Wat is jullie wisselroutine?

Moet je via vlisotrap of brandweerpaal naar boven ofzo?

1 like

Ik kan geen ‘routine’ ontdekken en toch wissel ik regelmatig. Welk horloge ik om doe hangt denk ik af van met welke been ik uit bed stap.

Niemand heeft zin om naar ****** te rijden toch?

Zelf heb ik genoeg Casio’s en andere leuke horloges om mee af te wisselen, maar draag vaak lange tijd hetzelfde horloge. Zo nu en dan als het uitkomt DNK bezoeken.

Dat doe ik altijd op zondagochtend.

3 likes

Ik wissel maar heel zelden en dan komt al snel weer gewoon mijn vertrouwde blauwe duikert om de pols.

Er is een periode geweest dat ik in deze gekte want dat is het mee ging maar gaf me altijd onrust eigenlijk. Geklooi met banden wisselen etc, net een horloge gekozen en toch niet tevreden, dan toch die met die band.

Ik ben er achter gekomen dat het niets voor mij is en als ik dan lees dat er iemand 4 x per dag wisselt ben ik blij dat ik er weer van af ben.

Ik heb meerdere horloges en dan moet ik ook nog echt gaan nadenken welke want het boeit me 0 eigenlijk. Ik zie nog steeds mooie dingen voorbij komen en ik kijk ook nog steeds maar zal pas weer wat kopen als ik echt helemaal in love ben.

Voor mij moet het iets zijn wat ik gewoon elk moment kan dragen en iedere keer als ik kijk alles mooi vind aan mijn horloge.

2 likes

Geen routine

1 like

Ik match ook vaak (haast automatisch) met kleding. Donker shirt = donkere plaat, licht shirt = lichte plaat etc.

Elke dat waar ik zin in heb, behalve bij het sporten (dan de beater), bij een overhemd (dan geen duiker want past niet onder manchet) of op vakantie (dan neem ik maar 1 horloge mee

Routine is voor het saaie stuk van het leven. Hobbies mogen daar niet onder vallen.

Geen vaste routine dus.

Bij de betere bordspellenwinkel te koop.

Bijvoorbeeld
Utrecht: subcultures
Zoetermeer: spel en meer
Enschede: comicasa

6 likes

3 extra horloges om exact te zijn.
Met 2 dobbelstenen kan hij maar 11 combinaties maken. 2 tot 12

1 like

Volgens mij ben ik de uitzondering. Ik draag een horloge een paar weken en dan wissel ik.

1 like

Goede avond. Meestal 2 horloges per dag, tijdens de werkuren draag ik de ene week enkel quartz horloges de volgende week wordt dan weer een automaten week. Na de werkuren draag ik gewoonlijk 1 van mijn mechanische vintage horloges, zo worden ze toch allemaal eens in de zoveel tijd gedragen.

1 like

Ik heb zes horloges. Elk horloge draag ik drie dagen. Steeds dezelfde volgorde: Vintage Seiko kinetic, Brunmontagne, andere vintage Seiko kinetic, Junghans Mega, TW-steel (blijft het doen, sorry), Casio Oceanus.
Ik krijg zelden of nooit opmerkingen over mijn horloges, hooguit over de kinetics. Ik bepaal zelf welke ik draag.

2 likes

Wel lekker gestructureerd. Ik ben te lui om naar DNK te rijden dus wissel alleen mer wat er thuis ligt.

Dat zijn in de regel wat shitters en 1 duurder ding. Draag eigenlijk alleen t dure ding.

1 like

Ik heb een weekend horloge en 2 casual horloges voor doordeweek. 1 in de vrije tijd en 1 in de werktijd.
Schept orde.

Die 11 combinaties hebben alleen niet even veel kans. 2 en 12 vallen minder vaak dan 7.
Als je met 12 horloges elk horloge even veel kans wil geven, moet je met 1 dobbelsteen 2 keer gooien.
De eerste worp bepaald dan welke 6 horloges door gaan naar de tweede worp. Bijvoorbeeld:
Even = horloges 1 t/m 6
Oneven = horloges 7 t/m 12

3 likes

Idem hier. Draag mijn horloge ook graag dag en nacht, zonder uit te doen. Ieder horloge draagt toch weer anders en dat vertrouwde van hetzelfde horloge om de pols vind ik een fijn gevoel of zoiets :man_shrugging: Je voelt het horloge wel maar ook weer niet.

1 like

Idem, dat betreft dan mijn 2 Breitlings en de Longines Spirit.
Voor klussen mag de Bulova Lunar Pilot om de pols.
De overige 6 draag ik zelden, maar mogen niet weg :sunglasses:

1 like

Volkomen random, tenzij werkzaamheden of weersomstandigheden een verstandige keuze dicteren.

Rolex expl II voor ruig werk/sport/zweten

Patek 5524 voor weekenden
Patek 5212/5230 voor werkdagen

Standaard

1 like