Wat is jouw top microbrand?

Prometheus, model eagle ray. Helaas is 't model al enkele jaren uitverkocht.
De band is niet de originele maar een eigen stone row stone roggenleren band.
Kwam origineel op een stalen band.

Ik wil graag een Monta en / of een Norqain

2 likes

Ik zit toch stiekem weer te kijken naar een nth :thinking:

San Martin. Beste bang for the buck…
71003877bbf2183b69bc72af36bac570f1cfef36_2_690x388

6 likes

Ouch, als die Tugela 40mm of kleiner was geweest (en dunner dan 13mm), had ik er al 1 besteld.

Maar verder, Halios. Heb (na lang zoeken) een Seaforth mkI hier op het forum gevonden; afgezien van het lawaai (Miyota 90S5) één van mijn mooiste horloges met geweldige afwerking.

Nodus vind ik ook nog wel coole dingen maken, en verder nog weliswaar een beetje pricey, maar de Orion Calamity.

1 like

Monta! Ik heb er sinds kort één en ben er zeer content mee.

10 likes

Geïmporteerd vanuit the US ?

1 like

Fantastisch mooi

2 likes

Yep.

Dank je!

1 like

Die Artego is mooi, heb de 300m gehad en ben al een tijdje op zoek naar een 300 of 500, iemand hem zat toevallig?

1 like

Ik vind de 300 mooier dan de 500…is hier ook nog wel eens eentje verkocht voor 125,- volgens mij

1 like

Dat is denk ik de mijne geweest :grin:

Deze nog niet zien passeren geloof ik, hebben ook knappe horloges! (Nog) Geen in mijn bezit echter.

Balticus Watches.

3 likes

Inderdaad echt heel mooi :ok_hand:

1 like

Ik weet nog niet precies wat het is en waarom deze Visitor horloges mij zo aantrekken, maar ik vind ze magistraal, ze hebben echt wat.

9 likes

Wellicht door a) de tijdsgeest. Meeste microbrands zijn jonger dan 10 jaar, ik denk echt dat we uit een grafisch decennium komen waarin vooral geschreeuwd werd… Enkele merken daargelaten (gelukkig vindt er nu best wel een omslag plaats). Dus hoppa; het merk in hoofdletters. b) denk ik dat veel van deze microbrands ooit begonnen zijn met een duikhorloge, en daarop is het wellicht meer voor de hand liggend om een ‘stoer / masculin’ lettertype te nemen… Zomaar een gedachtegang :thinking:

1 like

Als je kijkt naar de “gewone” mainstream merken als Rolex, Eterna, Longines, Seiko, Citizen, Cartier, Casio, Omega, Tissot, Hamilton, Breitling en noem maar op…allemaal hoofdletters, dat is denk ik zo’n beetje de standaard bij horlogemerken, ongeacht hoe lang ze bestaan, waar ze vandaan komen of wat het type horloge is.

Het is andersom, probeer maar eens een merk te vinden waarbij de merknaam in gewone normale hoofd- en kleine letters geschreven wordt…

3 likes

Ik heb dat ook met deze horloges!

1 like

Dit was die van NielsV, ik heb mijn 500 en 300’s verkocht op WUS…betere prijzen :wink:

True :v:

Ik kan er tot nu 3 opnoemen (waarvan sommige al kleine hoofdletters zijn…discutabel)

Jaeger LeCoultre, Cartier en Bell&Ross :thinking:

Dus eigenlijk kunnen we de stelling van @JayJayLookaLike ontkrachten door te zeggen dat dit uberhaubt voor bijna alle horlogemerken geldt, niet alleen voor microbrands…

3 likes