Klopt, maar daar betaal je dan wel de hoofdprijs voor.
Deze is prima voor mij als hobby horlogefan.
Valt het tegen, Dan koop je zo weer een nieuwe voor een schappelijke prijs.
Met vier stangen heb je toch sneller een stabiel geheel dus dit heeft zowieso mijn voorkeur.
Wel even je lift angle op 42° zetten. Dan krijg je realistischer waarden.
Niet alle uurwerken hebben nl 52° als lift angle en deze Pobeda/ZIM is er daar een van.
Dat dacht ik al, maar heeft verder met de afstelling geen invloed denk ik
Nee dat niet, alleen dan zie je dat de amplitude geen 350° is.
Maar een zeer bevredigend resultaat Wolter. Deze loopt gewoon goed.
Waarschijnlijk ken je deze site al. Daar staan er heleboel op, maar nog lang niet allemaal
https://watchguy.co.uk/cgi-bin/lift_angles
Mooi geworden Wolter. Complimenten. Zal Richard heel gelukkig van worden. Leuk kerstcadeautje zo.
Ik heb er wel aan gedacht; ik nam aan dat het van een Pobeda niet in het register zou staan.
Ik ga zo meteen eens naar die website.
Heel veel Russische horloges hebben trouwens een afwijkende lift angle. Of afwijkend…in ieder geval anders dan Zwitserse uurwerken.
Deze site heeft er misschien nog wel meer op staan. Altijd makkelijk om bij de hand te hebben.
Maar die heeft dan weer geen Pobeda/ZIM.
Ik heb er nog wat aan gerommeld, iets aan de veer gedaan en heb het nu onder de 2 gekregen en de amplitude is ook niet slecht
Mooi gezegd Wolter. Je hebt gelijk. Hoe mooi ik bepaalde top restauraties ook vind, de leeftijd mag gezien worden.
Je hebt deze prachtig opgeknapt, waarbij de leeftijd nog zichtbaar is en je er geen NOS/oude voorraad stuk van gemaakt hebt, maar het geheel weer van een nieuwe glans hebt voorzien en er een toonbaar geheel van het gemaakt.
Hier hou ik van. Tuurlijk, je kunt overboord gaan. Maar dat is een beetje uit proportie gezien het horloge. Ik vond hem eerst lelijk (ben geen voorstander van zeer gevorderde patina), maar je hebt hier naar mijns inziens de lijn perfect bewandeld en hem in ere hersteld. Netjes ![]()
![]()
Hartelijk bedankt voor je vriendelijke reactie, mooi compliment van je. Als je die zogenaamde vintages ziet op Etsy, is het afschuwelijk. Compleet nieuw gemaakt, straalt helemaal niets uit.
Ouderdom, daar gaat het om, dat moet je kunnen zien, anders is het een dood horloge en zegt het me niets. Ook de scherpe randen erin houden, en krasjes blijven zichtbaar, maar wel met een nieuw laagje
zodat het weer een mooie glans terugkrijgt, maar de ziel is erin gebleven, en dat is de kunst.
Wauw
, vakwerk Wolter
Zo!
Dat is nog eens een werkplekje van een techneut ![]()
Hoe veel verschillende spanningen heeft een flipperkast nodig?
Dank je Richard, het was erg leuk om eraan te werken en het is mooi opgeknapt. Het uurwerk loopt ook weer goed in alle posities, dus daar ben ik ook tevreden over. Ik zal het over een paar dagen weer naar je opsturen. Ik wil het nu nog even hier houden, zodat ik kan zien hoe het met het uurwerk gaat. Dan kan ik het nog wat afstellen als het nodig mocht zijn.
Dit is een mooi, uitgebreid register; daar staan er veel in. Bedankt voor de link Scudo.
Beetje merkafhankelijk.
Elektromechanisch: Bally 42VAC en 6VAC, Williams en Gottlieb 25VAC en 6VAC
Solidstate: Bally en Classic Stern 43DC 5DC 12DC 190VDC, Williams 25VDC 5VDC 12VDC, 100VDC en -100VDC
Bally/Williams WPC nog heul veul meer verschillende spanningen.
De trafo van zo’n ding is dan ook een monsterlijk ding met tigentigtig aansluitingen.
Foto van de binnenkant van een Bally Nip-It uit 1972 (bekend uit Happy Days eerste serie)