Wat is voor jou het beste horloge qua prijs/kwaliteit verhouding?

Tja.
Koop jij een horloge van € 200,= en kijk of je er na ruim 2,5 jaar nog € 150,= voor terug krijgt :wink:

1 like

Toevallig heb ik hier een Alpinist naast me liggen die het beter doet.
Waarbij ik natuurlijk niet de Seiko wil vergelijk met de Rolex hoor. Ben gewoon jaloers. :wink:

2 likes

smh :roll_eyes:

Dan is voor jou de Alpinist “value for money”.

De vraag was ook:
“Wat is voor jou het beste horloge qua prijs/kwaliteit verhouding?” :wink:

1 like

Zonder enige twijfel de Vostok Komandirskie.
Handopwinder met in-house movement voor 25 Euro…

9 likes

Ja je kocht zo’n Seiko Monster van TS 2.5 jaar geleden voor nog geen 150. En krijgt er nu 200+ voor :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Value for money, ja dan is Rlx niet te verslaan, maar als ik kijk naar de absolute gebruikskwaliteit, duurzaamheid en dat een klok prima blijft functioneren na 20 jaar zonder onderhoud en bijna elke dag dragen, dan blijft mijn Seiko Monster kwalitatief toch met kop en schouders boven mijn Rlx Sub uitsteken hoor :sunglasses:

Genesis

1 like

100% mee eens.

Als het puur om prijs/kwaliteit verhouding gaat, denk ik dat Casio niet te verslaan is (overigens een prestatie van formaat). Welke Casio vind ik moeilijker maar zou denk ik kijken naar een van de eenvoudigere (en dus goedkoper) G-Shocks, omdat het een uitzonderlijk horloge is voor een zeer bescheiden prijs.

Als het enkel om mechanishe horloges zou gaan, dan denk ik ook dat een Seiko 5 of SKX-type duiker erg hoog moet scoren.

Voor mij persoonlijk zijn horloges in de 400-1000 euro categorie (of ietsjes meer nog) een goede catch. Vintage niet inbegrepen even. Luxere Seiko’s, Oris, Alpina. Liefst wel met de kop eraf en niet tegen list. Een Aquis van 2000 euro is mij al te gortig maar voor 800 wist ik het wel.

Vreemd genoeg heb ik op dit moment maar weinig horloges in die categorie, nogmaals vintage uitgesloten.

Zou dat komen omdat het juist zo lastig is iets kwalitatief goed in elkaar te zitten in die categorie? Weinig marge?

1 like

Ligt er maar net aan hoe je kwaliteit omschrijft.

Is kwaliteit een quartz horloge van plastic dat 20 jaar mee gaat omdat er geen slijtende onderdelen inzitten.

Of is kwaliteit een mooi afgewerkt mechanisch horloge met een in-house uurwerk dat exact de tijd bij houd en ook nog eens ijzersterk is.

IK vind quartz geen vergelijk tov van een mechanisch horloge, helemaal als de aanduiding ook nog eens digitaal is, zitten nul bewegende delen in

Maar een mechanische uurwerkje met allemaal bewegende delen die na 20 jaar of vele decennia nog netjes zijn werk doet, ja dat is toch eigenlijk wel kunst

Genesis

3 likes

Dapper om in deze draad een Rolex te noemen. Maar wel begrijpelijk.
Ik zie de Casio Fw91 vaak langskomen, maar voor mij zou dat geen value for money zijn: dan lees ik de tijd wel af op mijn telefoon of computerscherm, en zou die Casio gewoon dat hele tientje te duur zijn.
Ik moet graag naar mijn horloge kijken, en merk dat ik bijzonder geniet van de monsterlijke lumen van mijn SKX009. Dat doe ik ook als mijn Blumo of Shogun gloeien, maar die waren duurder. Voor mij is mijn SKX dus de winnaar.

1 like

Dit horloge is verreweg de beste uit mijn bescheiden collectie qua prijs/kwaliteit verhouding. Afwerking is extreem goed voor deze prijs, vooral de wijzerplaat en wijzers zijn ontzettend mooi onder een vergrootglas. Het inhouse gemodificeerde ETA 2893 uurwerk met fijnregulering is net zo mooi afgewerkt als de ETA’s in IWC’s. Afwijking is rond de +0,3 sec per 24uur. Bovendien is het horloge 100m waterdicht en heeft een zeer mooie lume.
Vergelijkbare IWC’s vind ik qua afwerking nog iets mooier, maar zijn gelijk minimaal 2,5x duurder.
Wellicht geen aansprekende merknaam, maar wel een merk met de knowhow en historie om niet onder te doen voor veel prijzigere merken.

4 likes

Onoverwinnelijk in de categorie “prijs kwaliteit” :sweat_smile:

Ben verbaasd dat ik nog geen Orient ben tegengekomen in deze post. Die hebben toch wel een aantal serieuze ‘bang for your buck’ horloges. In de categorie dress watches bijvoorbeeld…

Orient Monarch

Orient Bambino

Foto’s vanaf het interweb

4 likes

Zou bij mij op de derde plek staan; puur omdat de specs vaak iets minder zijn dan mijn nr. 1 Seiko (SKX) maar desaltnietemin prima horloges

1 like

Citizen NY-0040: The best your money can buy!

image

Eterna Kontiki is toch wel het beste horloge qua prijs/kwaliteit van de horloges die ik tot nu heb gehad.
Ruim onder de 1000 euro. Dikke stalen dressdiver kast, schroefkroon en deksel, automatisch uurwerk. Originele Gay Freres stalen band.

3 likes

Ik heb er nog wel eentje liggen. :joy: