Bij Rikketik een mooie Seiko King Quartz tegengekomen voor een naar mijn idee nette prijs. Glaasje was wel wat minder maar dat is op te lossen. Stiekem wel een beetje spijt dat ik die niet heb meegenomen.
Gave plaat👌🏻
Zonde dat je hem niet hebt meegenomen
Juwelier luytens, had hem voor 1400 zoiets
Merk wel op dat veel van wat ik uit die catalogi mooi vind wel al een tijdje geleden gemaakt werd, zeg maar.
Die Vacheron chronograaf, bijvoorbeeld, staat als ik het me goed herinner zeker niet in het huidige assortiment.
Geen grappen.
Ooit een Omega Flightmaster cal 910 en een vintage Speedmaster over kunnen nemen van de toen hier actieve Wout van Setten.
Het was de dag voor mijn vakantie en ik vond het net even teveel gedoe om ze te gaan halen.
Gemiste kans!
Als de kleine wat ouder is gaan we dit sowieso een keer doen. Sowieso een grote wens om een keer door Japan te reizen, en een mooi horloge als aandenken kan er dan nog wel bovenop
Wil dat zeggen dat je deze wel kan hebben?
Want dan gaat je stelling naar de knoppe:
Serieus? Mocht je hem weer een keer zien voor die prijs dan hoor ik dit heel graag.
Ik zou haast zeggen, neem hem maar mee, dan koop ik m meteen over😄
Ik zie nu dat dit een lichtelijk ander model is, ik heb weleens de blauwe gezien voor 1800
Nee hoor, ook een stilstaande klok staat twee maal daags juist. Een merk kan aartsconservatief en doodsaai zijn, en toch net dat ene model hebben wat OK is.
Er is vrijwel geen enkel normaal horlogemerk te vinden wat nog nooit een horloge heeft gebouwd wat ik niet zou kunnen dragen. Zelfs Ralph Lauren heeft een model ontworpen wat cool is, en nu ik er bij nadenk Gucci ook.
Nou gelukkig hou jij van niet doodsaaie merken met een volwaardige collectie die prachtig is.
Je dropt altijd stellingen die jammer genoeg eigenlijk nooit echt tot de inhoud leiden.
#roeptoeter.
Het is niet chic en ook niet sympathiek, wat je daar doet. Als je je moet verlagen tot pogingen om een persoonlijke aanval te doen kun je beter even niet reageren, want dit is gewoon gênant.
Ik zag een keer een CvdK planetarium met Glashutte Original uurwerk. Dat was op een veiling. Is toen echt voor heel weinig geld verkocht. Ik wist niet dat ze zo uniek waren. Echt een gemiste kans.
Kom je nu mee
11 uur geleden was ik al persoonlijk. Ik noemde het arrogant dat je die stelling dropte.
Volgend uit een slap verhaal over dat de 3 ‘grote’ merken eigenlijk dood saai zijn en niks opwindends maken of gemaakt hebben.
Dat mag je natuurlijk vinden. Maar het is en blijft jammer dat je dat dan ook niet verder onderbouwd.
Dus nogmaals. Je roept en zegt heel veel maar er gebeurt zo weinig.
Koop nou die Breguet. Koop die reverso.
Nb het is geen aanval. Het is gewoon perceptie. Af en toe mogen we best eens persoonlijk zijn en mag er best eens gezegd worden dat je mag doorpakken.
Gemiste kans? Niet echt, ik heb deze in bezit gehad, 2 stuks zelfs.
Financiële misser? Ook niet echt. Heb gewoon spijt dat ik ze ooit verkocht heb.
Ik zet je maar gewoon even op blokkeren, omdat je gewoon walgelijk bezig bent. Ik ben perfect tevreden met mijn verzameling, en doe alleen nog weloverwogen dingen, en ik ben hier niet om jouw perceptie van de juiste verzamel-filosofie te bevredigen.
Dat ik de grote drie kut vind zit je inderdaad zo hoog dat je in de persoonlijke aanvallen schiet. De eerste keer liet ik het met een geintje gaan uit piëteit met de goede sfeer, maar als je niet opgeeft en als een onbeschofte hork door gaat verlies ik inderdaad mijn geduld.
Nee. Als je het ergens oneens over bent kunnen we dat bespreken, maar een minimum van beleefde interactie mag je best verwachten van een volwassen man die tegen een vreemde spreekt.
Het is maar hoe je rekent. Conservatief, wellicht. Zijn ze ergens ook wel een beetje aan hun imago verplicht. Of Patek en VC toch, het imago van AP is zou ik helemaal anders klasseren. Maar merken die dit maken:
… die tonen op zijn minst dat ze, ondanks het conservatieve, ook leuke dingen kunnen doen. Dus saai, toch niet echt imo.
AP geef ik je absoluut. Er was een moment waar die geïntegreerde octagonale eigenlijk wel verfrissend was, maar hoe lang zitten ze intussen al die geriatrische koe tot bloedens toe leeg te melken en de verwaterde slappe kaas aan rappers en sportpersonages te slijten? Brrr.
Absoluut. En als we dan toch bezig zijn over conservatisme…
… dit merk kan ook wel met naam en foto in de encyclopedie als schoolvoorbeeld ervan. En als iemand dit “saai” zou noemen dan is pek en veren toch wel gerechtvaardigd vind ik.
Al zou die zo, zó veel mooier zijn zonder dat verloren gelopen datumvenster, godverse.
Vind ik dan weer niets aan… maar VC heeft genoeg mooi spul.
Saai is ie niet, lelijk wel