Ultiem is wel heel theoretisch maar uit mijn huidige collectie kan ik twee duo’s maken die ik met plezier de rest van mijn leven zou dragen denk ik. Voor mij is een duo een duiker plus een stalen sporthorloge. Dan kom ik op:
Deze combinatie van het bekendste mechanische horloge ter wereld plus een obscure kwarts knaller:
Of een zuiver Japanse collectie van de firma Seiko met als thema blauwe sunburst:
Welk van de twee kan HF het meest bekoren?
- Rolex Sub plus The Citizen aq4100
- Seiko SLA023 plus Grand Seiko SBGV239
Ik wil stemmen op de combi The Citizen + Seiko Marinemaster. Waar vind ik die optie?
Rolex en GS ![]()
Ben echt verbaasd… ![]()

Heb zelf (ook) op de optie Seiko/GS gestemd en dacht eigenlijk dat dit de underdog zou zijn. Vind persoonlijk een Submariner gewoon echt een véél too obvious keuze. Aan de andere kant vraag ik me af hoe lang jij tevreden blijft met de Seiko/GS combi…
![]()
Heb je weleens een GS en een Marinemaster gehad
?
Can’t say that I have. En, hoewel ik beide best mooi vind, zie ik dit ook niet gebeuren, in de toekomst.
De GS is met 4 jaar veruit de langste blijver in mijn collectie en zou voor mij ook een goede kandidaat zijn als enige horloge
O.k., nou ja, wie kent jou beter dan jijzelf? ![]()
MM en Citizen ![]()
Dat is een bijna filosofische vraag (maar ik denk mijn vrouw)
Da’s ook wel weer een beetje scary. Ik hoop toch dat ik mezelf beter ken dan mijn vrouw mij kent. Hmm, misschien ook niet…
![]()
Wishful thinking Ed ![]()
Dit blijft, wat mij betreft, toch de ultieme 2 piece collectie. Ik kan me bijna geen betere set voorstellen.
De Patek als een ingetogen, sjieke heer op de pols.
De Daytona als je moderne, sportieve en luidruchtige jongen.
Een Alpine erbij en klaar
. Prachtig duo ![]()
De Patek heeft plaatsgemaakt voor de Alpine ![]()
Je vrouw is net als een spiegel: je denkt schoonheid te zien, maar je krijgt vooral de waarheid teruggekaatst.
Ze roept, ik moet gaan!