Nummer 1 voor mij is de Grand Seiko SLGW003 “Birch bark” en het 9SA4 caliber. De nieuwe kleinere en dunnere kast gecombineerd met de dunnere indexen ziet er erg fraai uit. En in het uurwerk is de techniek en de esthetiek ook erg fraai. De details in het uurwerk als de clickspring die een kwikstaart vogel voor moet stellen zijn altijd leuk.
Nummer 2: de Jeager-LeCoultre Duometre Heliotourbillon. Prachtig horloge met fantastische techniek. Het is natuurlijk wel erg overbodig en helaas net buiten mijn budget…
Mijn favoriet van de enigszins betaalbare nieuwe aankondigingen is denk ik de Black Bay 58 GMT. Was al wel voor de hand liggend dat Tudor deze vroeg of laat zou uitbrengen en ook waarop Tudor fans hoopte.
Vind de nieuwe GMT Master II Bruce Wayne ook erg mooi.
w&w 2024 wat een prachtige show man man het kwijl loopt nog steeds uit me mond,wat een kunstwerken heb ik toch gezien echt heeel moeilijk om er een uit te pikken maar toch ik zou graag de rolex 1908 willen hebben om mijn pols hou niet van die dikke rolexies maar dit is toch wel een juweeltje
Nomos heeft ook wel een heel bijzondere release gedaan met de Tangente 38 in al die verschillende kleuren. Heel eigenwijs, zoals we van het merk gewend zijn
Daarnaast heeft IWC ook een hele mooie update gedaan in de Portugieser lijn. De prijzen kan je weer over discussiëren (heel W&W is 1 decadente boel in dat opzicht vind ik), maar de nieuwe wijzerplaten van de 42mm automatic zijn heel mooi gedaan. De dune, obsidian en horizon kleuren zijn ook eens wat anders. En dan inderdaad dat die eternal calendar
31 verschillende kleuren combinaties. Het gekke is dat ik er niet één uit kon kiezen die ik mooier vind dan de originele Tangente met ‘witte’ wijzerplaat. Dat zal wel aan m’n conservatieve smaak liggen denk ik
Oké, toch wel een goed argument. Ik heb weleens een weddenschap verloren waardoor ik die avond achteruit naar het station moest lopen. Maar dat terzijde.
Bij Cartier zijn ook wel een paar dunne business cases te vinden. Zo’n gouden quartz tankje is gelukkig slechts 12,5k.