Maar wel mooi gespiegeld
Moet ook de bedoeling geweest zijn ![]()
Wat Brick al zegt: ga voor wat je echt graag wilt hebben. Voor mij was dat de Seadweller 116600. Ik draag deze sinds de aanschaf 80 % van de tijd.
Daarnaast heb ik nog een Grand Seiko SBGW231
Wat ik ook een leuk horloge vind voor als het wat netter mag.
Uiteraard valt mijn oog nog wel eens op iets anders. Maar de de echte urgentie voel ik niet meer.
Zijn een beetje triest omdat ze de kluis niet uit mogen.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Heb nu een collectie van 5, altijd wat te combineren qua kleur wijzerplaat en veel bandjes.
Als ik alles weg doe kan ik ook naar bijvoorbeeld Breitling Chronomat en IWC Portugieser, Rolex Datejust en Squale 1521, Zenith Chronomaster Sport en Grand Seiko of Cartier Santos en Omega Seamaster.
Maar aangezien er zo al 4 mogelijke combinaties te binnen schieten vermoed ik dat dat niet de gewenste rust met zich meeneemt. Dus ik durf het nog niet aan m’n zorgvuldig samengestelde collectie geheel weg te doen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jouw 2 droomhorloges zijn?
Toffe band op die GS.
Dweller is ook top. Heb deze jaren gedragen. En vorig jaar verkocht omdat ik hem te weinig droeg.
(1 week van de 52 ofzo)
Toch doen is mijn devies. Begin met 2 Combi’s. Dan verlaat uiteindelijk er weer 1 voor een ander die bij de andere combi is. Zo kom je er vanzelf achter welke 2 ideaal zijn voor jou.
‘Droomhorloge’ is misschien niet helemaal de juiste benaming. Ik bedoel eerder een horloge dat normaal gesproken buiten je budget valt, maar wél binnen bereik komt als je bereid bent drie horloges uit je huidige collectie in te ruilen. Zo verdrievoudig je als het ware je budget en wordt zo’n stap ineens realistisch.
Wat ik dan mooi vindt is een JLC Polaris of glashutte Panomatic en de Franck Muller Chronograph
Daily en ‘beater’
.
Twee bevalt erg goed. Geen keuzestress. Horlogepotje vult al wel wat aan… benieuwd of het een derde wordt of een ‘upgrade’
.
Tudor😍 en wat zou je willen als upgrade? Een erbij of deze 2 eruit en een upgrade?
Dit komt ontzettend dicht in de buurt van wat mijn two piece collectie ook zou zijn. Heel mooi!
Meer heb ik eigenlijk niet nodig. De Explorer krijgt het meest draagtijd en de Black Bay is een fijne afwisseling.
Top duo ![]()
Iets wat toch wel vaker hier voor komt als duo, kroon en schild.
Geen idee nog.
Aqua terra in blauw of wit altijd erg mooi gevonden. Vooral erg mooi op rubber en leer, dus lekker veelzijdig naast deze twee en toch wel echt anders. Die zou eerder als derde komen dan.
Maar een upgrade van de Tudor zou ook kunnen. Misschien een OP of DJ in het zwart? Geen idee, tijd zal het leren en het is geen moeten gelukkig
(voelt soms wel zo haha, hobby…).
Lekker wat passen komende tijd en kijken of iets klikt.
Dat hoort er allemaal bij ![]()
Thanks! Ze bevallen me ook super. Het is niet dat er iets bij ‘moet’ in mijn hoofd. De Tudor bevalt me ook veel beter dan verwacht.
Maar welk horloge draag ik dan zorgeloos in de gym, bij het tuinieren, etc
.
Hamilton levert nou ook niet zo veel pecunias op.
Dan zou ik eerder de Tudor upgraden naar een andere daily. Maar de lat ligt hoog
.
Top duo! Alleen nog een rubber voor de 54 erbij en je bent helemaal klaar