Wat is jouw “holy grail” horloge?

Die zijn super gaaf, als ze niet zo groot (46mm) zouden zijn, dan had ik er graag eentje gehad.

Met name de Super Mario versie en de Pac-man.

Jij moet maar eens op bezoek komen. Op de laatste na laat je een deel van mijn collectie zien (bij benadering). Kennelijk hebben we dezelfde smaak.

1 like

De JLC inspiratie komt inderdaad van de jouwe!
In welke regio woon je, moest ik eens in de buurt zijn… Mijn vrouw zal dat waarschijnlijk wel niet aanmoedigen vrees ik :joy:

:smiley: Ik woon in het Gooi, midden Nederland. Altijd welkom.

1 like

Dat is toch een ritje van 270km van Gent, dus het zal niet voor direct zijn. Maar als ik het eens kan combineren, laat ik zeker iets weten :wink: Bedankt voor de uitnodiging!

1 like

Een Omega seamaster planet ocean chrono. Die moet er gewoon komen in mn leven! Maar een “tussenweg” grail is voor mij de longines Conquest vhp met witte wijzerplaat.

Wat maakt het uit waar je hem scoort?

Die met de blauwe wijzerplaat is ook een favoriet van mij! Inderdaad op staal! Geen enkele foto laat zien hoe mooi de wijzerplaat in het echt is.

1 like

Prijsverschil misschien?

Wie oh wie heeft er hier ooit een Rolex Daytona op Schiphol gekocht?

En hangt het daar echt vanaf? De lagere prijs?

1 like

Als de verhalen kloppen iemand hier het forum.

En in de meivakantie kreeg ik van de medewerkers ter plekke te horen dat er een paar dagen voor mij een exemplaar was verkocht.

Ja.

1 like

Wow, wie, wie, wie?

Nou moet ik zeggen dat ik ook een aantal winnaars van serieus grote prijzen in loterijen ken, dus ook al is de kans klein… het kan… een Daytona op Schiphol scoren. Alleen aan een loterij kun je zo’n beetje iedere dag meedoen en vliegen doen maar weinig mensen wekelijks, dus je kans is dan zo klein. Maar wellicht vlieg jij vaak.

Maar als een Daytona echt je grail is (zoals de IWC Fliegerchrono dat voor mij was) dan is een beetje korting (ook al is dat een best bedragje) toch niet een argument om hem wel of niet te kopen?
Je spaart gewoon even door, koopt hem en de rest van je leven plezier ervan!

6 likes

Dat zijn hele wijze woorden van meneer Gucci.

We gaan het echter niets eens worden. Het is en blijft mijn graal. En als ik ‘m op Schiphol tegenkom… koop ik ‘m. Korting = grote blij bij mij.

Zo niet? Koop ik ‘m misschien later. Of niet.

3 likes

Ik heb mijn huidige grail in bezit. Ben nog geen horloge tegengekomen dat ik liever zou hebben. Uiteraard zijn er droombezittingen maar of ik die liever zou dragen dan deze? Ik denk het niet.

Voorlopig volgende grail? Een NOS Montbrillant Legende
Er staat er een te koop maar die is two-tone. Daar ik two-tone al redelijk smaakgebonden vind is dat met 47mm over the top

Edit: Mocht de Rolex OP Olive er ooit in 39mm of groter komen ben ik verkocht

2 likes

Ben ik toch ff nieuwsgierig, hoe vaak vlieg je in een jaar…?

1 like

Eén of twee keer. Wacht ik maak ‘m zelf :wink:

4 likes

Ik laat het even bij mijn Japanse grail want er zijn nog meer grails op mijn lijstje…

7 likes

Omega Planet Ocean 8900

4 likes

Mijn bereikbare grail


Mijn grail waar ik toch wel voor moet sparen

En dan heb ik nog een hele zooi waar ik jullie niet mee wil vermoeien, nou vooruit dan eentje, mijn ultieme grail

9 likes

Supermega grail:

Grail voor later:

Grail waar ik nu naartoe werk:
omega-seamaster-aqua-terra-150m-co-axial-master-chronometer-41mm-22010412103002

9 likes