Wat ligt er op je werkbank? – Restauraties en vintage projecten

Is juist heel mooi, al die sterretjes. Past precies bij zo’n mooie blauwe hemel. Als je niets had gezegd, had ik gedacht dat het zo bewust is gemaakt.

1 like

Is dat patina? Holy cow, ik zou onmiddellijk geloofd hebben dat die zo geleverd werd. Super! :star_struck:

3 likes

Ik dacht precies hetzelfde! Ziet er in de foto iig echt super uit.

1 like

Super wijzerplaat ik dacht ook dat het zo hoorde :sweat_smile::blush::heart_eyes:

1 like

Zo’n patina vind je nooit meer.

1 like

Deze afgewerkt en ben zeer tevreden!

7 likes

Patina, dat bedoelde ik inderdaad.
Dank :blush:, ik moet zeggen het is inderdaad bijzonder, komt denk ik door vocht, want er zat ook wat roest onder de lunette, maar de looks zijn nog steeds geweldig. Ben er blij mee, en heb hem nu zelfs om, om op tijd wakker te worden morgen.

7 likes

5 likes

Vandaag ga ik proberen deze kast te vergulden.

Het is een Zim Russisch horloge, waarvan het uurwerk, het glas en de plaat in een andere kast is gezet.

Ik heb van 2 horloges weer 1 mooie gemaakt.

Ik denk dat groen heel goed staat bij een vergulde kast, dus ga ik de kast vergulden.
Ik zou de vergulding nog op kleur kunnen brengen door een andere vloeistof toe te voegen, maar ik ga het eerst zonder toevoegingen vergulden. Mocht het dan te donker zijn, kan ik het altijd nog lichter maken.

Ik heb intussen de chroomlaag verwijderd

6 likes

Zet hem op Wolter :+1:

1 like

Dank je Petro.

2 likes

Nikkellaag zit erop.

Ik ga de voorbereidingen treffen en de kast gereedmaken voor een palladiumlaag

Palladiumlaag zit erop.

Ik laat het nu een minuut of 15 rusten en daarna in de activator voor 20 seconden, afspoelen met gedem.water, en intussen ga ik de voorbereidingen treffen voor de vergulding.

6 likes

De vergulding zit erop. Afstellen op 0.05-0.08 ging wel goed, soms iets te laag en soms vooral in de eerste 20 seconden iets te hoog, maar ik heb het op 0.05 gekregen en daarmee afgewerkt.

Ik ga het straks weer in elkaar zetten en morgen bij daglicht een paar foto’s maken.

6 likes

Ben nieuwsgierig naar het eindresultaat :+1:

1 like

Ik ook, ben zeer benieuwd hoe het eruitziet bij daglicht met die groene plaat.

1 like

12 likes

Hij is leuk geworden Wolter

1 like

Ik had mijn twijfels maar chapeau :ok_hand:

1 like

Ik moet het nog oppoetsen, zodat er een mooie glans ontstaat. Nu moet het nog rusten en is het beter om het niet te poetsen.

1 like