Dat interesseert me eigenlijk geen reet, als ik eerlijk moet zijn. Was het maar zo’n feest dat er tienduizend van in omloop waren hier op het forum, dan kon ik er altijd wel eentje scoren.
Ik koop wat ik mooi vind, zoals een Reverso, en het interesseerde me echt niet wanneer iedereen op zaterdag bij de bakker hetzelfde horloge om zou hebben.
Nja, voor de helft van die Credor koop ik al een horloge wat ik ook al vijf jaar bekijk. Dat is ook meer dan prima.
Nee man, een knappe Reverso koop je tussen de 5000-8000 euro.
Ja, dat is inderdaad jammer. Specifiek deze Credor is ook niet echt een allemansvriend qua design. Moet je ding zijn, en dat zie je dan ook terug in de aantallen die in de omloop zijn.
En terecht. Ik vind het persoonlijk wel iets hebben om iets te dragen wat juist niet iedereen heeft. Maar ik snap je punt.
Wa dan?
Ik had 10K+ in m’n hoofd. Dat “valt mee” dan. Dual face of mono face?
We hebben het over de jacht op een neo-vintage Grande Taille wegens de mooie 26x33mm maten. Uiteraard een witte guilloché wijzerplaat met kleine seconde. In het wit.
Omdat er in mijn hoofd geen andere Reverso bestaat dan “de” Reverso. Zo zou ik ook nooit een grijze of blauwe Santos kopen, en zo zou ik nooit een gecompliceerde Reverso overwegen. Het is een stalen horloge, ooit ontworpen voor polo-spelers.
Ja. In die zin, Patek haalde natuurlijk ook al een tijdje ébauche’s weg bij JLC, en ze hebben zowaar ook een Reverso OEM gehad bij Patek. Had ik al eens genoemd dat ik het Hodinkee uit de tijd van Jack Forster mis? Die man was voor mij echt de ziel van die website.
Maar goed, Patek die een JLC-OEM op de markt brengt… Wat mij betreft zijn Patek, AP en VC drie aartsconservatieve en doodsaaie merken die me totaal niks zeggen. Het enige koop-waardige horloge wat al die drie op dit moment in de boeken hebben staan is een Patek 6119R Calatrava, maar ik heb buiten de Calatrava geen enkele neiging om wat dan ook maar als “de” variant te zien van die drie clubjes. Ja, de APRO is “het” geïntegreerde horloge, maar die categorie vind ik dan ook betreurenswaardig smakeloos.
Ik weet dat JLC een corporate shill onder Richemont is, net als Cartier, maar toch. JLC for life, G.
Inderdaad. Oh, je bedoelde mij? Hee, als jij het wel geile merken vindt, more power to you. Ik zie dat eerder als smaak of affiniteit die je al dan niet hebt.
De arrogantie ten top is roepen dat je een merk mooi moet vinden omdat dat merk nu eenmaal mooi gevonden moet worden. Maar gelukkig maken we ons daar op dit forum natuurlijk nooit schuldig aan, aan dat soort gedachten.
Tja. Iedereen kan zomaar een twijfelachtige keuze maken in z’n carrière. Ik zal het de goede man niet aanrekenen.
Op de dag dat ik mijn Speedmaster nieuw kocht accepteerde de verkoper op CataWiki mijn belachelijk bod op een Seamaster Planet Ocean 39,5. Onder de reserve dus ik kon nee zeggen en dat heb ik ook gedaan want ik vond 11K in 1 dag aan horloges spenderen echt teveel. Dat was dus een vergissing want nu ik er één zoek moet ik er zwaar aan geloven.
Een paar weken terug werd het onderstaande horloge hier aangeboden.
Omdat ik nog maar trustlevel 1 heb kon ik niet reageren in het topic.
Wel nog een bericht gestuurd naar het betreffende lid maar helaas was het horloge al vergeven.
We blijven chrono24 en marktplaats in de gaten houden