Wat is voor jullie de meest aantrekkelijke GMT?

En wat was het dat je niet lag ??

De Sky-Dwellers waren te dik, te glimmend en ik voelde me niet helemaal veilig op straat met het ding

1 like

moeilijk te zeggen, te weinig bijzonder of te algemeen?
De Skydweller is dan meer uitgesproken en eigen-smoelerig

1 like

De zwarte nooit-zo-bedoelde GMT op jubilee. Door het uiterlijk :sunglasses:

12 likes

Dan ga ik,voor de witte wijzerplaat :+1:

2 likes

Ben geen Breitling fan, maar deze is zeker mooi te noemen.

2 likes

Deze limited is al een tijdje uitverkocht op de site van Fortis maar ik vind hem steeds gaver worden!!

8 likes

Je hebt helemaal gelijk (uiteraard); ik zal m’n eerdere reaktie hier nog even voor je kopieeren:

"De eerste GMT van Glycine was geen GMT zoals we die nu kennen (en die ik met m’n vraag bedoel), met een aparte 24-uurs en een reguliere 12-uurs wijzer.

De eerste Glycine GMT was een ‘regulier’ 24-uurs horloge waar je de bezel gebruikte voor een tweede tijd; die had daar geen extra wijzer voor."

Dank voor je reaktie en aandacht :wink:

Ik begrijp wat je zegt, en heb een volledig zwarte Rolex GMT-II gehad. Maar ik hou een beetje het gevoel van ‘het lijkt eigenlijk op een Sub, maar dat is het toch net niet’. De Jubilee band helpt hem dan weer wel; daar zie je niet zoveel Subs mee. Maar liever een Pepsi GMT plus een Sub erbij dan :wink:

1 like

Bij de CW en de Norqain irriteren me de verschillende soorten pijl-wijzers bij elkaar toch vrij mateloos

Fijn vanwege de afleesbaarheid, de 70h gangreserve, 3 tijdzones, 20 ATM en titanium

11 likes

Hoop mooie gmt’s in dit topic.

Deze van @giltydials is echt prachtig. Zo netjes ook nog voor een vintage.

2 likes

Da’s de SBGN027 toch? Zou ik ook prima aan kunnen wennen. Met 39 mm een mooie maat ook.

Een GMT horloge is voor mij niets meer dan een tool die mij in den vreemde vertelt wanneer collega’s en familie wakker zijn. Daarom:

Accuraat. Eenvoudig instelbaar. Geen omkijken naar. Precies dat wat ik als reiziger met een jetlag nodig heb.

10 likes

Dankje! :grinning:

Is dit een ‘traveller-GMT’ of een ‘caller-GMT’? Is de uren-wijzer per uur te verzetten, of moet je de 24-uurs wijzer verzetten?

1 like

Voor mij de Longines Spirit Zulu Time 39mm. Heb hem zelf nu 4 dagen. Heb het zoekproces als volgt afgepeld: referentie was de Rolex GMT master 2, doch niet tegen normale prijzen verkrijgbaar. Vervolgens afgezakt naar modellen die hier technisch hier zoveel mogelijk op lijken: Omega Seamaster Planet Ocean en Tudor Black Bay GMT vielen vervolgens af wegens (veel) te groot (met name de hoogte van de kast). Waarmee de Longines in beeld kwam, die met 39 mm breedte en 13,5 mm hoogte zeer prettig draagt en er ook nog eens geweldig uitziet. Technisch ook top, eigen caliber uurwerk (weliswaar met ETA als basis) met 72 uur gangreserve, silicium balansveer en ‘true gmt’ functionaliteit (dus vergelijkbaar met Rolex). Ik had hiervoor echt helemaal niets met dit merk, maar hier hebben ze toch wel een heel goed concept neergezet. Een foto aan mijn pols:

12 likes

50 % max, ik denk zelfs helemaal nooit aan Rolex :scream::sunglasses:

en, ook volgens Fratello :grin: , was in 1925 de Longines de eerste met de Zulu time, een 2e tijdzone

waarna Gallet in 1938 of 39 met de Flying Officer kwam die al de bekende bezel had

waarna Glycine het nog verbeterde. Rolex kwam eigenlijk zoals altijd weer als laatste op het feest maar deed de marketing dan weer beter en nam de slingers mee, Pan Am wie kent het nog ? , maar het is eigenlijk een AM/PM horloge net als Glycine.

De Gallet is veruit de mooiste van dit stel, maar voor een moderne vind ik de oplossing van Jaeger leCoultre de beste, Geographic in 39mm. Bon voyage !

en wil je sportiever dan de Everest van Vacheron, maar dan houd je geen geld meer over voor het ticket :roll_eyes:

13 likes

Sorry, ik moet bekennen dat ik niet al onze artikelen helemaal lees :grin:

Verder vind ik dat wanneer een GMT horloge een Worldtimer wordt het voor mij vaak te druk en te onoverzichtelijk is. Hoewel JLC dat dan nog inderdaad wel heel netjes doet.

2 likes

De VC is erg mooi.
Jammer dat ie zo groot is.

1 like

De Grand Seiko SBGM221 is wat mij betreft met enige afstand de mooiste. Wat betreft de techniek heb ik sterke voorkeur voor een “true-GMT” en een draaibare bezel. Het laatste maakt een horloge zoveel veelzijdiger. Als was het maar om een perfect eitje te koken.

2 likes