Auw… Dat wordt dan inderdaad een duur sprookje. Misschien valt het nog intern te rationaliseren met dat het door inflatie is en daarom nog het geld waard is?
Niet geheel waar. Wij hadden tijdens de opleiding een tool ter beschikking van de Swatchgroup om de powermatic mee af te stellen. Dat het geen top kwaliteit is klopt dan weer wel.
Ik heb op watchuseek wel eens een draadje gevonden van iemand die het met wat “trial and error” zelf had gedaan. Mij lijkt dat professionals er dan toch inderdaad wel wat mee moeten kunnen toch?
Ja, tk maxx koopt weleens restpartijen…ik heb ook het idee dat swatch group ook wel zijn producten aan de man wil brengen bij juweliers of warenhuizen, en dan blijft er weleens een assortidoosje met swatch group samples liggen…dat is mijn educated guess… ik heb namelijk ook weleens een mido, een certina, een rado gespot bij de tk maxx…
Ik mis dagelijks/wekelijks/maandelijks kansen doordat ik meestal (bewust) heel laag inzet op veiling prijzen. Meestal gaan de (vintage) horloges dan aan mijn neus voorbij. Dat is niet erg, daar houd ik rekening mee. Maar nèt even een nog hoger bod in de laatste seconde is dan wel zuur. Dat voelt echt als een gemiste kans. Had ik nou maar nog iets hoger geboden…
Soms gaat het goed. Dat heeft in de loop der jaren toch een leuk deel van de collectie helpen opbouwen.
Dat begrijp ik volkomen. Hij is wel een stuk exclusiever dan de Reverso, en nog steeds goedkoper (?). Anderzijds is een Richard Mille ook exclusief, en je kunt je afvragen of dat een wenselijk keuze is