Eigenlijk horen hier ook een paar foto’s bij daglicht bij te staan.
Zim bij daglicht.
Dit is em dan uit de kast en zonder glas, komt er een leuke plaat zichtbaar.
Hier de kast met het chroom er nog op. De kast zit vol met diepe krassen; mijn doel is om te proberen de krassen wat op te vullen en zo de kast weer wat mooier te krijgen.
Lang bezig geweest om de chroomlaag er goed af te krijgen.
Prachtige dress watch, simpel en stijlvol.
In drie rondes ongeveer 70 minuten in het koperbad gehad: 1x 10 min, 2x 30 min.
Op dit moment hangt het weer in het koperbad.
De Zim is supermooi geworden…
Dankjewel Serge, ik vind het ook heel mooi geworden. Ik ga nu eerst deze Atlantic afwerken en daarna weer vergulden. Ik heb hier een foto gezien van een Nivada, die moet ik nog opzoeken en wil ik gaan vergulden. Het heeft ook slijtageplekken op de lugs. Is een mooi oefenprojectje om het vergulden goed in de vingers te krijgen.
De Atlantic.
Ik heb de kast nog een derde keer een uur in het koperbad gehad. Dit is wel voldoende.
Nikkellaag zit erop, ik heb de kast even lichtjes over de polijstborstel gehaald voor een mooi glimmende nikkellaag.
Misschien doe ik nog een laag en anders morgen verder met de afwerking.
Gisteren aan de Aero begonnen, een simpel projectje naar het lijkt, niet lopend maar vooral veel ingedikte olie:
Ik ben weer met de Atlantic bezig; ik heb er toch nog een nikkellaag overheen gelegd.
Voorafgaand aan de tweede laag heb ik het in de ultrasoon gehad, zodat de krassen goed schoon zijn.
Ik denk dat het nog iets meer opgevuld kan worden, dus het hangt op dit moment in het koperbad, een koperelectrolyt die speciaal is ontwikkeld voor een snelle en dikkere opvulling van oneffenheden en krassen.
Koperlaag zit erop, ik heb de laag lichtelijk met een 10.000-korrel behandeld en weer goed ontvet en
30 sec. in de activator en klaar voor een tweede koperlaag.
Op de werkbank een in mijn ogen hele fraaie Titus. Uit de grabbelbak gehaald met een flink beschadigde kast.
Wolter heeft de kast voor mij voorzien van een hele fraaie nieuwe palladiumlaag. @Macx nogmaals heel erg bedankt. Heel blij met dit fraaie horloge in mijn verzameling.
Ziet er geweldig uit, heb je nog een before shot?
Ben aan het zoeken, moet ergens staan maar kan het ff niet vinden.
Wow! Mooi horloge, Dirk! Prachtige plaat, fijn dat het weer een mooi compleet horloge is.