Wat is jullie favoriete horloge van Watches & Wonders 2024?

Nummer 1 voor mij is de Grand Seiko SLGW003 “Birch bark” en het 9SA4 caliber. De nieuwe kleinere en dunnere kast gecombineerd met de dunnere indexen ziet er erg fraai uit. En in het uurwerk is de techniek en de esthetiek ook erg fraai. De details in het uurwerk als de clickspring die een kwikstaart vogel voor moet stellen zijn altijd leuk.

Nummer 2: de Jeager-LeCoultre Duometre Heliotourbillon. Prachtig horloge met fantastische techniek. Het is natuurlijk wel erg overbodig en helaas net buiten mijn budget… :laughing:

Nummer 3: Czapek Promenade. Erg fraai om te zien en het is mooi dat de strepen op de wijzerplaat uitgesneden zijn en niet uitgedrukt o.i.d.

Nummer 4: Laurent Ferrier classic moon. Gewoon een prachtig en chique horloge van een fantastische horlogemaker.

19 likes

Zo op de renders absoluut niet aan mij besteedt. Misschien dat daadwerkelijke foto’s daar verandering in kunnen brengen.

1 like

A Zodiac ripp off
:person_facepalming:

2 likes

Zat ik ook aan te denken, maar komt ook omdat de gouden met groene dial een van mijn moderne grails blijft

Fantastisch inderdaad

2 likes

Haha, kom op hè. Monteer er dan überhaupt geen wijzers op, kunnen we het gelijk een armband noemen!

2 likes

Mijn top 3

Cartier blijft Cartier dingen doen. Zou het zelf niet dragen maar vind het uniek en typisch Cartier.

Voor mij het mooiste horloge van de show.

Heb niet eens zo enorm veel met de Daytona maar vind dit by far de mooiste moderne variant die er is

26 likes

Yes, DE winnaar van W&W :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Tesla rijder

Je snapt t niet

2 likes

Voor mij is de Patek 5236P-010 de winnaar

22 likes

Mijn favoriet van de enigszins betaalbare nieuwe aankondigingen is denk ik de Black Bay 58 GMT. Was al wel voor de hand liggend dat Tudor deze vroeg of laat zou uitbrengen en ook waarop Tudor fans hoopte.

Vind de nieuwe GMT Master II Bruce Wayne ook erg mooi.

2 likes

w&w 2024 wat een prachtige show man man het kwijl loopt nog steeds uit me mond,wat een kunstwerken heb ik toch gezien echt heeel moeilijk om er een uit te pikken maar toch ik zou graag de rolex 1908 willen hebben om mijn pols hou niet van die dikke rolexies maar dit is toch wel een juweeltje

8 likes

Het is cool. Maar in tegenstelling tot de aanbiedingen van het bekende merk met de te hoog geprijsde sporthorloges heeft het nog wat anders:

Cachet. Sjeu. Een zeker je ne sais quoi.

Cartier is gewoon cool. Vive la France. :fr:

2 likes

Heel heel heel heel lekker, maar niet 31K lekker…
(Dan liever de 6119)

11 likes

Nomos heeft ook wel een heel bijzondere release gedaan met de Tangente 38 in al die verschillende kleuren. Heel eigenwijs, zoals we van het merk gewend zijn :blush:

Daarnaast heeft IWC ook een hele mooie update gedaan in de Portugieser lijn. De prijzen kan je weer over discussiëren (heel W&W is 1 decadente boel in dat opzicht vind ik), maar de nieuwe wijzerplaten van de 42mm automatic zijn heel mooi gedaan. De dune, obsidian en horizon kleuren zijn ook eens wat anders. En dan inderdaad dat die eternal calendar :smiling_face_with_three_hearts:

17 likes

Ja, je ne sais quoi hoe laat het is.

6 likes

Ja, voor mij ook absoluut de Glassbox

TAG

TAG

TAG

13 likes

31 verschillende kleuren combinaties. Het gekke is dat ik er niet één uit kon kiezen die ik mooier vind dan de originele Tangente met ‘witte’ wijzerplaat. Dat zal wel aan m’n conservatieve smaak liggen denk ik :smile:

7 likes

Oké, toch wel een goed argument. Ik heb weleens een weddenschap verloren waardoor ik die avond achteruit naar het station moest lopen. Maar dat terzijde.

Bij Cartier zijn ook wel een paar dunne business cases te vinden. Zo’n gouden quartz tankje is gelukkig slechts 12,5k.

2 likes

Die tweede Portugieser is mooi om te zien.
Zal er alleen niet komen. Ik heb gewoon iets tegen de naam IWC.

2 likes

Mijn favoriet, maar ver buiten budget. Wellicht dat andere merken deze kleur blauw ook gaan gebruiken, laten we het hopen!

4 likes