Ik heb deze van Toemen modelsport.
vallejo-pigments
Dank je ![]()
How to ReLume Watch Hands. Part 1
How to ReLume Watch Hands. Part 2
Oh dit is leuk om te zien! dit ga ik (ook) volgen Macx
Ik heb eerst eens gekeken hoe het staat met de straling.
Een aardige radiumbom. Misschien komt het iets lager met de verwijdering van de lume uit de minutenwijzer.
Plaat zonder wijzers
Alleen de wijzers
Lume verwijderen op een veilige manier is onder water.
Potje met warm water en een tandenstokertje.
Ontvetten met IPA of Hexaan
Opstelling van de wijzers om nieuw lume aan te brengen.
Mengbord om diverse kleuren te mengen
Ik ga nu even pauzeren en misschien dat ik vanavond nog verder ga, maar bij daglicht is de kleur veel beter te bepalen dan bij kunstlicht, dus waarschijnlijk ga ik morgen verder met deze wijzers.
Even een vraagje aan Sander: Sander, wat vind jij mooier, een geelachtige kleur, de rechtse pot, of meer de kleur van de cijfers op de plaat? Dan is dat de linkse pot.
Of iets er tussenin, dan kan ik rechts mengen met iets minder hoeveelheid van links. Dan blijft het geelachtig, maar net iets anders dan in het potje. Ik zou het in ieder geval wel licht van kleur houden.
Geen idee. Ik ga zo eens wat prutsen met paint. Eens zien wat er mooi uit ziet
Ik denk dat de kleur uit de linkse pot het mooist is. Ik vind dat geelachtige toch een beetje een onnatuurlijke kleur, en de linkse pot komt ook dichtbij de kleur van de cijfers.
De kleur kun je pas goed bepalen als het droog is, dus ik moet een beetje gokken en als we geluk hebben is het de eerste keer al goed. Ik ga gewoon mijn gevoel volgen, dan komt het meestal wel goed.
Ik vraag me nog iets af: zou het ook kunnen zonder het bijgeleverde lumepoeder, lumepoeder dat witachtig van kleur is? De lume hoeft toch niet te werken, dus misschien kan ik het mixen zonder het lume-poeder, maar daar moet ik nog even over nadenken.
Lume hoeft niet. Mis ik niet ![]()
Vooral als het het beoordelen van kleur ten goede komt, mag je het lumepoeder laten liggen.
Ik zal toch een beetje lumepoeder gebruiken en pigment daarbij toevoegen; dat lijkt me de juiste weg.
Dan ga ik daar morgen mee verder.
Mocht je kunnen mengen in paint zeg ik: 3/4 links 1/4 rechts.
Als het zo makkelijk gaat, het mag nog iets lichter.
50/50 lijkt mij te licht maar dan weten we waarvandaan we werken.
Moet ook nog lumepoeder bij dus wordt sowieso nog lichter.
Ik had eigenlijk al het idee om het aan @macx over te laten, hij vind heel mooie dingen en maakt mooie dingen ![]()
Ik twijfel ook geen moment aan zijn kunde.
Wolter, fascinerend hoor! Bij mij blijft het bij wat poetswerk, en soms wat moeite om de techniek weer in orde te krijgen. Bij mij op de werkbank ligt een 7005 met een prachtige gouden kast en blauwe plaat met witte cijferring.
Het glas is inmiddels al gepolijst.
De balansveer beweegt heel raar, leuk swingend ziet er eruit, maar er klopt niets van. De kroon ontbreekt en de stift wilde er niet uit, dus ik moest echt demonteren. De hoofdplatine heeft wat rare butsen bij de stift, en de stift wat schade van een tang oid. Kon het allemaal glad strijken dus waarschijnlijk kan de stift blijven. Ben nog in afwachting van een nos kroon die ik op Ebay vond. Dan zien of de stift er nog in gedraaid wil worden.
Pfoeee, die is erg mooi! Nog nooit eerder gezien!