Heb dezelfde als vakantiehorloge, bizar goede prijs/kwaliteit idd!
Dan zou rolex dat ook zijn
Nou ben ik dus toch gezwicht voor deze. Ik heb hem voor mijn zoontje gekocht natuurlijk
Beste Freekie
Subtotal
£42.99
Shipping
£0.00
Total
£42.99 GBP
Dit is wat ik betaald heb. Geen verzendkosten. Kwam in een envelop zonder doos. Wel met tags.
MvG,
Maarten
Klopt, maar dan moet je dat ook nog maar net voor elkaar krijgen haha
Pfff, mag ik er drie noemen? Mijn Seiko SKX009, Oriënt Mako en mijn Casio GW-5600. Alledrie onverwoestbaar. Met name de Casio heeft álles voor zijn bak gehad (verbouwen, grondwerk, zwemmen/duiken, timen van weeën(!), sleutelen. De automaten iets minder maar dan ook nog genoeg. En ze blijven maar gaan.
De beste prijs/kwaliteit-verhouding, betekent dat niet dat je projsverhogende invloed van het merk elimineert nietwaar?
Verbazend dat er hier dan alleen Japanners en een Chinees genoemd worden en iedere Duitser en Zwitser ontbreekt.
Jij kunt een willekeurig duurder, Duits of Zwitsers horloge noemen, waarna ik dezelfde opmerking zou kunnen maken als jij nu over Japanse/Chinese horloges maakt.
Kwaliteit is een relatief, subjectief begrip. Wat jij als kwaliteit waardeert, kan een ander koud laten. Voordat je een zinnige uitspraak kan doen over de beste prijs/kwaliteit verhouding, zul je eerst voor jezelf moeten uitvogelen wat jij als kwaliteit beschouwt en hoe je verschillende kwaliteiten onderling rangschikt. Dat is al extreem persoonlijk.
Bovendien heeft niet iedereen hetzelfde verwachtingspatroon wanneer het om het op prijs vs. kwaliteit aankomt. Over het algemeen is die trend niet lineair, prijs stijgt vaak exponentieel met toenemende kwaliteit. Ben jij bereid om voor een 20% preciezer/mooier/arbeidsintensiever/… horloge een 80% hogere prijs te betalen? Of stopt het bij jou al bij respectievelijk 50% tegen 50%? Op welk punt haak jij af?
Om bovenstaande redenen heb ik ook geen horloge dat voor mij de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik denk niet dat ik dat horloge ooit ga vinden: het zou me te veel tijd en moeite kosten om al het bovenstaande op een rationele, gefundeerde manier uit te zoeken, alleen om vervolgens uit te vinden dat een Breitling Colt/Citizen Eco-Drive AT8020-54L/Apple Watch/Rolex Explorer II/*elk-willekeurig-ander-horloge-dat-ik-zum-kotsen-vind* misschien wel de beste prijs/kwaliteit ratio heeft. Ik vertrouw dan liever op m’n onderbuik en wat ik persoonlijk mooi vind. Alles wat rationeel niet binnen de kaders van goede prijs/kwaliteit past, vertrouw ik toe aan m’n cognitieve dissonantie. En dat laatste stel ik niet graag ter discussie, daarom ontwijk ik het type vragen als in de topic titel ook als de pest.
Ho ho, even mijn reply terug lezen M.i. is die Duitse kopieer fabriek van Steinhart de beste prijs/kwaliteit die je kan krijgen. 2824-2 elabore, saffier glas, keramische bezel en dat voor 410 euro
https://www.steinhartwatches.de/de/taucheruhren/ocean-1-black-keramik.html
Na mijn Invicta duikertje van 100 euro , deze misschien>
Kost wel wat maar dan heb je ook wat
Big Balls of Steel
Daar past een monster prima bij
De ‘sport’ had een suf imago maar er ontstaan nu nieuwe clubjes met leuke
mensen uit alle walks of life.
Met een lekker hapje en drankje erbij
Voor mij? Ik moet toch gelijk aan de Seiko SKX denken maar ook de Turtle scoort hoog. Sowieso zou het een Japans horloge zijn of anders een Vostok Amphibia al heb ik die niet meer in de collectie.
Na alle mooie plaatjes hier op het forum uiteindelijk deze via Amazon voor een heerlijk laag bedrag aan kunnen schaffen. Één van de weinige niet vintage horloges die ik ook nog wel eens draag. Blijft erg leuk voor dat (weinige) geld.
Kado gegeven aan mijn neefje, de F91W. €8 meen ik inclusief verzending
Osama en Obama hadden hem ook
In de categorie low budget deze:
Seiko 5 Racer met saffier en racing band, totaal kleine € 100,=
In de wat duurdere categorie:
Christopher Ward (wel in de uitverkoop en via hun .co.uk site scoren voor de beste prijs/kwaliteit verhouding)
en met aftermarket mesh
Zowel de Seiko als de CW zijn niet meer in bezit want ik moest zo nodig upgraden…
Ik heb de trekker ook maar overgehaald voor deze klassieker, 9.5 euro via Amazon Duitsland… lekker old school!
Als we het over ‘value for money’ hebben koop dan een
Siliciumdioxidehorloge (kwartsklokkie ) van een tientje .
Voor een automaat ,tja de SKX dan natuurlijk .
Value for money…?
Deze:
Voor nog geen € 6.000,= heb ik een Zwitsers horloge dat een modern, accuraat, regelmatig lopend uurwerk heeft met een fabrieksgarantie van 5 jaar. Het horloge is afgewerkt met witgouden wijzers en markeringen, een hoogwaardig RVS horlogeband met Easylink verstelling, heeft een schroefkroon en 100 meter WR rating, antimagnetische veer, schokbescherming, voldoende lumen.
Bovendien is de afschrijving zeer laag, mocht ik 'm nu (na ruim 2,5 jaar) verkopen dan schat ik de afschrijving op zo’n 25%. Er zijn weinig andere merken waar dat voor geldt…
Echt value for money dus. In elk geval voor mij
Dit leest net even wat anders.