Wat ligt er op je werkbank? – Restauraties en vintage projecten

Voor mij ligt: Een Huga. Tandwiel is afgebroken. Is dit nog de moeite waard, of moet ik lekker oefenen met dit uurwerk? En weet iemand welk uurwerk het is?

1 like

Gelukkig is dat 1 schroefje en het palrad is los :+1:
Uurwerk doet me aan een Durowe denken, maar zou even geen type kunnen roepen…

2 likes

Maar zo’n palrad, kan je dat zomaar ergens krijgen?

1 like

Ja hoor, of van een donor.
Merk/type staat vaak onder de balans of wijzerplaat.

1 like

Ik zal zo eens aan het sleutelen gaan :smiley:

1 like

Kaliber D 1032 (Durowe)

2 likes

Thanks!

Het wordt gewoon een sleutelproject. Beetje ervaring opdoen.

3 likes

Drie Sterren-horloge is vandaag klaar gekomen.
Werzaamheden: servicebeurt, kast verchroomd, glas vervangen, nieuw bandje aangezet.
Oude kast

Kast is verchroomd, zonder koperlagen, alleen een koperstrike, nikkellaag en chroom.
Dus de kast is nog geheel origineel, met alle gebruikssporen aanwezig, eerlijk en strak.

11 likes

strak werk! wijzerplaat komt goed tot z’n recht zo, fraai bewaard gebleven.

2 likes

Certina 28-10
Uurwerk is opgewonden, maar wil niet tikken.
Vandaag ga ik het een service geven en misschien gaat het weer lopen.

3 likes

Een paar foto’s van de drie sterren bij daglicht.
Kast verchroomd zonder opbouw van koperlagen, wel koperstrike nikkel en chrroom.
Nieuw glas en servicebeurtje.

3 likes

Loopt ie nu goed ?
Hij is flink opgeknapt.

1 like

Dankjewel, ja, het loopt weer goed. FHF 175

1 like

Niet mijn werkbank maar wel mijn oldtimer…:hugs:

Een van mijn vroegste rommelmarkt vondsten die al tientallen jaren in winterslaap lag, wordt met heel veel geduld gerestaureerd. En het lijkt te gaan lukken - vandaag voor het eerst in beweging gezien, spannend! :grimacing:

11 likes

Demontage van de Certina is klaar.

Opgedroogde olie

Voorwas met de hand

Uit de Elma en gereed voor montage

5 likes

Tijdens het terugplaatsen van de wijzers is een groot stuk van de lume uit de urenwijzer gevallen, mooi waardeloos… Prijs van zo’n Bergeon lumesetje viel me toch wel behoorlijk tegen, vooral omdat dit meer een probeersel is. Heb als alternatief een potje lichtgevende nagellak besteld a 5 euro en dit op dezelfde manier als echte lume op de wijzer aangebracht. Ging eigenlijk best eenvoudig, vulde de spleet mooi op. Na droging waren ze nog wat aan de bleke kant, Klein streepje met een gelige alcoholstift op de achterkant loste dat op.

Niet helemaal hoe het hoort natuurlijk maar ben best tevreden met het resultaat, beter als 2 ‘lege’ wijzers.

16 likes

Prima resultaat toch :+1:t2:

1 like

Niks mis mee!:+1:

1 like

Netjes!

1 like

Bij Aliexpress is het ook te koop voor ongeveer 14 euro. Misschien niet dezelfde kwaliteit, maar het werkt wel. Wel iets moeilijker te verwerken, droogt namelijk snel uit, maar je kunt het eens proberen.