloges gekocht. Een Rolex Submariner 114060 en bespoke Staudt Prelude met Guilloche wijzerplaat en een eigen rotorontwerp. Sindsdien is mijn collectie en mijn gedachtensprongen in rust qua horloges. Niet dat er niets meer bij hoeft te komen (er is nog wel een Bulova bijgekomen), maar verder is het even rustig. Dat bevalt me prima. Volgende stap komt vanzelf, over een jaartje of 2/3 denk ik. Een leuk horloge voor erbij, zoals een JLC master calendar ofzo, of een Moser.

2 likes

Ik denk dat ik geen eind horloge heb. Er kunnen meerdere in aamerking komen, zeniths, JLC of Vacheron. Echter, ik ken mezelf en als ik iets heb ben ik op zoek naar het volgende. Meerdere horloges zie ik ook niet zitten, kan er maar eentje dragen.

Dus eigenlijk ben je klaar :joy:

Of beter gezegd kun je hem niet vinden.

Een omega Speedmaster in nooit een eindhorloge zijn.

Alleen al die crownguards… die zitten zo in de weg met opwinden. Nee dat is geen comfort.
Niet lelijk. Alleen geen comfort.

Nee zonder grollen. Deze zojuist voor de grap gekocht.

Maar dit.

Vc overseas chrono Everest LE

:hot_face: dan kon het wel eens game over zijn.

8 likes

Kun je daar nog voor op de wachtlijst dan?

Ander lig ik straks eerder in de kist dan deze te kunnen kopen :wink:

1 like

Heel mooi die vc. Maar dan liever de niet chrono. Overseas. In titanium. :star_struck:

Een Super Squale en een Grand Seiko of Credor Spring Drive handwinder zouden eea compleet maken, maar ik ben er niet over uit of ik dat laatste wil doen. Het kan dus wel eens een Super Squale zijn. :slight_smile: Maar toch:

4 likes

Mijn eindhorloge stond laatst in de blauwe hoek. Te laat gereageerd. Ach ja, dan gaan we nog maar ff door.

En nee, ik ga niet zeggen welke het was. Slechte onderhandelingspositie, mocht ‘ie er op termijn weer verschijnen :wink:

1 like

Mijn eindhorloge…ik heb er nog wel een op het oog die in elk geval tot op het eind blijft.
Misschien komt er nog wel eens iets anders bij wat ook ooit weer vertrekt, maar als deze komt blijft hij tot het eind:

8 likes

Nee, dat denk ik dus ook niet.

Wisdom GIFs | Tenor

1 like

Je moet ook gewoon genieten van de reis. Dat is een groot deel van de lol van de horlogehobby, imo.

Maar, idd

dat is dus wat ik graag een keer zou willen bereiken. :pleading_face: :wink:

2 likes

Voor ‘nu’:

Ik stel het kopen maar wat uit want je moet misschien nog ergens kunnen van dromen? En ik wil nog wat van de hobby genieten zonder uit te breiden, heb toch het liefst 1 dagelijks horloge. Hoe trager ik koop, hoe leuker ik het vind lijkt het wel.

En voor later, als ik misschien weer ergens woon waar ik zorgeloos een Rolex zou kunnen dragen, een youngtimer Sub of SD.

3 likes

Dat is altijd goed, denk ik.

Leuke avatar trouwens! :grin:
Hyacinth-bucket GIFs - Get the best GIF on GIPHY

3 likes

Eindhorloge?

afbeelding

Daar wil ik nog even niet aan denken Ed…

1 like