Wat ligt er op je werkbank? – Restauraties en vintage projecten

Patina, dat bedoelde ik inderdaad.
Dank :blush:, ik moet zeggen het is inderdaad bijzonder, komt denk ik door vocht, want er zat ook wat roest onder de lunette, maar de looks zijn nog steeds geweldig. Ben er blij mee, en heb hem nu zelfs om, om op tijd wakker te worden morgen.

8 likes

7 likes

Vandaag ga ik proberen deze kast te vergulden.

Het is een Zim Russisch horloge, waarvan het uurwerk, het glas en de plaat in een andere kast is gezet.

Ik heb van 2 horloges weer 1 mooie gemaakt.

Ik denk dat groen heel goed staat bij een vergulde kast, dus ga ik de kast vergulden.
Ik zou de vergulding nog op kleur kunnen brengen door een andere vloeistof toe te voegen, maar ik ga het eerst zonder toevoegingen vergulden. Mocht het dan te donker zijn, kan ik het altijd nog lichter maken.

Ik heb intussen de chroomlaag verwijderd

6 likes

Zet hem op Wolter :+1:

1 like

Dank je Petro.

2 likes

Nikkellaag zit erop.

Ik ga de voorbereidingen treffen en de kast gereedmaken voor een palladiumlaag

Palladiumlaag zit erop.

Ik laat het nu een minuut of 15 rusten en daarna in de activator voor 20 seconden, afspoelen met gedem.water, en intussen ga ik de voorbereidingen treffen voor de vergulding.

7 likes

De vergulding zit erop. Afstellen op 0.05-0.08 ging wel goed, soms iets te laag en soms vooral in de eerste 20 seconden iets te hoog, maar ik heb het op 0.05 gekregen en daarmee afgewerkt.

Ik ga het straks weer in elkaar zetten en morgen bij daglicht een paar foto’s maken.

7 likes

Ben nieuwsgierig naar het eindresultaat :+1:

1 like

Ik ook, ben zeer benieuwd hoe het eruitziet bij daglicht met die groene plaat.

1 like

20 likes

Hij is leuk geworden Wolter

1 like

Ik had mijn twijfels maar chapeau :ok_hand:

1 like

Ik moet het nog oppoetsen, zodat er een mooie glans ontstaat. Nu moet het nog rusten en is het beter om het niet te poetsen.

1 like

Vandaag 4 uurtjes aan deze Boctok gehobbiet.

Boctok 1

De kast heeft nu een staalachtige uitstraling gekregen.
Ik had eerst de oude chroomlaag eraf gehaald, drie lagen koper, paar lagen nikkel, en toplaag aluminium anode. Dat gebruik ik altijd om te verchromen. Ik vond het nog niet zo mooi en dacht dat een meer staalkleurige kast ook wel leuk zou kunnen staan. Dus over de aluminiumlaag nog een staalanode gebruikt. Deze anode gebruik ik om chroom te strippen. Nu om een toplaag te leggen.
Morgen wordt de kast nog even opgepoetst.

8 likes

Eigenlijk horen hier ook een paar foto’s bij daglicht bij te staan.

Zim bij daglicht.

11 likes

Vandaag ga ik proberen de kast van deze Atlantic een beetje op te knappen.

7 likes

Dit is em dan uit de kast en zonder glas, komt er een leuke plaat zichtbaar.

Hier de kast met het chroom er nog op. De kast zit vol met diepe krassen; mijn doel is om te proberen de krassen wat op te vullen en zo de kast weer wat mooier te krijgen.

Lang bezig geweest om de chroomlaag er goed af te krijgen.

5 likes

Prachtige dress watch, simpel en stijlvol.

1 like

In drie rondes ongeveer 70 minuten in het koperbad gehad: 1x 10 min, 2x 30 min.
Op dit moment hangt het weer in het koperbad.

7 likes

Weer een uur voorbij, zo ziet het er nu uit. Ik heb het geschuurd met een 1500 blokje.

4 likes