Wat is jullie mening over de SevenFriday?

Beste lotgenoten,

De Sevenfriday komt af en toe langs op het forum. Een horloge met een eigen karakter, modellen die toch van de traditionele horloges afwijken. Maar is dit een horloge die alleen deze decennia populair is of zal het toch uitbreiden en een gevestigde merk worden? Vind persoonlijk het ontwerp en skeleton gedeelte wel iets unieks hebben.
Wellicht meer een horloge dat een leuke toevoeging zal zijn voor degene die een collectie hebben.

Ben benieuwd wat jullie van het horloge (merk) vinden?

Ik vind ze prachtig op foto, maar weet niet hoe ze rond mijn pols zouden zijn.
Je kan ze ook niet makkelijk vinden bij de horlogewinkel (nog geen enkele keer een gezien en ik blijf altijd kwijlen aan Ʃtalages). Dus ik blijf er van af. Als ik er ooit 1 zie liggen, ga ik hem wel passen, maar ik durf deze niet via internet bestellen.

Ik vind ze absoluut bijzonder qua design, maar ook spuuglelijk.

Daarnaast vind ik het fijn dat ik de tijd direct goed kan aflezen op een horloge…raar he…:wink:

1 like

Onder de loep wel mooi.

Maar in de praktijk een groot vierkant ding
waar je de tijd niet op kan zien.

Grt.

Ik probeer ook af te lezen hoe laat het is op het plaatje maar weet het nog niet

1 like

Ondraagbaar formaat, imitatie high-end, gecompliceerd horloge*, slecht afleesbaar, tijdsgebonden, kandidaat voor het meest overprijsde horloge in het normale prijssegment?

*die ik op zich ook spuuglelijk vind

2 likes

Gimmicky.

Ik vind ze redelijk prijzig voor het uurwerk wat je krijgt, maar orgineel zijn ze wel. Maar dat menigen verschillen mogen bij deze wel duidelijk zijn , ze worden zelf nagemaakt.

1 like

De bijenkorf in Amsterdam verkoopt ze.

Vind ze zelf niet mooi.

Misschien niet praktisch qua tijd aflezen maar ik vind het een gaaf merk.

Bwagh :grimacing:

Niet mooi.

Originele dial met een soort ā€œindustrialā€ uitstraling. Jammer dat ze blijven vasthouden aan deze kastvorm die ik persoonlijk niet heel mooi vindt, en die het horloge ook voor een select publiek toegankelijk maakt door de afmeting.

Groeten,

Tecco

2 likes

Ik vind ze wel gaaf, beetje lastig af te lezen maar ik kijk toch vaar naar, dan op mijn horloge.

1 like

Ik vind het een groot lomp ding. Belangrijk op een horloge vind ik dat je de tijd in een oogopslag kunt aflezen.

3 likes

Invicta met Japans uurwerk?
Niet mijn ding…

Wel bijzonder, maar de 7F doet mij niet zoveel. Als je dan toch iets unieks wilt in dit segment vind ik zelf de Dietrich OT’s meer geslaagd.

Spannende en zeer unieke kastvorm en saffierglas, Draagt super comfortabel ondanks de grootte en heeft details waar je naar blijft zoeken.

Hier in dezelfde kleuren als de Sevenfriday die je laat zien:

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0125/7792/products/dch-006-dietrich-watch-ot-5-brown-pvd-ot-5.jpg?v=1441193668

1 like

Ik hou best van die industriƫle/technopunk-uitstraling. Maar volgens mij zijn ze wel overpriced.
Die Dietrich vind ik een stuk interessanter.

Zelf een 7F gehad en vond ā€˜m lekker ’ out of the box’.
Lekker anders dan alle andere horloges. Geen klonen / afgeleiden van…
En ondanks zijn grootte toch op iedere pols draagbaar.
Nieuw vind ik 'm ook TE duur…2de hands goed betaalbaar