Wat is nou lelijker

Mjah, mijn grootste hobby is gitaar spelen, elektrisch, ik ben er al meer dan 40 jaar mee bezig en het blijft leuk, horloges is -mede door dit forum- een wat nieuwere hobby.
Kortom, ik heb een voor gitaren en horloges.

Nou zag ik dat Fender Stratocaster (een iconisch gitaarmodel) 70 jaar our is geworden, en dat Fender daarvoor samen met Bvlgari een gelimiteerde editie van de Stratocaster met een bijpassend Bvlgari heeft uitgebracht. 190 gitaren en 1200 horloges

Ik vind ze allebei spuuglelijk, ik vind ze niet bij elkaar passen.
Nou ja, ik ben erg kieskeurig en conservatief op het vlak van horloges, en nog meer op het vlak van gitaren. Nog nooit een Bvlgari horloge overwogen en deze gaat het zeker niet worden

ik heb wel een stratocaster en deze gaat het ook niet worden

Fotootjes
fender
FUt9z3iUuM965gaCUDJxg-650-80

21 likes

Smaken verschillen. Ik vind het horloge niet mijn ding (ofwel lelijk). Geen verstand van gitaren behalve het geluid wat ze produceren.

Ik had de ring in die typische Fender headstock houtkleur verwacht, en sunburst is ook niet mijn ding. Nee, niet mijn kopje thee dit.

Dan zijn we het met elkaar eens.

Is het de bedoeling dat die pickups schots en scheef in niet-passende uitsparingen zitten? Dat zijn grotere panel gaps dan eerste reeksen Tesla. De kleur is op zich nog wel te pruimen, maar het geheel… brrrr.

Die Bvlgari moeten we niet eens over spreken. Hadden ze alles buiten de minutentrack achterwege gelaten, het was een niet eens zĂł lelijk horloge geweest. :slightly_smiling_face:

1 like

Tof, mooie Bvlgari gmt en bij de Fender zou ik die ingekorte slagplaat er wel afhalen want dat ziet er niet uit en vervangen door een gewone.
Verder niks mis mee, ik wil wel zo’n setje :smiley: :+1:

2 likes

Ik denk dat dit normaal is, maar bij een reguliere Strat zit er nog een slagplaat overheen. Dit is zo niet echt te pruimen.

Ik vind dus die sunburst wijzerplaat wel weer mooi en het horloge ook niet.

Stratocaster dan denk ik vooral aan SRV

DIT is het echte werk, van Seiko natuurlijk:

2 likes

Wow, die is zeker gaaf!

1 like

De strat mag er zijn!

Vind er geen bal aan. Zonde van je geld als je dit zou kopen. Mijn bescheiden mening.

Tja, ik heb het ook iets meer voor de Strat
ook weer een jeugdtrauma, ik speelde in een punkbandje en had een strat in bruikleen gekregen om een optreden mee te doen … 2 gitaristen en maar 1 versterker, een Wildcat (made in Holland). De strat werd volledig overstemd door de andere gitarist, complete afgang voor mij en dan meer dan 20 jaar lang geen strat meer aangeraakt, en dan vlak voor de eeuwwisseling een strat erbij genomen, het is een mieters ontwerp, deze limited ben ik niet zo een fan van, de gitaar is afgeleid van een moderne strat uitvoering uit japan - de Aerodyne- en heeft dan nog wat elementen overgenomen van de 1954 strat.

1 like

Ik vind 'm mooier dan de Bvlgari, maar de Sieko kan mij ook niet bekoren.
Je ziet het wel vaker, de gitaar/horloge collab marketingtrucje
Ik heb er nog nooit een klik mee gehad
blijkbaar is er een doelgroep van gitaar/horloge liefhebbers
https://www.fratellowatches.com/parallel-passions-comparing-our-beloved-watch-hobby-to-the-guitar-world/#gref

deze vind ik ook echt niet kunnen. Taylor is een wat kleinschaliger gitaarmerk, richt zich vooral op kwalitatieve akoestische gitaren en dan is er dit horloge

HOe meer ik me erin verdiep, hoe lelijker het wordt
Bij Martin, producent van iconische akoestische gitaren, kon je voor 150k dit in huis halen
een akoestische gitaar met ingebouwde klok
spuuglelijk

Dit gaat een beetje in de goede richting, beetje drukke plaat
Zo’n Gibson Custom Les Paul “Black Beauty” is momenteel ook mijn No.1 gitaar
Marketing werkt of toch alleszins de minst erge die ik tot nu toe gespot heb

Ach ja, er zijn ook veel gitaristen die horlogeambassadeur of verzamelaar zijn of zelf al een “horlogeontwerp” op de wereld hebben losgelaten hebben of hun naam verbinden aan een horloge …
Het kan me niet bekoren

2 likes

Van gitaren weet ik wat ik op Pawn Stars heb gezien, ofwel vrijwel niets dus geen mening.

Wat de Bvlgary betreft; wat een luie LE is dit. paar bruintinten gepakt en klaar. Geen Fender of maar LE op de wijzerplaat, geen hout of andere stijlelementen gebaseerd op de gitaar, geen op een gitaarband geĂŻnspireerd bandje. Wat een armoe

Die andere voorbeelden vind ik wel leuk trouwens

2 likes

Orient doet ook mee

Dan liever dit.:wink:

Eea is jammer genoeg niet meer in mijn bezit.

d50c27586afa4e584fb43b29956f3ac4575ef115_1_666x500

2 likes

Nice. Maar je moet je gitaar effen schoonmaken. Ligt allemaal rommel op :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

De oudijzerboer komt morgen langs :crazy_face:

1 like