Wat is uw nauwkeurigste horloge?

Bij mij is het de Bulova Accutron II (ref. 96B214), ca. +1 sec. per maand (even geen foto bij de hand)

1 like

of is verschrikkelijk zwanger…

1 like

bepaalde situaties kan je het best de-escaleren, maar soms heb je genoeg aan negeren :wink:

+2,6sec /24h was dat van deze knakker

De Shogun ben ik nu aan het meten :sunglasses:

3 likes

Deze! 0 seconden afwijking sinds aanschaf.

5 likes

Zeau, dank voor alle reacties, en ik dacht iets bijzonders te hebben…:cry:

1 like

Allez, …ik ben paar dagen terug ook officieel toegetreden tot de groep watchnerds die kennelijk niets beters te doen heeft dan checken wat de afwijking van het automatische horloge is ten opzichte van een atoomdinges. Da’s jouw schuld Rob (@revanderpoel), met je leuke plaatjes enzo. :wink:

Ik heb nu drie metingen (waarvan één startmeting) gedaan, als ik de getallen goed begrijp is de gemiddelde afwijking +2.2 sec/dag? Geinig toch. Dus …leuk appie hoor! Best 5 euros I’ve ever spend, ahum. Nou ja, omdat het kan zullen we maar zeggen. Eens kijken hoe lang ik dit ga volhouden?!

Nog even en ik ga ook iedere nacht checken of de datum wel exact op 00:00 verspringt. Poeh poeh… :rofl: :joy:

1 like

Ja hooooor serieus? :+1::+1::+1:
Geweldig afgeregeld uurwerk dan! Is dat fabriek af al?

1 like

Zo heb ik ook een interessante: een horloge zonder datum, dat altijd om kwart voor 7 's ochtends een klik geeft. Er zit dus wel een datummechanisme in :sweat_smile:

1 like

Grand Seiko Quartz

Als het echt op de seconde moet kijk ik hier:

www.time.is

Atoom/wereldklok.

2 likes

Klopt, en ze hebben een app…

2 likes

Easy … mijn VHP lijkt op zo’n 2 seconden per jaar uit te gaan komen. Ruimschoots binnen de 5 seconden die ze beloven. Nauwkeuriger kan volgens mij alleen via synchronisatie met een externe tijdbom.

3 likes

Net als bovenstaande, mijn ook mijn Longines VHP. Alhoewel ik geen metingen heb gedaan, ga ik op het woord van Johan01 af :slight_smile:

Sinn UX is nog niet genoemd geloof ik. Na aanschaf paar maanden terug nog geen seconde verkeerd.

3 likes

Ik ben het niet eens met de stelling ,dat als je wilt dat je horloge precies loopt je geen automaat moet kopen.

De seiko astron loopt precies en loopt geen seconde achter dit mede door gebruikt te maken van GPS techniek, echter er zullen een hoop leden op dit forum zijn die een snelle auto bezitten, maar ojee als deze auto niet binnen 7 a 8 seconden de 100 km halen dan staan al deze mensen direct bij de dealer ,Dus waarom accepteer je dan wel dat een Rolex of ander grootmerk elke dag van 0.1 tot 0.4 seconden achter loopt , dit is mijn belevening een contradictie.

Mvg

Haha, ja forumlid zijn heeft mij al heel wat eurootjes gekost, met al die mooie foto’s en verhalen.

Een echt goed beeld krijg je na een week of 3. Iedere 24 uur even een meting doen, en je weet alles.
Tot nu ziet het er veelbelovend uit met de Sinn :+1:t2: Heel ruim binnen Chronometer waarden.

1 like

Ehhh dat zijn niet de waarden van een snelle auto anno 2018 hoor. Meer die van de jaren ‘70

1 like

Eco-Drive Quartz :wink:

1 like

Anders wordt het wanneer die auto geen 3.9 seconden over de 0-100 doet maar 4.5.
Beide zijn namelijk ongehoord snel, en de meesten zullen het verschil nooit opmerken.

Zo zal ik het nooit opmerken als één van mijn horloges aan het eind van de dag 10 seconden versprongen is. Ik regel ze namelijk niet op de seconde af, daar zijn ze mijns inziens ook niet voor bedoeld.
Evenals ik tevreden was geweest als onze 2e auto 12 seconden over de 0-100 had gedaan; Het is een compacte cabriolet, het ding stuurt - zeker voor een cabriolet - fantastisch, en het voelt behoorlijk rap aan. Niet meer nodig.