Wat is jouw ideale dagelijkse horloge?

Mijn vrouw doet de tuin gelukkig :wink:

Maar bij het klussen in en om het huis doe ik idd de omega even af

1 like

Ideaal horloge, ik weet het niet want er zit wel altijd iets mis of iets waar je moet op toegeven.

Niet krasgevoelig,
Onder de radar of toch niet te opvallend,
Safier glas,
Nauwkeurig,
Goed afleesbaar,
Bij voorkeur rond 1200 euro (kan ik één van 2000 euro aankopen voor 1000 euro is dat prima,
Goede autonomie,
Kwaliteitsvol (of toch die indruk krijgen als het vastneemt),
Leuke geschiedenis of background.

Ik kwam uit bij mijn Sinn, maar:
De autonomie kan beter, maar dan draag je hem toch meer.
de H-link band kan ook beter, maar dan zet je hem toch op een MN band of hun rubberen band (duur).
Ik kocht hem 2de hands en daardoor was die wel een goede prijs voor die kwaliteit,

Ik kon ook bij Damasko terecht gekomen zijn, maar die zie je zelden hier in België.

Wil ik sporten of is de kans op schade reëel, dan de G-Shock.
Wil ik meer bling, dan heb ik de SMP300m.

1 like

Das niet zo moeilijk voor mij…

7 likes

De SPB143 momenteel 7 dagen per week

8 likes

Voor mij is dat mijn Aquaracer:

• zowel staal als rubber.
  • quartz
  • formaat (39mm)
  • datum aanduiding
  • waterdicht (300m)
  • goede kwaliteit
  • prijs (heb de mijne 2e hands aangeschaft)
10 likes

90% Citizen Chronomaster (except chopping wood and other “physical” activities, where I prefer my old 10USD Timex).

1 like

Deze kan alles

7 likes

Deze krijgt veruit de meeste draagtijd.

7 likes

10 jaar lang m’n enige horloge. Hij heeft zich kranig geweerd en ik draag hem nog steeds vaak.

7 likes

En alle argumenten die eronder staan.
Daar komt de (in mijn geval) verliefdheid van het prille bezit bij.

Maar… ik ben nu op vakantie, met twee (jonge) kids. Ren met regelmaat de zee in, speel flink met de jongens en ben als de door voor krasjes.

Ik denk dus dat mijn dagelijks horloge de Speedmaster is en voor op vakantie de GMT.

(Verse foto van vandaag)

11 likes

Voor mij deze:
Automaat en eigen uurwerk :white_check_mark:
Zowel casual als onder pak✅
Waterdicht :white_check_mark:
Wijzerplaat speelt met het licht en verveelt met de golfjes nooit✅
Band heeft een goede verhouding tussen gepolijst en mat✅

7 likes

Mijn alleskunner, staal of nato, school of werk, altijd goed :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Ik zou nooit (grof) werk verrichten met een duur horloge om mijn pols. Dan heb ik überhaupt niets om mijn pols zitten. Daar ben ik veel te voorzichtig voor mijn spullen.

4 likes

Ben erg jaloers. Niet vergeten nog een mooie fotoreportage te maken he. Volgens mij ben jij op dit moment nog de enige met het nieuwe type Speedmaster op het forum (met saphire sandwich).

1 like

Echt??
Zal toch niet?

Ik ga mijn Iphone eens flink uitdagen volgende week! :wink:

Helaas ben ik niet de enige, ook nooit geweest. Maar er staat er nu wel een te koop in het blauw!

Ook letterlijk met slapen? ik zou dat zelf nooit kunnen, lijkt me echt niet lekker liggen. :sweat_smile:

2 likes

Mee eens, 's nachts gun ik de pols wat rust. Plus dat ik bang ben dat ik in m’n slaap de muur raak met m’n arm bijvoorbeeld! :grimacing:

2 likes

Daar had ik niet eens aan gedacht, maar inderdaad dat zou ook heel zuur zijn! :grimacing:

2 likes

Mwah net wat je gewend bent, wanneer ik hem eens afdoe om bijvoorbeeld eens wat anders om te doen, die ik dan wel afdoet, word ik soms `s nachts wakker omdat ik “wat” mis.
En ja wanneer je wat gewend bent merk je gewoon niet meer dat je hem aan hebt, en ja scheelt wel denk ik dat er geen muur in de buurt is waar ik hem tegen aan zou kunnen slaan. :innocent:

1 like