Net deze kast terug van Wolter. Echt een hele verbetering en leuk om te zien hoe dit werkt ! Er bestaat nog twijfel of we hem zo laten, waarbij de nikkel soms een beetje een gele gloed geeft door het dunne chroomlaagje of er een dikkere laag chroom op zetten.
Zoals gezegd Wolbert heeft echt mooi werk geleverd, een dikkere chroom laag is een kwestie van smaak. Ik nijg ernaar maar ben ook benieuwd wat de vintage liefhebbers hier vinden.
Vanmiddag zijn de pigmenten binnengekomen, om wijzers te lummen.
Eerst de Consul van Sander. Het is alweer een tijd geleden dat ik heb gelumed, dus even wat oefenen
en de juiste kleur vinden, maar dat moet wel lukken met deze mooie kleuren.
Ik heb eerst eens gekeken hoe het staat met de straling.
Een aardige radiumbom. Misschien komt het iets lager met de verwijdering van de lume uit de minutenwijzer.
Ik ga nu even pauzeren en misschien dat ik vanavond nog verder ga, maar bij daglicht is de kleur veel beter te bepalen dan bij kunstlicht, dus waarschijnlijk ga ik morgen verder met deze wijzers.
Even een vraagje aan Sander: Sander, wat vind jij mooier, een geelachtige kleur, de rechtse pot, of meer de kleur van de cijfers op de plaat? Dan is dat de linkse pot.
Of iets er tussenin, dan kan ik rechts mengen met iets minder hoeveelheid van links. Dan blijft het geelachtig, maar net iets anders dan in het potje. Ik zou het in ieder geval wel licht van kleur houden.
Ik denk dat de kleur uit de linkse pot het mooist is. Ik vind dat geelachtige toch een beetje een onnatuurlijke kleur, en de linkse pot komt ook dichtbij de kleur van de cijfers.
De kleur kun je pas goed bepalen als het droog is, dus ik moet een beetje gokken en als we geluk hebben is het de eerste keer al goed. Ik ga gewoon mijn gevoel volgen, dan komt het meestal wel goed.
Ik vraag me nog iets af: zou het ook kunnen zonder het bijgeleverde lumepoeder, lumepoeder dat witachtig van kleur is? De lume hoeft toch niet te werken, dus misschien kan ik het mixen zonder het lume-poeder, maar daar moet ik nog even over nadenken.