Wat kan nog bij mijn collectie met 10k budget?

:joy::joy:

Ik heb met die man serieus een van de leukste gesprekken gevoerd wat betreft juweliers de laatste maanden. Ook lekkere koffie trouwens. En ook leuk om naast de top top top klasse van 5 cijfers iemand anders zijn mening te horen. En Brequet is idd erg klassiek.

Reverso is heerlijk anders. De ff nooit gedacht dat die me zoveel zou doen Maar ik kan niet en en en hebben. Hobby is me al duur zat geweest met nog een GS incoming…

2 likes

Leeswerk voor vanavond. :heart_eyes:. En mochten jullie t je afvragen. Ja onderaan steekt de prijslijst uit. Jullie willen niet weten wat een vouwsluiting los kost. Goeiedagschotel… Daar valt me de bek van open :scream:

4 likes

Kortsluiting :joy:

1 like

En slechts 0.5 mm l2l groter dan een bb58. Hmmm. Die komt ook op de shortlist om te gaan passen

1 like

Kud auto correct. Van die prijs krijg ik kortsluiting.

Is al aangepast :joy:

1 like

Hahaha mooi he!
Daar heb je bijna die tudor voor :joy:

1 like

Ja erg he. Over platina maar te zwijgen :sweat_smile:.

Maar goed. Ik had t met die man over de BP op staal. Losse stalen band ongeveer 2k. Voor sommige BP modellen kost een stalen band bijna een R**** op 39… The fu**??? En ik denken dat een losse Oyster band al duur was…

1 like

Ik heb nog even een vraag. Want blijf toch dingen bekijken op t internet.

Als we naast de Lange thin wit goud eens naast een VC Patrimony leggen (pp valt af want wil zichtbodem hebben voor dit geld) valt op (zal ook komen dat de vc wat groter is) prijsverschil is pakweg 5k. Dat de vc duurder is.

Hoe zit t qua handmatige afwerking? Is dat bij de vc meer? Bedoel de Lange heeft de hand engraved balance cock. Zie ik zo bij de vc niet?

1 like

Ik weet niet of deze al eens gedeeld is, zo ja; nevermind.

Hier een leuke vergelijking;

2 likes

Dank u.

Van genoten al moet ik zeggen dat van deze drie de FP me iets te casual is.

Ik ga binnenkort nog eens een passen. Tot zoverre nog altijd A lange aan kop.

2 likes

De F.P Journe is echt iets bijzonders he. Wat een mooi apparaat.

2 likes

De VC heeft een ‘traditioneel’ uurwerk. Daar heeft Kari een mooie review van gemaakt en die was erg onder de indruk.
FP Journe heeft ook een heel mooi uurwerk, enkel vind ik hem verder niet zo mooi en de deels eigenaar is maar een,… genoeg over geschreven. :wink:

Ik zou met name lekker veel gaan lezen en dan een keer passen.

1 like

Prachtig inderdaad.
Ben Een aantal keer met FP Journe in contact geweest, maar de wachtlijst voor de Chronometre Blue is en blijft voorlopig dicht :neutral_face: Erg jammer.

1 like

Door (volgens t filmpje) zeer beperkte productie moeilijk te krijgen denk ik zo?

Tussenstand

1. A lange Sohne thin 37 mm en dan blijft t toch heel lastig om te kiezen tussen wit en rosé goud

2. Blancpain FF bathyscape 38 mm blauw krijg ik ook niet uit mijn hoofd.

T zijn twee uitersten. De een super high end duiker. De andere super high end dresser.

Wellicht binnenkort nog maar eens passen. Of is dat voor jullie not done. Nog eens bij twee verschillende zaken binnenlopen en dan nog niks kopen?

3 likes

Tuurlijk is dat niet not done, bij dit soort bedragen moet je een goed overwogen beslissing nemen. Al kom je er nog 30 keer… Ik zou voor de A. Lange gaan overigens. Hou je ons op de hoogte?

2 likes

:point_up_2:t2:
Precies dat!
Mijn ervaring is het dat ze het bij een AD ook leuk vinden als jij oprecht komt passen. Vooral bij de niet voor de hand liggende merken.

2 likes

Absoluut waar.

Bij S&C lopen ze niet echt warm als je Rolex zegt…

Toen ik naar een Chopard Alpine Eagle vroeg , gingen de handschoentjes aan en kwamen alle modellen op tafel.

Heel gezellig en lekkere koffie erbij.

4 likes

Nice, ga ik ook een keer doen. Daarna al passende en nippend van mijn drankje: ‘Hebben jullie trouwens ook rolex?’ :grin:

5 likes

En zeker vragen naar de hulk of BLRO…

2 likes